Kierunek

ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ, RÓWNOŚCIĄ, INKLUZYWNOŚCIĄ I PRZYNALEŻNOŚCIĄ (DEIB) W ORGANIZACJI - ONLINE

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Tylko teraz: do 31 marca 2024 r. bonifikata 500 zł

Uwaga! Możliwość uzyskania dofinansowania do 100% na studia MBA i podyplomowe w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego!

Chcesz uzyskać więcej informacji – wypełnij formularz zgłoszeniowy KLIKNIJ

Wszystkie dostępne bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB dostępne są tutaj.

Zarządzanie Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością (ang. DEIB – Diversity, Equity, Inclusion and Belonging) to jeden z najważniejszych trendów w zarządzaniu organizacjami i zespołami najbliższych lat, a kompetencje z tego obszaru już dzisiaj są niezbędne w efektywnym pełnieniu ról zarządczych i rozwijaniu biznesu.

Studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością (DEIB) odpowiadają na wyzwania współczesnego świata, w tym organizacji i firm, które chcą rozwijać się szybciej i efektywnej dzięki budowaniu włączającej kultury organizacyjnej, opartej o środowisko bezpieczne psychologicznie, w którym wartościami są różnorodność i etyczne fundamenty kultury organizacyjnej. 

Studia DEIB to kompleksowe i praktyczne przygotowanie do zarządzania organizacją, zespołem, pracownikami z uwzględnieniem różnorodności w wielu wymiarach m.in. kultury, wieku, płci, neuroróżnorodności.

  • ATUTY

    • Przykłady dobrych praktyk w zakresie zarządzania Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością takich firm, jak: Think Tank Diversity HUB, Strefa Bez Stresu, Hutchinson Poland, Bank BNP Paribas, Grupa Żabka
    • Możliwość skorzystania z badania narzędziem Inclusive Leader (Talogy)
    • Wyjątkowi goście specjalni, np.: Kevin Brownsey – autor bestsellera: Cracking the Culture Code: Leading Successful Culture Change
  • PARTNERZY

                                                                            

  • PROGRAM

    1. Zarządzanie Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością  Diversity, (ang. DEIB, Diversity, Equity, Inclusion and Belonging) – wprowadzenie, definicje, światowe trendy
    2. Różnorodność psychologiczna a  bezpieczeństwo psychologiczne jako filar budowania kultury DEIB
    3. Stereotypy i uprzedzenia  (bias) – perspektywa neurobiologiczna, psychologiczna i kulturowa
    4. Różnorodność kulturowa
    5. Przywództwo kobiet i mężczyzn
    6. Różnorodność identyfikacji i tożsamość płciowa, społeczność LGBTQIA+
    7. Różnorodność wiekowa
    8. Osoby z niepełnosprawnościami
    9. Neuroróżnorodność
    10. Różnorodność wyznaniowa i społeczna 
    11. Strategiczne i systemowe podejście do budowania kultury organizacyjnej –  studia przypadków z  wdrażania kultury DEIB w globalnych organizacjach
    12. Inkluzywny lider - uwarunkowania psychologiczne i osobowościowe  (ALTA) - narzędzia pomiaru 
    13. Najlepsze praktyki w DEIB w cyklu życia pracownika – studia przypadków z firm i organizacji 
    14. Zarządzanie neuroróżnorodnością w organizacji 
    15. Zarządzanie różnorodnością - dobre praktyki biznesowe (gender) 
    16. Zarządzanie różnorodnością w Banku BNP Paribas  - dobre praktyki biznesowe
    17. Zarządzanie różnorodnością w organizacji  w Żabka Polska - dobre praktyki biznesowe
    18. Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi – aspekty prawne
    19. Sytuacje kryzysowe w obszarze DEIB - narzędzia i techniki interwencyje i zarządcze 
    20. Technologie przyszłości, np. AI - wyzwania etyczne w kontekście DEIB
    21. Employer branding opraty o różnorodność 
    22. Różnorodność jako zasób - ocena i rozwój potencjału liderskiego

    Liczba godzin - 194 godzin

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
    • Czas trwania: 2 semestry.
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminem rocznym oraz projektem z zakresu DEIB.
    • Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele.

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • KADRA

    Prof. AWSB dr Anna Syrek-Kosowska

    Dyrektorka Merytoryczna studiów
    Zarządzanie Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością  (DEIB) w organizacji.


