Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Baza IBUK Libra już dostępna!

Baza IBUK Libra już dostępna!

Miło nam poinformować, że Biblioteka Akademicka uzyskała dostęp do wybranych publikacji w czytelni internetowej IBUK LIBRA.

Baza  Medline with Full Text dostępna w Bibliotece Akademickiej WSB

Baza Medline with Full Text dostępna w Bibliotece Akademickiej WSB

MEDLINE with Full Text jest pełnotekstową bazą z zakresu medycyny, pielęgniarstwa, stomatologii, weterynarii, systemu ochrony zdrowia, nauk przedklinicznych i wielu innych. Baza stosuje klasyfikację MeSH (Medical Subject Headings) i umożliwia wyszukiwanie w opisach ponad 5.600 czasopism biomedycznych.

NASBI - internetowa wypożyczalnia specjalistycznych e-booków dostępna w Bibliotece Akademickiej WSB

NASBI - internetowa wypożyczalnia specjalistycznych e-booków dostępna w Bibliotece Akademickiej WSB

NASBI jest internetową biblioteką e-booków, skierowaną do szerokiego grona czytelników, dla których wiedza i rozwój osobisty przełożone na naukowe i zawodowe kompetencje są kluczowe w postrzeganiu swojej przyszłości.

FAQ najczęściej zadawane pytania

1. Jak się zapisać do biblioteki?

  • Zapisu dokonuje się, poprzez katalog elektroniczny OPAC. W menu w prawym górnym rogu, ikonka rejestracja nowych czytelników. Po dokonaniu zapisu trzeba aktywować konto w ciągu 28 dni.
    Instrukcję rejestracji nowego czytelnika znajdziesz TUTAJ

2. Czy zapisu można dokonać osobiście w Bibliotece?

  • Nie, należy wypełnić formularz rejestracji czytelnika elektronicznie.

3. Jako student WSB, ile książek i na jaki czas mogę wypożyczyć?

  • studenci - 7 pozycji na okres 28 dni (z możliwością prolongaty)
  • studenci dwóch kierunków - 14 pozycji na okres 28 dni (z możliwością prolongaty)
  • studenci studiów podyplomowych - 7 pozycji na okres 28 dni (z możliwością prolongaty)
  • doktoranci - 10 pozycji na okres 28 dni (z możliwością prolongaty)

4. Zapomniała/em hasła i loginu do swojego konta. Skąd mogę uzyskać te dane?

  • Kontaktując się z Biblioteką mailowo lub telefonicznie. Pracownicy podadzą login oraz wygenerują nowe hasło

5. Jak sprawdzić stan swojego konta?

  • Należy zalogować się do katalogu podając Identyfikator jako login oraz hasło, a następnie wybrać Konto.

6. W jakim czasie realizowane jest zamówienie i ile mam czasu na odbiór zamówionych dokumentów?

  • Realizacja zamówienia trwa od 15 do 45 min. Zrealizowane zamówienie czeka na odbiór 3 dni.

7. W jaki sposób mogę dokonać prolongaty?

  • Prolongaty można dokonać bezpośrednio u bibliotekarza lub samodzielnie poprzez katalog OPAC WWW (należy wówczas wybrać opcję Konto a następnie Prolongaty). Prolongata jest możliwa wówczas, gdy książka nie jest zarezerwowana przez innego czytelnika i gdy są uregulowane wszystkie zobowiązania wobec Biblioteki.

 8. Poszukuję literatury na temat... jak szukać?

  • Należy rozpocząć poszukiwania od przejrzenia katalogu komputerowego wg indeksu przedmiotowego. Chyba, że znany jest autor lub tytuł publikacji - wówczas szukamy albo wg autora albo tytułu. Jeśli poszukiwania nie dadzą efektu można udać się do pracownika, lub złożyć kwerendę biblioteczną w celu otrzymania wykazu literatury na dany temat w przeciągu kilku dni.

9. Jak mam znaleźć książki na Czytelni?

  • Miejsce książki określa jej sygnatura czyli dział, w którym stoi dana pozycja. Wszystkie książki ułożone są wg. tytułów.

10. Jak mogę korzystać z czasopism?

  • Czasopisma są na czytelni w wolnym dostępie. Samodzielnie korzystają Państwo z czasopism. Lista czasopism i rozmieszczenie działów znajduje się TUTAJ

11. Czy można dokonywać rezerwacji na wypożyczony dokument?

  • Tak. Po zalogowaniu  się, należy skorzystać z opcji rezerwacja i wskazać datę do której rezerwacja ma być ważna. Jeśli czytelnik uzupełnił swoje dane osobowe w systemie o adres e-mail informacja o tym, iż zarezerwowana książka jest do odebrania zostanie przesłana do niego pocztą elektroniczną.

12. Czy mogę korzystać z prac licencjackich i magisterskich obronionych w WSB?

  • Nie. Biblioteka nie gromadzi prac licencjackich i magisterskich. 

13. Czy ktoś może odebrać za mnie zamówione dokumenty?

  • Tak, ale tylko i wyłącznie po podpisaniu i przyniesieniu do Biblioteki upoważnienia

14. Zamówiłe/am książki z wypożyczalni międzybibliotecznej i co dalej?

  • Po przesłaniu zamówienia, pracownik biblioteki zamówi dokumenty w innej bibliotece i poinformuje czytelnika o tej sytuacji. Po przesłaniu książek do biblioteki przez inną instytucję, bibliotekarz poinformuje czytelnika mailowo, że książki oczekują w Bibliotece Akademickiej WSB u dyżurującego bibliotekarza. Z takich książek można korzystać tylko i wyłącznie na miejscu w czytelni.

15. Czy w bibliotece jest ksero?

  • Tak, ksero jest samoobsługowe na czytelni.

16. Czy w bibliotece można coś wydrukować?

  • Nie, biblioteka nie świadczy usług poligraficznych.

17. Przekroczyłe/am termin zwrotu. Jakie są opłaty za nieterminowy zwrot dokumentów?

  • Od dnia przekroczenia terminu zwrotu, dopiero po 6 dniach zacznie naliczać się opłata w wysokości 0,50 zł za 1 wolumin za każdy dzień po wyznaczonym terminie. Opłaty zgodne z regulaminem Biblioteki.

18. Nie jestem pracownikiem ani studentem Uczelni. Czy mogę korzystać z zbiorów?

  • Tak, ale tylko i wyłącznie na miejscu w czytelni


 

epnp

Nasi partnerzy