Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Informacje

Szkoła dziś i jutro – wyzwania dydaktyczne

9 grudnia 2014 r. Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej oraz Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie zapraszają na konferencję  „Szkoła dziś i jutro – wyzwania dydaktyczne”. Patronat nad wydarzeniem objęło Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Konferencja odbędzie się 9 grudnia 2014 r. w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej (ul. Cieplaka 1c, Audytorium Maximum).

 

 

Szczegółowe informacje oraz formularz zgłoszeniowy <<<


Zgłoszenia przyjmowane będą do 4 grudnia 2014 r. Udział w konferencji jest bezpłatny. Koszt dojazdu pokrywa instytucja delegująca.

 

PROGRAM KONFERENCJI

 

godz. 10.30 – 11.00

- Rejestracja uczestników

 

godz. 11:00 – 13:00

- Powitanie gości – JM Rektor Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, prof. dr Zdzisława Dacko-Pikiewicz oraz Barbara Halska, Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie

- Wykład inauguracyjny Sztuka uczenia się w cyfrowym świecie – prof. dr hab. inż. Janusz Morbitzer, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej

- Sen o mądrej szkole – prof. dr hab. Lech Mankiewicz, Centrum Fizyki Teoretycznej Polskiej Akademii Nauk w Warszawie

- Nowoczesny nauczyciel w nowoczesnej szkole – dr Danuta Morańska, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej

- Prezentacja: Jaki będzie e-podręcznik? – Barbara Halska, ekspert projektu E-podręczniki do kształcenia ogólnego

 

godz. 13:30 – 14:00

Przerwa


godz. 14:00 – 15:30

Warsztat: Od dydaktyki pouczania w kierunku dydaktyki udostępniania – trenerzy programu Apple Professional Development Dariusz Stachecki, Witold Kołodziejczyk

 

Program warsztatu:


Nowy model dydaktyki powinien opierać się przede wszystkim na stwarzaniu uczniom okazji do samodzielnej pracy w poszukiwaniu i przetwarzaniu informacji oraz tworzenia nowych idei. Szkoła koncentrująca się na przekazywaniu gotowej wiedzy nie wykorzystuje ani potencjału pokolenia ukształtowanego przez nowe technologie, ani potencjału sieci i cyfrowych zasobów, ani potencjału nowych rozwiązań dydaktycznych.

 

Cele edukacji nowej generacji:

 

• rozwijanie kluczowych kompetencji zalecanych przez Parlament Europejski (szczególnie społecznych i uczenia się przez całe życie),

• budowanie kapitału społecznego i kształtowanie postaw opartych na charakterze, 

• stwarzanie uczniom okazji do twórczego rozwiązywania problemów,

• wykorzystanie nowych modeli dydaktycznych opartych na wynikach badań nad mózgiem

 

Różnorodność jest sposobem chronienie, tego co możliwe (Francois Jacob)

 

Wszystkie możliwe problemy i wyzwania w przyszłości, których nie jesteśmy w stanie przewidzieć wymagają różnorodnych postaw, umiejętności i wiedzy. Tylko dzięki temu istnieje szansa zmierzenia się z problemami, których nie możemy zdefiniować. Wszystko może się zdarzyć, a siłą w zmierzeniu się z nieznanym jest właśnie różnorodność.

 

Cele warsztatu:

 

• prezentacja rozwiązań dydaktycznych opartych na zasobach sieci,

• upowszechnienie wiedzy na temat dydaktyki nowej generacji,

• promocja dobrych praktyk wykorzystujących mobilne technologie i cyfrowe zasoby (e-podręczniki).

 

Przebieg warsztatu:

 

1. Prezentacja ośmiu cech pokolenia sieci (wg Dona Tapscotta) w modelu: przyczyna, sposób jej demonstrowania, możliwości wykorzystania w tworzeniu propozycji dydaktycznych.

2. Prezentacja i omówienie funkcji elementów modelu dydaktycznego wykorzystującego zasoby sieci (ekspertów, kanałów tematycznych, e-podręczników, portali edukacyjnych) w kontekście indywidualizacji procesu uczenia się.

3. Prezentacja założeń dydaktycznych i struktury WebQuestu, CBL w kontekście wykorzystania

e-podręczników i innych zasobów edukacyjnych w rozwijaniu umiejętności współpracy i zarządzania projektami.

4. Prezentacja dobrych praktyk ze szkół wykorzystujących modele pracy z zasobami cyfrowymi

(e-podręczniki), filmy z ESSA Academy, Szkoły Piwoniego.

5. Praktyczne wykorzystanie modelu CBL – praca uczestników z aplikacjami udostępniającymi zasoby cyfrowe (np. nearpod, e-podręczniki) (55 minut): edukacja humanistyczna, edukacja matematyczna, edukacja przyrodnicza.

 

 Rozmowa red. Aleksandry Pezdy (TOK FM, Gazeta Wyborcza) z prof. Januszem Morbitzerem dotycząca kształtu nowoczesnej szkoły. POSŁUCHAJ

ZAPRASZAMY!!!

Powrót do: Start » Uczelnia » Aktualności

 

Nasi partnerzy