    Psycholożka  biznesu od ponad  20 lat współtworzący sukcesy liderów i liderek, pracowników, zespołów, firm polskich i międzynarodowych koncernów jako Ekspertka  w zakresie  oceny i rozwoju potencjału liderskiego w procesach Zarządzania Talentami, Menedżerka  projektów HR, Szkoleniowiec oraz Executive Coach.  
    Realizowała projekty dla m.in. Asahi Group,, Kompania Piwowarska, Empik, x-kom, ING Group. BNP Paribas, Pepco, Jeronimo Martins, Bieronka, Hebe, Żabka,  PWC, Medicover, BioPharma, HolcimLafarge, Tauron, MediaMarkt, PZU, Future Processing, PWN,Sentic, UPM, Tieto, Fiberhost. 
    Executive Coach, Superwizorka Coachingu – pierwsza Polka akredytowana przez Coaching Supervision Academy (UK) (acc. EMCC, ICF app.), Izbę Coachingu, ICC, Zen Coaching.  
    Autorka polskiej adaptacji Modelu Pełnego Spektrum Superwizji w Coachingu (FSM, CSA) oraz Modelu SFERA (SPACE) w współpracy z  prof. S. Palmerem.  
    Honorowy  VP The International Society for Coaching Psychology. Posiada  doświadczenie w pracy terapeutycznej (ukończyła 4-letnią Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowie) oraz jest Konsultantką  SFA (Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach).  
    Współtwórczyni, Dyrektorka merytoryczna i Superwizoka r Akademii Profesjonalnego Coachingu oraz  Business Development (Akademia WSB)i  Forum Coachingu i Superwizji.  
    Associate Coach – współpracuje z czołową globalną firmą konsultingową The Center for Creative Leadership (CCL) – Executive Education (TOP5). 
    Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu HRD (m.in. Personel i Zarządzanie, Wiedza i Praktyka,) oraz współautorka naukowych książek o coachingu, członek rady programowej wydawnictw: Coaching Review, Coaching Psychology International. Autorka ebooka ”Obiekcje Klienta”.   
    Ekspertka  z zakresu psychologii w mediach m.in.: Forbes, CRN, Puls Biznesu, TVN24, Polskie Radio, Sens, Twój Styl, Coaching, Twój Biznes, onet.pl i wielu innych. 
    Wykładowczyni i prelegentka wielu uczelni wyższych polskich i zagranicznych m.in. City University (UK),   Akademii WSB, Akademii L. Koźmińskiego,  Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, Uniwersytetu Śląskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.  
    Współtwórczyni  programów i wykładowczyni w ramach MBA Executive – wyróżniona Nagrodą Rektora za najwyższe oceny jakości zajęć (2019, AWSB). 
    Licencjonowana konsultantka narzędzi: CPA (Bioss International) – badanie zdolności podejmowania decyzji w niepewności i rosnącej złożoności biznesu, Extended DISC, MTQ-48 – Kwestionariusz Odporności Psychicznej, QPQ-32- Kwestionariusz Osobowości Zawodowej SHL, Mind Sonar, Test Inteligencji Emocjonalnej Thomas International, PRISM Brain Mapping, ISI – Kwestionariusz Wywierania wpływu, FinxS Sales Assessment, Badanie Potencjału Cubiks 
    W latach 2001-2012 Partner Zarządzający firmy Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu.  
    Obecnie Partner Zarządzający ASK Expert (Bioss International Network)- www.askexpert.com.pl 

    Więcej

    Dr Barbara Bartczak

    Dyrektorka Merytoryczna studiów Zarządzanie Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością  (DEIB) w organizacji.
     
    Barbara Bartczak ma ponad 20-letnie doświadczenie w prowadzeniu doradztwa i szkoleń w zakresie różnorodności kulturowej, wspierając firmy i ich pracowników na całym świecie w poprawie ich efektywności we współpracy międzynarodowej. 
    Barbara Bartczak uzyskała tytuł doktora kultury i literatury niemieckiej na Uniwersytecie Wrocławskim oraz tytuł ekspertki w dziedzinie komunikacji organizacyjnej i menedżerskiej na Central Connecticut State University, New Britain, Connecticut oraz Center for Excellence na Politechnice Wrocławskiej. 
    Jej dotychczasowe projekty zaprowadziły ją w różne miejsca świata – m.in. Niderlandy, Niemcy, Polska, Maroko, Azja, a ponadto Indie, Tajlandia, czy też w Singapur. Współpracowała z globalnymi organizacjami jak OPEL, VOLVO, IBM, Google, HP, TIETO, HEINEKEN, czy BOSCH.  
     
    Barbara Bartczak jest autorką książki pt. “W międzykulturowym matrixie”, serii publikacji z zakresu różnorodności międzykulturowej i biznesu oraz autorką licznych artykułów na temat różnic międzykulturowych. 
     
    Jest współzałożycielką i honorową członkinią polskiego oddziału Towarzystwa Edukacji Międzykulturowej, Szkoleń i Badań SIETAR (Society for Intercultural Education, Training, and Research). Barbara interesuje się psychologią człowieka i wierzy w integralne uczenie się, dlatego jej metody doradcze i szkoleniowe wspierają równowagę umysłu, ciała i ducha. Jest certyfikowaną terapeutką Humaniversity© z siedzibą w Holandii.  
    Obecnie mieszka i pracuje w Holandii, w pięknym mieście Amsterdam. 
    LinkedIn: linkedin.com/in/barbarabartczak 
    Website: www.eifid.com 

    Więcej

    Małgorzata Petru

    Diversity Officer w Banku BNP Paribas  
     
    Andragożka czyli specjalistka w zakresie edukacji dorosłych, ukończyła z wyróżnieniem Uniwersytet Warszawski. Posiada wieloletnie doświadczenie w różnych obszarach HR. Od czterech lat w Banku BNP Paribas pełni funkcję Diversity Officer, pracuje na stanowisku Menedżerki ds. Zarządzania Różnorodnością i Włączeniem. Jest współinicjatorką i jedną z liderek programu „Kobiety zmieniające BNP Paribas”, który działa na rzecz równości płci i promowania diversity & inclusion w banku. W wolnym czasie zgłębia tajniki zdrowego stylu życia, ukończyła studia podyplomowe w zakresie Poradnictwa Żywieniowego i Dietetycznego na SGGW. 

    Więcej

    Magdalena Pilarska

    Menadżerka ds. employer brandingu i komunikacji Bank BNP Paribas.
     
