Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Wielostopniowy system kształcenia

Obecnie obowiązujący system studiów wyższych oparty jest na trzech cyklach kształcenia (studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia, studia trzeciego stopnia).

 

Studia pierwszego stopnia (180-240 punktów ECTS) zapewniają uzyskanie podstawowych kompetencji w zakresie kierunku studiów oraz kompetencji o charakterze ogólnym, uniwersalnych i niezależnych od profilu kształcenia.

Kończą się uzyskaniem dyplomu licencjata lub inżyniera.

Absolwent ma być przygotowany zarówno do pracy zawodowej, jak i do podjęcia studiów drugiego stopnia, w tym na kierunkach innych niż ukończony. Podstawowym efektem kształcenia musi być umiejętność samodzielnego uczenia się i rozwijania własnych kompetencji. Proces kształcenia musi zapewnić uzyskanie kompetencji pożądanych przez rynek pracy i ułatwiać „zatrudnialność" absolwentów przez cały późniejszy okres ich aktywności zawodowej.

 

Studia drugiego stopnia (90-120 punktów ECTS) studia magisterskie, umożliwiają uzyskanie specjalistycznej wiedzy w określonym zakresie kształcenia, jak również przygotowują do twórczej pracy w określonym zawodzie, kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego magistra albo tytułu równorzędnego.

Absolwent ma być przygotowany zarówno do pracy zawodowej, jak i do podjęcia studiów trzeciego stopnia.

 

Studia trzeciego stopnia (studia doktoranckie) umożliwiają uzyskanie zaawansowanej wiedzy w określonej dziedzinie lub dyscyplinie nauki, przygotowują do samodzielnej działalności badawczej i twórczej oraz do uzyskania stopnia naukowego doktora. Studia doktoranckie mogą mieć profil zawodowy lub akademicki. Trwają prace nad objęciem tego stopnia system ECTS.

 

Programy studiów pierwszego i drugiego stopnia przygotowane są w oparciu o standardy kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz.U. 2007 nr 164 poz. 1166).

Powrót do: Start » Dla studentów » Jakość kształcenia » Proces Boloński

 
Wirtualna Uczelnia




Logowanie do ProLib (Biblioteka)




Nasi partnerzy