Marketing i zarządzanie sprzedażą
Studia na specjalności marketing i zarządzanie sprzedażą skupiają się na zagadnieniach związanych z działaniami marketingowymi przedsiębiorstw, instytucji i organizacji. Dają wykształcenie pozwalające podjąć pracę w działach marketingu i/lub sprzedaży przedsiebiorstw każdej branży. Oprócz wiedzy teoretycznej studenci zdobywają praktyczne umiejętności.
|
![]() |
![]() |
Absolwent specjalności Marketing i zarządzanie sprzedażą:
posiada wiedzę z zakresu:
- zachowań rynkowych konsumentów,
- wykorzystania podstawowych narzędzi promotion-mix,
- marketingu usług i handlu,
- psychospołecznych aspektów reklamy,
- specyfiki reklamy w Internecie,
- zasad i prawidłowości w zakresie wykorzystania instrumentów PR,
- reklamy i promocji sprzedaży,
- planowania kampanii reklamowych i akcji promocyjnych,
- planowania i realizacji działań merchandisingowych,
- analizy rynku w różnych przekrojach,
- planowania i realizacji badań marketingowych,
- strategii marketingowych i konkurencji,
dysponuje umiejętnościami pozwalającymi:
- identyfikować potrzeby klientów,
- przygotować i ocenić skuteczność stosowanych strategii marketingowych,
- stworzyć kompozycję narzędzi promocji,
- profesjonalnie wykorzystać Internet w działaniach PR,
- zaprojektować koncepcję kampanii marketingowej w Internecie,
- przeprowadzać badania marketingowe, zaprojektować skuteczny przekaz reklamowy,
- wykorzystywać instrumenty marketingowe w walce o klientów,
- przygotowywać skuteczne programy komunikacji z klientem,
- stosować w praktyce instrumenty sprzedaży,
- przygotować plan marketingowy.
Cechuje się etyczną społeczną odpowiedzialnością zawodową.
Przykładowe przedmioty realizowane w ramach specjalności:
Zachowania konsumentów
Strategie i plany marketingowe
Marketing usług i handlu
CRM
Public Relations
Psychologiczne aspekty reklamy i handlu
E-marketing
Certyfikaty
Absolwenci kierunku zarządzanie specjalności marketing i zarządzanie sprzedażą mają możliwość uzyskania certyfikatu SPSS. SPSS to system do statystycznej analizy danych. Akredytacji podlegają zajęcia, w ramach których studenci poznają zasady korzystania z programu SPSS - warsztaty komputerowe i narzędzia informatyczne w analizie danych.
Wszyscy studenci uczestniczący w akredytowanych zajęciach po ich zaliczeniu na ocenę co najmniej dobrą uzyskują certyfikat SPSS technology junior expert, a 3 studentów, którzy zaliczą test zewnętrzny - certyfikat SPSS technology expert.
Koszt certyfikatu dla studenta - 0 zł (w przypadku certyfikatu technology expert konieczność pokrycia kosztów dojazdu na egzamin).
Gdzie szukać pracy?
Absolwenci tej specjalności są przygotowani do pracy w: działach marketingu przedsiębiorstw, działach Public Relations, agencjach reklamowych, instytutach badawczych, gdzie zajmą się badaniem rynku, zachowań nabywców, przeprowadzaniem badań ilościowych i jakościowych; jako rzecznicy prasowi w różnych firmach i instytucjach, a także w działach prasowych różnego rodzaju instytucji
Powrót do: Start » Studia Zarządzanie » Studia I stopnia licencjackie