    Od 2020 roku w Banku BNP Paribas odpowiada za budowanie wizerunku marki pracodawcy. Nadzoruje kluczowe inicjatywy i egzekucje, które wzmacniają postrzeganie banku jako atrakcyjnego i przyjaznego miejsca pracy. Wierzy, że najbardziej skuteczni i efektywni pracownicy są tam, gdzie ich wartości są wspólne z tymi, które są w DNA organizacji. Wzmacnianie kultury organizacyjnej i tworzenie inkluzywnego, różnorodnego i bezpiecznego miejsca pracy jest dla niej priorytetem. Zanim dołączyła do banku, przez ponad 10 lat zdobywała doświadczenie w największych agencjach reklamowych i employer brandingowych w Polsce. 

    Więcej

    Agata Spała

    Ekspertka ds. zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Przedsiębiorczyni. Edukatorka. Prezeska Zarządu przedsiębiorstwa społecznego „HR Fair Play” (sp. z o.o non-profit). 
    Prowadzi szkolenia skierowane do firm, instytucji i organizacji wspierając je w budowaniu otwartości i wiedzy w zakresie współpracy z osobami z niepełnosprawnością. Przełamując schematy i stereotypy, przedstawia realne szanse i korzyści z zatrudniania osób z niepełnosprawnością. Wspiera firmy w budowaniu strategii i działań skierowanych na budowanie inkluzywnych miejsc pracy, otwartych na różnorodność organizacji.    
    Wyróżniona jako jedna ze 100 najbardziej wpływowych osób z niepełnosprawnością w Polsce (Lista Mocy, Fundacja Integracja). Laureatka nagrody „Lady D.” w kategorii Życie Zawodowe – promowanie pozytywnego wizerunku osób z niepełnosprawnościami. Ambasadorka Konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych. Ukończyła studia wyższe, podyplomowe oraz szereg kursów rozwijających kompetencje trenerskie. 

    Więcej

    Irek Zyzański

    Od 2015 r prowadzi swoja firmę zajmującą się rozwojem przywódczym, komunikacją międzykulturową, mentoringiem oraz budową efektywności organizacji i zespołów. Jest autorem książki „Popatrz Inaczej. Pułapki komunikacji w biznesie międzynarodowym” oraz szeregu publikacji dotyczących zarządzaniem międzykulturowym oraz mentoringu w „Personel Plus” oraz „Personel i Zarządzanie”. Ma za sobą studia arabistyczne (Uniwersytet Jagielloński 1991 oraz Uniwersytet Al.-Mustansiriya w Bagdadzie 1987). Jest wykładowcą MBA na Akademii Kaliskiej. 
    Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1992r. w Philip Morris, gdzie pracował 24 lata. Odpowiadał za Sprzedaż oraz HR. Spędził 18 poza Polską jako expat w Ukrainie, Dubaju, Chinach, Rosji, Indonezji i Hong Kongu. Ostatnie 2 pozycje Irka to Regionalny Dyrektor HR Commercial Organization Asia Pacific (13 krajów) oraz Dyrektor HR Sprzedaży i Marketingu w Indonezji (4500 osób w 120 lokalizacjach). Pracował również jako tłumacz języka arabskiego w Libii. 


    Irek ma doświadczenie w: zarządzaniu wielokulturowymi zespołami w Europie, na Bliskich Wschodzie i w Azji, projektowaniu, wdrażaniu i zarządzaniu programami mentoringowymi (indywidulane i grupowe), projektowaniu i wdrażaniu Assessment i Development Centers, używaniu kompetencji Lomingera, Organization Design, ewaluacji stanowisk pracy wg metodologii Hay, projektowaniu i wdrażaniu systemów zmiennych wynagrodzeń, zarządzania talentami, projektowaniu i przeprowadzaniu szkoleń oraz rekrutacji, projektowaniu i wdrażaniu systemów wsparcia sprzedaży oraz trade marketingu. 


    Po powrocie do Polski w 2015 roku pracuje jako konsultant, coach, mentor i trener realizując projekty dla m.in. Adamed, Alcom, Allianz, Alstom, Aptiv, Avon, Bayer, BBH Bank, Biogen, BMW, BSH, Citibank, Diebold Nixdorf, Jeronimo Martins, JLL, Grupa Górażdże, Grupa Żywiec, Lidl, m-Bank, Mercedes Benz, Philip Morris International, R-Gol, Roche, Santander Bank, UPM, Zoetis. 
    Współpracuje m.in. jako Leadership Solutions Associate z CCL (Center for Creative Leadership) w Brukseli, Senior Trener z EIFID (European Institut for Intercultural Development) w Amsterdamie, Senior Konsultant w CoachWise Polska. Jest opiekunem merytorycznym programu mentoringowego HR Razem. 
    Irek jest certyfikowanym konsultantem m.in.: DISC D3, Cross Culture Communication (EIFID w Amsterdamie), Thomas International's Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue), Informacja zwrotna myView 360, Designing Assessment Centers (SHL UK), Job Evaluation Methodology (HAY), Facilitation Skills, Advanced People Management 

    Więcej

    Adam Stolarzewicz

    Doświadczony ekspert zarządzania, executive&business coach, superwizor coachingu, wykładowca wielu uczelni. 
    Partner Zarządzający Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu. Absolwent m.in. londyńskiej Coaching Supervision Academy (Akredytowany Superwizor – EMCC Accredited oraz ICF Approved), Oxford Brookes University (MBA), ICAN Institute/Harvard Business (Academy of Strategic Leadership), Szkoły Głównej Handlowej (Human Resource Management). Pierwszy Polak, który uzyskał najwyższą akredytację Coach-Supervisor prestiżowej londyńskiej Coaching Supervision Academy. 
     
