Informacje
Marketing i zarządzanie sprzedażą
Studia w Żywcu
Specjalność na kierunku Zarządzanie
tryb studiów: studia licencjackie niestacjonarne;
czas trwania: 3 lata (6 semestrów) ; studia I-go stopnia
Studia na specjalności marketing i zarządzanie sprzedażą skupiają się na zagadnieniach związanych z działaniami marketingowymi przedsiębiorstw, instytucji i organizacji. Dają wykształcenie pozwalające podjąć przace w działach marketingu i/lub sprzedaży przedsiebiorstw każdej branży. Oprócz wiedzy teoretycznej studenci zdobywają praktyczne umiejętności.
Absolwent specjalności posiada wiedzę z zakresu:
- zachowań rynkowych konsumentów,
- wykorzystania podstawowych narzędzi promotion-mix,
- marketingu usług i handlu,
- psychospołecznych aspektów reklamy,
- specyfiki reklamy w Internecie,
- zasad i prawidłowości w zakresie wykorzystania instrumentów PR,
- reklamy i promocji sprzedaży,
- planowania kampanii reklamowych i akcji promocyjnych,
- planowania i realizacji działań merchandisingowych,
- analizy rynku w różnych przekrojach,
- planowania i realizacji badań marketingowych,
- strategii marketingowych i konkurencji,
Absolwent specjalności dysponuje umiejętnościami pozwalającymi:
- identyfikować potrzeby klientów,
- przygotować i ocenić skuteczność stosowanych strategii marketingowych,
- stworzyć kompozycję narzędzi promocji,
- profesjonalnie wykorzystać Internet w działaniach PR,
- zaprojektować koncepcję kampanii marketingowej w Internecie,
- przeprowadzać badania marketingowe, zaprojektować skuteczny przekaz reklamowy,
- wykorzystywać instrumenty marketingowe w walce o klientów,
- przygotowywać skuteczne programy komunikacji z klientem,
- stosować w praktyce instrumenty sprzedaży,
- przygotować plan marketingowy.
Cechuje się etyczną społeczną odpowiedzialnością zawodową.
Przykładowe przedmioty realizowane w ramach specjalności:
Zachowania konsumentów
Strategie i plany marketingowe
Marketing usług i handlu
CRM
Public Relations
Psychologiczne aspekty reklamy i handlu
E-marketing
Certyfikaty
Absolwenci kierunku zarządzanie specjalności marketing i zarządzanie sprzedażą mają możliwość uzyskania certyfikatu SPSS. SPSS to system do statystycznej analizy danych. Akredytacji podlegają zajęcia, w ramach których studenci poznają zasady korzystania z programu SPSS - warsztaty komputerowe i narzędzia informatyczne w analizie danych.
Wszyscy studenci uczestniczący w akredytowanych zajęciach po ich zaliczeniu na ocenę co najmniej dobrą uzyskują certyfikat SPSS technology junior expert, a 3 studentów, którzy zaliczą test zewnętrzny - certyfikat SPSS technology expert.
Koszt certyfikatu dla studenta - 0 zł (w przypadku certyfikatu technology expert konieczność pokrycia kosztów dojazdu na egzamin).
Gdzie szukać pracy?
Absolwenci tej specjalności są przygotowani do pracy w: działach marketingu przedsiębiorstw, działach Public Relations, agencjach reklamowych, instytutach badawczych, gdzie zajmą się badaniem rynku, zachowań nabywców, przeprowadzaniem badań ilościowych i jakościowych; jako rzecznicy prasowi w różnych firmach i instytucjach, a także w działach prasowych różnego rodzaju instytucji
Specjalność na kierunku Zarządzanie
tryb studiów: studia licencjackie niestacjonarne;
czas trwania: 3 lata (6 semestrów) ; studia I-go stopnia
Studia na specjalności marketing i zarządzanie sprzedażą skupiają się na zagadnieniach
związanych z działaniami marketingowymi przedsiębiorstw, instytucji i organizacji.
Absolwent posiada wiedzę z zakresu:
- zachowań rynkowych konsumentów,▶ marketingu usług i handlu,
- reklamy i promocji sprzedaży,
- metod i technik skutecznej sprzedaży,
- planowania i realizacji działań merchandisingowych.
Dysponuje umiejętnościami pozwalającymi:
- przygotowywać skuteczne programy komunikacji z klientem,▶ stosować w praktyce instrumenty sprzedaży,
- przeprowadzać badania marketingowe i rynkowe,
- wprowadzać nowe produkty na rynek,
- dokonywać analiz skuteczności sprzedaży,
- przygotowywać plan marketingowy.
Gdzie szukać pracy?
Absolwenci tej specjalności są przygotowani do pracy w działach marketingu i sprzedaży przedsiębiorstw oraz w agencjach reklamowych. Mogą również prowadzić własne firmy produkcyjne i handlowe. Będą gotowi do pracy na takich stanowiskach jak: kierownik działu sprzedaży, specjalista ds. obsługi klienta, analityk rynku, przedstawiciel handlowy oraz menadżer marki.
W ramach zajęć studenci otrzymują zaświadczenie, potwierdzające umiejętność korzystania z programu SIMPLE CRM, wykorzystywanego jako narzędzie zarządzania relacjami z klientem.