Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

VISUM / VISSIM System informacji i prognozowania dla transportu indywidualnego i publicznego

VISSIM

VISSIM pozwala modelować potoki pojazdów indywidualnych oraz komunikacji publicznej zarówno w obszarach miejskich jak i na drogach zamiejskich oraz autostradach. Modelowanie ruchu przy użyciu VISSIM jest bardziej precyzyjne i bogatsze w szczegóły niż w innych symulatorach mikroskopowych. VISSM jest narzędziem wspierającym podejmowanie decyzji w inżynierii ruchu i w planowaniu transportu.

 

Kiedy stosujemy VISSIM?

  • Porównanie węzłów z uwzględnieniem alternatywnych projektów (rondo, skrzyżowanie z pierwszeństwem przejazdu, z sygnalizacją świetlną...)
  • Projektowanie, testowanie i oceny sterowania zależnego od ruchu
  • Analizy przepustowości, a także testowanie schematów priorytetów w komunikacji zbiorowej
  • Badanie sprawności transportu szynowego z samoczynną blokadą liniową
  • Badanie wpływu ograniczenia prędkości
  • Analizy funkcjonowania placów poboru opłat
  • Analizy ruchowe wpływu centrów handlowych
  • Badanie zachowań na autostradach, kierowanie na trasy alternatywne, kontrola wjazdów
  • Wpływ oddziaływania systemów prowadzenia pojazdów i systemów znaków zmiennej treści
  • Tak więc VISSIM może modelować wiele różnorodnych wariantów sytuacji ruchowych w miastach i poza nimi

Wygodny edytor sieci

  • Komfortowy edytor graficzny (GUI) pomaga i asystuje w pracy nad różnorodnymi pracami studialnymi:

     

  • Pozwala budować sieć transportową na bazie obrazu w tle (plany miast, zdjęcia lotnicze, plany skrzyżowań).

  • Stosowanie różnych obiektów sieci drogowej do modelowania elementów infrastruktury (ulice jedno- lub wielopasowe, tory tramwajowe i kolejowe, linie zatrzymania, znaki zmiennej treści, znaki podporządkowania, znaki stop, sygnalizatory, detektory, przystanki tramwajowe, zatoki autobusowe, parkingi itp.)
  • Definiowane przez użytkownika typy pojazdów jak różnej konfiguracji samochody osobowe, samochody ciężarowe, ciężarowe z przyczepą, autobusy, autobusy przegubowe, tramwaje jedno lub wielowagonowe, piesi, rowerzyści
  • Określanie elementów stochastycznych takich jak rozkłady pożądanych prędkości, przyspieszenia czy odstępu pomiędzy pojazdami.
  • Import topologii sieci i sterowania stałoczasowego opracowanego przy użyciu zewnętrznych narzędzi projektowych, takich jak CROSSIG i SITRAFFIC P2 (Siemens AG)
  • Import danych z ptv transportation: macierze źródło-cel, sieci częściowe zawierające trasy i atrybuty odcinków. Standardowe skrzyżowania są obecnie definiowane w nowym edytorze skrzyżowań w VISUM; pozwala to na szybką budowę dużych sieci dla celów symulacji mikroskopowej.

Zbliżone do rzeczywistości modele zachowania się pojazdów.

Właściwości modelu ruchu pojazdów są głównym elementem zainteresowania użytkowników:

  • Naukowo zbadany psycho-fizyczny model jazdy za poprzednikiem (car following) z krokiem 1/10 s;
  • Skalibrowany model zmiany pasa dla ruchu miejskiego i ruchu na autostradzie, z opcją pozwalającą uwzględniać regułę prawej ręki
  • Określanie zróżnicowanych zachowań kierowców (jazda agresywna, lub defensywna)
  • Podawanie struktury kierunkowej ruchu przez użytkownika lub przez import z VISUM lub innych źródeł

Filmy pochodzą ze strony:

http://www.ptvag.com/software/transportation-planning-traffic-engineering/software-system-solutions/vissim/

VISUM

VISUM jest wszechstronnym programem wspomagającym planowanie transportu. Łączy wszystkie aspekty odnoszące się do planowania zarówno transportu publicznego jak i indywidualnego w jednym kompleksowym modelu.

 

VISUM oparty jest na wyrafinowanej architekturze składników programowych i przeznaczony do pracy w środowisku Windows.

  • Modelowanie sieci
  • Zintegrowany model sieci rozróżnia transport indywidualny (PrT) i transport publiczny (PuT) i składa się z następujących obiektów:
  • Węzły: (skrzyżowania dróg albo przystanki PuT)
  • Odcinki: infrastruktura drogowa i kolejowa
  • Relacje skrętne
  • Rejony komunikacyjne: początki i końce podróży
  • Podłączenia rejonów do sieci
  • Linie PuT: trasy linii i rozkłady jazdy
  • Dane operacyjne dla pojazdów i przewoźników PuT
  • Punkty pomiarowe dla liczenia pasażerów i detekcji pojazdów

Graficzny edytor sieci umożliwia łatwą interaktywną modyfikację wszystkich jej obiektów. Filtry i tryb wyboru grupowego pozwalają na równoczesną edycję grupy obiektów. Proste w tworzeniu makra, które umożliwiają automatyczne uruchamianie funkcji są idealnym narzędziem do wykonywania kompleksowych zadań zwłaszcza czasochłonnych obliczeń.

 

 



 

Nasi partnerzy

Specjalności

Studia I stopnia inżynierskie

Logistyka i transport

 

Zarządzanie magazynami


Inżynier jakości


Zarządzanie BHP