    Posiada ponad 25 lat praktyki oraz ponad 18.000 h w ramach projektów doradczych, sesji coachingowych i treningów kadry menadżerskiej.  
    Współtwórca wielu programów studiów podyplomowych (m.in. jedynego w Polsce programu Business Development – coaching, konsulting, mentoring, Akademii Profesjonalnego Coachingu, Podyplomowego Studium Umiejętności Menadżerskich i wielu innych).  
     
    Były Członek Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich, członek współzałożyciel Izby Coachingu Były dyrektor HR największych polskich banków – m.in. mBanku (Polska, Czechy, Słowacja), Multibanku i BRE Banku, Getin Noble Banku, odpowiadał również za rozwój pracowników jednej z największych spółek branży TELECOM. Współpracował z największymi międzynarodowymi firmami szkoleniowymi – posiada m.in. międzynarodowe certyfikaty trenerskie AchieveGlobal czy Hill International. Akredytowany konsultant Insights®Discovery™. 
    Krajowy Konsultant Wdrożeniowy międzynarodowych projektów (m.in. projektu SYNERGIA - (sieć współpracy i wymiany doświadczeń urzędników wysokiego szczebla z Europy Środkowej i Wschodniej współrealizowanego przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej). 
     
    Od ponad 25 lat poprzez coaching, konsulting i szkolenia wspiera rozwój menedżerów wielu krajowych i międzynarodowych korporacji (m.in. KGHM, Orlen, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ArcelorMittal, Tauron, Vattenfall, PGE, Poczta Polska, Korona SA, BOŚ Bank, ING Bank, BASF, Answear.com, Medicine, AXA, DB Schenker, Panasonic, Eurocash, Urtica, UKE, Ministerstwa Cyfryzacji, Zdrowia, Rozwoju i wielu innych) oraz polityków i osób publicznych. Wykładowca i Prelegent polskich i zagranicznych uczelni m.in. Oxford Brookes University, WSB, WSZ POU, UŚL. Autor wielu publikacji poświęconych rozwojowi i zarządzaniu w książkach i uznanych czasopismach. Gość specjalny i prelegent wielu programów telewizyjnych oraz polskich i międzynarodowych konferencji (w tym również Forum Ekonomicznym w Krynicy, Internet Governance Forum, Kongresie KADRY, HR Strategies Summit i innych). 

    Więcej

    Katarzyna Zabratańska

    Menedżerka ds. Równości i Włączające Organizacyjnej w Żabka Polska. Swoje doświadczenie zawodowe wykorzystuje od ponad 15 lat współpracując z organizacjami międzynarodowymi, biznesem, NGO i administracją publiczną, angażując się w tworzenie i wdrażanie standardów i polityk DEI. Certyfikowana trenerka praw człowieka i antydyskryminacyjna. Badaczka DEI i autorka ponad 50 artykułów i raportów poświęconych problemowi DEI, w szczególności praw kobiet, osób LGBTQ+, osób niesłyszących. Absolwentka Programu Przywództwa Kobiet w Biznesie Akademii Leona Koźmińskiego oraz Studiów Wielokulturowych. Z wykształcenia socjolożka, historyczka, kulturoznawczyni i animatorka kultury. Prywatnie buddystka, wegetarianka, kolarka, entuzjastka podróży, herstorii oraz kultury żydowskiej.

    Więcej

    Dawid Wojtyczka

    Konsultant ds. różnorodności, trener biznesu przy Federacji Znaki Równości, dwukrotnie nominowany do LGBT+ Diamonds Award za prowadzenie sieci pracowniczej, stypendysta programu MBA to the Open World. Współautor książki TRANSformacja - dobre praktyki włączające w miejscu pracy. 

    Więcej

    Maja Tykałowicz

    Bardzo doświadczonym liderem HR. Pełniła role Dyrektora Personalnego w Media Markt Saturn, Nivea Polska, Kronospan , Harper Hygienics, AB World Food. Była również Dyrektorem ds. Rozwoju Organizacji i Rozwoju Talentów w Kompanii Piwowarskiej (SABMiller – Polska). 
     
    Od 2012 roku jest partnerem w redpill consulting. Posiada doświadczenie zbierane zarówno po stronie biznesu, zdobytym w dużych firmach o wysokich standardach, jak również doświadczenie w pracy z Klientami i projektami różnej wielkości i stopnia zaawansowania. Pracuje głównie w obszarach kształtowania kultury organizacyjnej, budowania zaangażowania pracowników oraz rozwoju przywództwa. W projektach wykorzystuje różne narzędzia diagnostyczne na potrzeby osób indywidualnych, zespołów i całych organizacji. 
     
    Jest magistrem filologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwentką studiów podyplomowych z Zarzadzania Zasobami Ludzkimi na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie i Consulting and Change in Organisation w Ashridge Business School, UK. Współpracowała też w Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu jako wykładowca studiów podyplomowych „Zarządzanie Zasobami ludzkimi”. 

