Informacje
Terapia pedagogiczna z elementami rewalidacji
Rekomendacja:
„Studia wychodzą naprzeciw tym wszystkim sytuacjom, które powodują, że uczeń znajduje się na marginesie życia szkolnego , a w przyszłości życia społecznego . Głównym atutem tego kierunku jest jego nowatorski program poszerzony o elementy rewalidacji oraz zajęcia , prowadzone wyłącznie metodami aktywnymi, warsztatowymi. Absolwent kierunku to doświadczony i kompetentny nauczyciel , który potrafi opracować konkretne programy terapii dziecka/ucznia”.
mgr Małgorzata Spendel
Katedra Pedagogiki, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
CEL:
Program studiów przewiduje przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży. Uczestnicy zostaną zapoznani z kryteriami diagnostycznymi oraz metodami i formami prowadzenia specjalistycznych zajęć z dziećmi i młodzieżą. Zadania specjalisty terapii pedagogicznej wpisują się w planowane zmiany z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - nauczyciel specjalista terapii pedagogicznej pełni istotną rolę w zwiększaniu szans edukacyjnych - w diagnozie i terapii dysleksji i gwarantuje realizację założeń nowej filozofii pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o której czytamy w: „Nowej podstawie programowej. Jak organizować edukację w szkole podstawowej? Poradnik dla dyrektora szkoły" .
Zapoznanie uczestników ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dzieci i młodzieży, z prawem oświatowym dotyczącym kształcenia i opieki nad dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przygotowanie słuchaczy do konstruowania diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej dziecka/ucznia. Kształtowanie u słuchaczy umiejętności prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
UCZESTNICY:
Studia kierowane są do psychologów, pedagogów, logopedów oraz nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek.
KOMPETENCJE I KWALIFIKACJE:
Program studiów odpowiada na potrzeby nauczycieli i specjalistów w zakresie udzielania skutecznej pomocy psychologiczno- pedagogicznej dzieciom i uczniom z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi na terenie przedszkoli, szkół i placówek. Jest spójny z nowymi oświatowymi aktami prawnymi dotyczącymi kształcenia i opieki nad uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Absolwenci kierunku znaja kryteria diagnostyczne specjalnych potrzeb edukacyjnych. Uzyskują kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
WYKŁADOWCY:
Wybitni i doświadczeni eksperci, w tym pedagodzy i psychologowie. Nauczyciele akademiccy Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.
Wśród kadry:
mgr Małgorzata Spendel - psycholog, logopeda. Ekspert i dydaktyk z zakresu: psychologii uczenia się i nauczania, psychologii rozwoju z elementami psychologii edukacji oraz z psychologii rozwoju dziecka
mgr Elżbieta Skrzypiec- Kucharzewska- logopeda, praktyk z zakresu diagnozowania i metod wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka
mgr Jadwiga Gluźniewicz- doradca metodyczny pedagogiki specjalnej, specjalista w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju
mgr Iwona Łukasiewicz- prezes Dąbrowskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Otwarte Serca”, specjalista z zakresu organizacji procesu terapeutycznego, procesu grupowego
PROGRAM:
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży - podstawy teoretyczne, kryteria diagnostyczne, zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, opiniowanie i orzecznictwo, regulacje prawne.
- Wybrane zagadnienia z psychologi rozwojowej, wychowawczej i klinicznej.
- Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania początkowego, przedszkolnego i zintegrowanego.
- Wybrane zagadnienia z logopedii i z zaburzeń rozwoju mowy.
- Organizacja procesu terapeutycznego - proces grupowy, komunikacja interpersonalna.
- Zaburzenia i dysfunkcje w rozwoju ruchowym dzieci i młodzieży- diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Zaburzenia w rozwoju wzroku u dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Zaburzenia w rozwoju słuchu u dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i i wyrównawczych.
- Upośledzenie umysłowe u dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Specyficzne trudności w uczeniu się - dyslekcja-diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki - dyskalkulia-diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Zaburzenia zachowania i niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych ii wyrównawczych.
- Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia terapii.
- Całościowe zaburzenia rozwojowe dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Wybitne i kierunkowe zdolności dzieci i młodzieży - diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć rozwijających uzdolnienia.
- Przewlekłe choroby dzieci i młodzieży- diagnoza, metodyka prowadzenia zajęć, korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych.
- Seminarium.
- Praktyka pedagogiczna.
Studia kończą się napisaniem pracy końcowej, bez jej obrony.
Liczba godzin: 360
Bonifikaty - sprawdź, która jest dla Ciebie najbardziej korzystna! |
||||||
3000 2460 |
3000 2700 |
3000 2700 |
3000 2700 |
3000 2685 |
3000 2730 |
3000 2730 |
Wysokość opłaty za studia dla absolwentów WSB (Bonifikata 20%) | Wysokość opłaty z studia dla grupy pracowników z jedniej firmy (czesne dla 1 pracownika)* | Wysokość opłaty za studia po zniżce rodzinnej ostatnia rata (300zł)* | Wysokość opłaty za studia po bonifikacie terminowej do 15 lipca 300zł** | Wysokość opłaty za studia po bonifikacie urodzinowej 5% | Wysokość opłaty za studia po bonifikacie dla nauczycieli, którzy podejmują naukę na studiach innych niż pedagogiczne 10% | Wysokość opłaty za studia po bonifikacie dla pracowników służb mundurowych 10% |
INFORMACJE:
Czas trwania: 3 semestry
Czesne: 3000 zł (Czesne płatne w 9 ratach. W dniu zapisu: 300zł, 5x300zł, 3x400zł, 1x300zł)
Data rozpoczęcia: marzec 2014/październik
Zajęcia w: WSB Dąbrowa Górnicza, WSB Cieszyn.
Dni uczęszczania: poniedziałki i wtorki w godzinach: 16:15-20:30
Powrót do: Start » Studia podyplomowe » Kierunki studiów podyplomowych » studia oświatowe - studia kwalifikacyjne