    Więcej

    Kevin Brownsey

    Kevin ma za sobą 27-letnią karierą korporacyjną, pełniąc funkcje zarządcze w Coors Brewers, Kellogg i SAB Miller, w kilku krajach, w tym w Szwecji, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanadzie, Czechach i Polsce. Piastował role w zarządach jako Dyrektor Komercyjny, Dyrektor Sprzedaży, Dyrektor Marketingu i Dyrektor HR. 
     
    Głównie pobyt w Polsce uświadomił mu, jak różnice kulturowe wpływają na sposób działania firm. Nie było jednej "najlepszej drogi", ale wiele sposobów na osiągnięcie sukcesu. Jako współzałożyciel redpill consulting, od 2012 roku Kevin pomaga organizacjom zrozumieć ich obecną kulturę, określić kulturę, która w najlepszy sposób wspierać będzie ich zamierzenia strategiczne oraz nakreślić drogę osiągnięcia tego celu.  
     
    Kevin napisał niedawno książkę "Cracking the Culture Code: Leading successful culture change", która jest podręcznikiem dla liderów stojących przed wyzwaniem zmiany kultury w swoich organizacjach. 

    Więcej

    Krzysztof Szostok

    Krzysztof Szostok Psycholog Pracy i Organizacji absolwent Uniwersite Libre de Bruxelles, MBA w GFKM. Dyrektor ds. Badań i Rozwoju w firmie ALTA, działając na styku psychologii i technologii tworzy i wdraża innowacyjne międzynarodowo nagradzane systemy psychologiczne. Posiada wieloletnie doświadczenie w adaptacji i tworzeniu testów psychologicznych, realizacja projektów badawczo rozwojowych. Wieloletnia współpraca ze środowiskami naukowymi. Zarządza multidyscyplinarnym zespołem programistów i psychologów. 

    Więcej

    Maja Gojtowska

    Wierzy, że firmy powinny traktować swoich pracowników przynajmniej tak dobrze, jak klientów. Od ponad 15 lat doradza i wspiera firmy w zakresie budowy wizerunku i komunikacji. Jest certyfikowanym moderatorem Design Thinking. Specjalizuje się w komunikacji wewnętrznej i działaniach wizerunkowych z obszaru HR i employer brandingu. Współtworzyła i zrealizowała kilkanaście kampanii z zakresu komunikacji zewnętrznej, wewnętrznej i employer brandingowej. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty strategiczne dla firm. Jest autorką popularnego bloga http://gojtowska.com. We wrześniu 2019 roku ukazała się jej książka "Candidate experience. Jeszcze kandydat czy już klient?". W lutym 2022 roku została uznana przez redakcję Forbes Women za Mistrzynię Linkedin. 

    Więcej

    Dr med. Anna Kieszkowska-Grudny

    Pomysłodawczyni i prezeska Minds Of Hope | Instytut BezStresu; psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka. Od 29 lat zawodowo związana z branżą medyczną na poziomie międzynarodowym i krajowym. Ukończyła z wyróżnieniem psychologię kliniczną, neuropsychologię, psychoonkologię. Jest także interwentką kryzysową oraz certyfikowaną polską i europejską psychoterapeutką poznawczo-behawioralną. Absolwentka Akademii Medycznej, Studiów Finansów i Marketingu oraz Studiów Doktoranckich na Akademii Ekonomicznej. Pierwsza w Europie Certified Advanced Stress Mastery Educator  - specjalistka w zakresie diagnostyki i redukcji skutków stresu certyfikowana przez The American Institute of Stress. Założycielka i wieloletnia prezeska stowarzyszenia kobiet – LiderShe; Przewodnicząca Rady Naukowej i Kierowniczka studiów podyplomowych Akademia Przywództwa Kobiet  LiderShe.  
    W 2019, kontynuując kilkunastoletnie prace nad skoordynowaną opieką osób doświadczających przewlekłego stresu i jego skutków, powołała Instytut BezStresu. Instytut BezStresu to unikatowe w świecie miejsce, gdzie w spersonalizowany i skoordynowany sposób zwalczamy trudności i zaburzenia wynikające ze Stresu, a także wzmacniamy odporność psychiczną, psychosomatyczną oraz rezyliencję. W pracy terapeutycznej pracuje z osobami z zaburzeniami nastroju, niskim poczuciem własnej wartości, zaburzeniami lękowymi, zaburzeniami snu, zaburzeniami osobowości, traumy i PTSD, uzależnieniami, itp.  
    Od ok. 25 lat naukowo-badawczo zajmuje się psychologicznymi czynnikami rozwoju osobistego i zawodowego, jakością życia oraz zarządzaniem ryzykiem. Specjalizuje się w pracy doradczej dla Zarządów w zakresie zarządzania zmianą, zarządzania stresem (AntyStresoSfera®) i podnoszeniu efektywności w przedsiębiorstwach, jak i warsztatach dla kadry managerskiej zmieniających ograniczające nawyki myślowe. 

    Więcej

    Mgr Pamela Anna Sobczak

    Specjalistka w Instytucie BezStresu w zakresie neuropsychologii i diagnozy psychologicznej.  
    Neurokognitywistka, neuropsycholog, wieloletnia stypendystka MNiSW i laureatka konkursu Diamentowy Grant (2015) MNiSW. Absolwentka Neurokognitywistyki i Neuropsychologii Klinicznej w ujęciu praktycznym Uniwersytetu SWPS, doktorantka Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich Uniwersytetu SWPS (2016 – 2018). Założycielka Fundacji na Rzecz Popularyzacji i Rozwoju Neuronauki – „Mózg!”, wieloletnia przewodnicząca Koła Neuronauki SWPS i organizatorka Dnia Mózgu na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, w ramach Światowego Tygodnia Mózgu. Doświadczenie zawodowe zdobywała między innymi w: Instytucie Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN oraz w Laboratory for Clinical Neuroscience, Centre for Biomedical Technology w Madrycie. W latach 2016 – 2018, prowadziła autorskie zajęcia z neuropsychologii i metod neuroobrazowania oraz konserwatorium „Mózg Emocjonalny – perspektywa Neuropsychologii” na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego UKSW i Uniwersytecie SWPS w Warszawie. 

    Więcej

    Agnieszka Macura

    Pozycja zawodowa: radczyni prawna, trenerka, facylitatorka, compliance officer.


    Od 15 lat wykonuje bieżące doradztwo prawne klientom biznesowym, samorządowym oraz Skarbowi Państwa. Głównie w obszarze prawa pracy, prawa cywilnego i gospodarczego. Stanowi to olbrzymi atut w projektowaniu szkoleń prawnych, w oparciu o doświadczenia związane z bieżącą pracą. Uczestnictwo w Szkole Trenerów Wszechnicy UJ w 2017 dało mi kompetencje do kompleksowych realizacji szkoleniowo-warsztatowych wg zindywidualizowanych potrzeb klienta. Na swoim koncie posiadam realizacje kilkuset godzin na stacjonarnej i wirtualnej sali szkoleniowej. Średnia z ocen realizacji zajęć 5,4/6. FRIS: Wizjoner/entuzjasta. 
    Realizowane projekty szkoleniowe 
    Prawo pracy w zarządzaniu zespołem (zajęcia dla kadry menadżerskiej średniego i wyższego szczebla, które pozwalają zdobyć wiedzę prawną w zakresie legalnego zarządzania zespołem) 
    Mobbing, dyskryminacja, nierównie traktowanie. Studium przypadku.  
    Zmiany w prawie pracy. Praca zdalna. Kontrola trzeźwości. Dyrektywy WLB. 
    Sygnaliści. 

    Więcej

    Dr Wojciech Zytkowiak-Wenzel

    Chief People & Culture Officer w technologicznym startupie KYP.ai (wśród inwestorów m.in. Uniwersytet Stanforda czy Fundacja Gatesów). Do HR trafił przypadkowo i miał nadzieję, że szybko z niego ucieknie. Został i przez prawie 18 lat zdobywał doświadczenie w zasadzie we wszyskich obszarach HR, na rolach lokalnych oraz globalnych (jako expat), budując zespoły osiągające ponadprzeciętne wyniki. Haerowy know-how polerował na kursach w Insead, London Business School czy IMD. Pracę doktorską z zarządzania na temat rozwoju przywództwa w duchu evidence-based obronił z wyróżnieniem na portugalskim ISCTE. Stosunkowo niedawno wykonał zawodowy pivot porzucając karierę w korporacji na rzecz start-upu, a jednocześnie zmieniając branżę retail na hi-tech. Pasjonat rozwoju, sztucznej inteligencji i future of work. Prowokuje i lubi być prowokowany. Niewyparzony język. Podobno zyskuje przy bliższym poznaniu. 

    Więcej

    Aleksandra Piątek, MBA

    Z wykształcenia psycholożka organizacji i absolwentka MBA. Przez ponad 20 lat w biznesie, pracowała jako ekspertka i szefowa HR, również członek zarządu. Miała okazję przejść przez duże międzynarodowe organizacje, firmy giełdowe, rodzinne i fundusz inwestycyjny. Firmy głownie produkcyjne z branży FMCG (SABMiller), elektroniki (Phoenix Contact) i kosmetyków (Beiersdorf). Prowadziła zespoły do 35 osób, projekty międzynarodowe na poziomie globalnego HR oraz uczestniczyła jako Steeriing Cometee Member we wdrażaniu procesów lean’owych oraz Szefowa filarów lean’owych.  
    Posiada duże doświadczenie w obszarze rozwoju przywództwa, budowania efektywnych zespołów, rozwoju talentów, programów mentoringowych w firmie, kształtowania pożądanej kultury organizacyjnej. Jest certyfkowaną trenerką Situational Leadership SL II i Channel Partner Blanchard Companies oraz asesorem różnych narządzi psychometrycznych (np. TTI SI/DISC). 
    Jednocześnie od kilku lat działa intensywnie jako coach i mentor i wspiera w rozwoju osobistym i biznesowym klientów biznesowych i prywatnych. Prowadzi projekty doradcze z zakresie przywództwa, rozwoju wysoce efektywnych zespołów i rozwoju organizacji a także budowania określonej kultury organizacyjnej. Jako trener prowadzi różnorodne szkolenia wspierające zmiany organizacyjne oraz szeroko rozumiany well-being i zarządzanie dobrostanem pracowników czy radzeniem sobie ze stresem.  
    Posiada certyfikat coachingu International Coaching Community (ICC, nr licencji 13909) oraz jest certyfikowaną coach w Choice Theory Insitute, łącząc w swojej praktyce klasykę procesu coachingowego z narzędziami wspierającymi u klientów dokonywanie świadomych, uwewnętrznionych wyborów.  
    Pracuję także jako terapeutka i autorka programów rozwoju osobistego, prowadzi podcast. Prowadzi zajęcia na MBA i studiach podyplomowych. 

    Więcej

    Zofia Dzik

    Impact Inwestorka. Fundatorka i Prezeska Zarządu Instytut Humanties - Człowiek i Technologia  
     
    Zofia Dzik, Impact inwestorka, innowatorka, doświadczona C-Level menadżerka,  pionierka rynku fintech w obszarze direct w CEE. Wieloletnia Członkini szeregu rad nadzorczych spółek giełdowych (m.in. CCC S.A.,  InPost S.A.,  Arctic Paper S.A.) oraz członkini  Rady Ekspertów Forum Rad Nadzorczych przy GPW.  
    Fundatorka Instytutu Humanites - think&Do tank w zakresie rozwoju Spójnego Przywództwa™ i kapitału społecznego, łączącego systemowo tematykę Człowieka i Technologii, współzałożycielka międzynarodowego Centrum Etyki Technologii, autorka Modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego™, Modelu Spójnego Przywództwa™ oraz Modelu „Pętli”, Nielinearnego Modelu Długoterminowego Rozwoju Społecznego.  
     
    Wykładowczyni, mentorka, jurorka, założycielka Akademii Przywództwa Liderów Oświaty – pierwszego w Polsce programu rozwoju przywództwa w edukacji (do 2022 ponad 600 absolwentów, dyrektorów szkół z całej Polski z wpływem społecznym ok.1,5 mln. dzieci i młodzieży); inicjatorka Globalnego Ruchu Społecznego Dwie Godziny dla Rodziny/Dla Człowieka na rzecz zbliżania ludzi i przeciwdziałania samotności (udział pracodawców z 59 krajów) oraz corocznych konferencji Spójne Przywództwo. Człowiek i Technologia. 
     
    Członkini Rady Naukowej IDEAS NCBR, Kapituły Orłów Rzeczpospolitej oraz Rady Społecznej Politechniki Wrocławskiej. Top 10 liderek zrównoważonego rozwoju w Polsce wg. magazynu Forbes Women.  
     
    Prywatnie: niepoprawna marzycielka, żona, potrójna matka, lubiąca wędrówki po pustyniach świata.  

    Więcej

    Katarzyna - Ociepka Miąsik

    Facylitatorka, moderatorka Design Thinking, senior DEI konsultantka, badaczka. Prowadzi procesy doradcze w zakresie współpracy międzypokoleniowej. Jest współautorką przewodnika w zakresie rozwoju zawodowego dla doświadczonych pracowników, współautorką scenariuszy do międzynarodowych filmów edukacyjnych dotyczących pokolenia Y. Katarzyna jest wykładowcą akademickim na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

    Więcej

    Ewelina Waśniowska

    Absolwentka Politechniki Krakowskiej I Executive MBA w Paryżu od lat związana z branżą motoryzacyjną. Swoją karierę zaczynała jako Zakupowiec w projektach inżynieryjno- technologicznych przechodząc przez kolejne etapy kariery jako Kierownik Projektów w zakładzie pod Krakowem, Dyrektor Projektów odpowiedzialny za Europę Północną, a następnie Dyrektor Projektów we Francji na poziomie międzynarodowym odpowiedzialnym za podległe jej regiony czyli Azję, Europę i obie Ameryki. Oprócz doświadczenia międzynarodowego miała okazje współpracować z największymi producentami samochodowymi rozwijając i wdrażając nowe produkty oraz technologie dla Audi, VW, GM, Forda, PSA, Nissana, Toyoty i nawet Tesli.  
    Mając tak szeroki zakres odpowiedzialności, zawsze i wszędzie uważała oraz uważa, że najważniejsi są ludzie czyli nasi pracownicy i partnerzy biznesowi. Takie podejście pozwoliło na wprowadzenie zmian organizacyjnych i procesowych umożliwiających pozyskanie nowych klientów, wyznaczenie nowych kierunków działania zgodnych z trendami rynkowymi, zwiększenie portfolio projektów oraz podniesienia produktywności. Była też liderką programu „Gender Diversity” pomagając młodszym Liderkom pokonać wyzwania w świecie automotive, 
    Obecnie swoją karierę kontynuuje  jako Hutchinson Poland Vice President (7 zakładów produkcyjnych w Polsce z ponad 8.000 pracowników), skupiając się na zrównoważonym rozwoju z jego wielowymiarowymi aspektami kładąc duży nacisk na aspekt społeczny i rolę kobiety w biznesie. 
    Prywatnie: żona i matka już dorosłych synów – bliźniąt oraz właścicielka wspaniałego kota Luis’a XIV oraz psa Wilhelma. W wolnej chwili lubi spędzać czas grając w golfa, który uczy przede wszystkim pokory i zatrzymania w czasie: tu i teraz. 

    Więcej

    Noureddine Erradi

    Urodził się w Casablance w Maroku. W 1983 roku wyjechał do Paryża, aby studiować psychologię i literaturę czarnych Afroamerykanów na Sorbonie. 

    Noureddine Erradi pracuje w dziedzinie DEIB od ponad 25 lat. Starając się promować międzykulturowe zrozumienie i dialog, Nourredine opracował w 2003 roku koncept “Wyjście ze strefy komfortu: nasz prawdziwy wróg”. Następnie przełożył wspomniany koncept na filmy dokumentalne, które są dziś wykorzystywane jako narzędzia edukacyjne. Noureddine Erradi wyreżyserował i wyprodukował pięć filmów dokumentalnych, nagrodzonych siedmiokrotnie jako najlepsze produkty w dziedzinie integracji. W tych filmach dokumentalnych europejscy decydenci, administratorzy oraz edukatorzy uczestniczyli w symulowanych programach integracyjnych, dając im wiedzę z pierwszej ręki o tym, jak to jest być nowicjuszem w kraju europejskim, w nowej, innej kulturze. Ministerstwo Integracji w Holandii przedstawiło jego koncepcję i filmy dokumentalne gabinetowi ministra i ich doradcom. Filmy są dziś wyświetlane w ponad 950 europejskich organizacjach i szkołach. Noureddine jest pierwszym Marokańczykiem w Europie, który wielokrotnie został uhonorowany nagrodami w kwestiach integracji.

    Więcej

    Bindu Menon

    specjalizuje się we wzmacnianiu pozycji emigrantów i organizacji prowadzących działalność gospodarczą z Indiami. Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w indyjskim świecie korporacyjnym, w tym siedemnaście lat w zarządzaniu relokacją emigrantów przybywających do Indii oraz ponad dekadę w reklamie i komunikacji marki.

    Poza współpracą z wyższą kadrą menedżerską, Bindu kieruje swoje działania do młodych indyjskich specjalistów z branży IT oraz marketingu. Wirtualny program dla grupy europejskich millenialsów z wiodącej firmy EduTech z siedzibą w Polsce był jej ostatnim sukcesem. Jej głębokie zrozumienie psychiki konsumenta, wyjątkowa komunikacja, tworzenie sieci kontaktów między kulturami i silne umiejętności w zakresie relacji interpersonalnych skutkują zadowoloną klientelą. Bindu Menon jest także związana z przemysłem filmowym reprezentując zespół produkcyjny Felis Creations z Bangalore, a jako doradca kulturalny współpracuje z BBC UK, Animal Planet Kanada, Talpa Productions Holandia, a obecnie także z amerykańską ekipą medialnej firmy w Los Angeles. Do jej kluczowych klientów biznesowych należą takie marki jak World Bank Group, Plaeto, Zumen Software, Brainly, Dow Chemicals, Caterpillar, Daimler, Renault-Nissan, Bosch, Alstom, Ericsson, Sony-Ericsson, Trimble, Hospira, Heineken, Walmart, Tata Motors, Tata Trent, Beiersdorf, Michelin, czy Henkel. 

    Intensywny reżim jogi każdego dnia utrzymuje jej umysł w równowadze. Nie może żyć bez muzyki i czytania.

    Więcej
  • REKOMENDACJE

    Studia "Zarządzanie Różnorodnością, Równością, Inkluzywnością i Przynależnością (DEIB) w organizacji" odzwierciedlają ważny i aktualny trend na świecie. W dzisiejszych czasach organizacje zdają sobie sprawę, że różnorodność i inkluzywność nie tylko przynoszą korzyści społeczne, ale również stanowią kluczowy czynnik sukcesu biznesowego. W miarę jak świat staje się coraz bardziej globalny, a społeczeństwo staje się bardziej zróżnicowane pod względem płci, wieku, etniczności, orientacji seksualnej i innych czynników, organizacje muszą dostosować się do tych zmian i tworzyć środowiska pracy, które są przyjazne i dostępne dla wszystkich.

    Przedsiębiorstwa, które koncentrują się na zarządzaniu różnorodnością, równością, inkluzywnością i przynależnością, czerpią korzyści z różnorodnych perspektyw, doświadczeń i talentów, co prowadzi do innowacyjności, lepszego podejmowania decyzji oraz zwiększonej konkurencyjności na rynku. Tym samym, studenci kierunku DEIB mają niezwykłą szansę rozwijać umiejętności, które są bardzo poszukiwane przez dzisiejszych pracodawców, którzy pragną stworzyć inkluzywne środowiska pracy i osiągnąć zrównoważony sukces.

    Wniesienie świadomości i umiejętności związanych z zarządzaniem różnorodnością, równością, inkluzywnością i przynależnością do organizacji jest kluczowe w budowaniu społeczeństwa, w którym każdy ma równe szanse i jest szanowany bez względu na różnice. Dlatego też studia DEIB są nie tylko ważnym trendem, ale również stanowią odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na profesjonalistów, którzy będą aktywnie przyczyniać się do tworzenia bardziej sprawiedliwych i równościowych środowisk zarówno w miejscu pracy, jak i w społeczeństwie jako całości.

     

    Dr Barbara Bartczak

    współzałożycielka i honorowa członkini polskiego oddziału Towarzystwa Edukacji Międzykulturowej, Szkoleń i Badań SIETAR, certyfikowana terapeutka Humaniversity©

  • OPŁATY

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    Wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1600 zł do 5 marca 2024
    II 1600 zł do 5 kwietnia 2024
    III 1600 zł do 5 maja 2024
    IV 1600 zł do 5 października 2024
    V 1600 zł do 5 listopada 2024
    VI 1600 zł do 5 grudnia 2024
    Ogółem 9 900 zł 9 400 zł  

     

  • KONTAKT

    Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń
    tel. 32 295 93 11
    tel. 32 295 93 95
    Koordynator studiów: mgr Katarzyna Nagły
    e-mail: knagly@wsb.edu.pl
    tel. 887 755 500

    Rekrutacja
    tel. 32 295 93 10
    tel. 32 295 93 12
    tel. 32 295 93 88