A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „PEDAGOGIKA KOREKCYJNA – STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | KRAKÓW

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Program studiów odpowiada na potrzeby nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu i zaspokajaniu specyficznych i niespecyficznych trudności w rozwoju oraz uczeniu się dzieci i uczniów na terenie przedszkoli, szkół i placówek. 

Słuchacze zostaną zapoznani z najnowszą wiedzą naukową dotyczącą:

  • specyficznych trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży - dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia,
  • niespecyficznych trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży - niepełnosprawności, zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne, zaburzenia neurorozwojowe.

Program studiów przewiduje również wielogodzinny blok zajęć praktycznych, kształtujących u słuchaczy umiejętności stawiania diagnozy oraz prowadzenia usprawniania dzieci uczniów w oparciu o trafne i najnowsze metody i sposoby pracy z nimi.

Absolwenci będą posiadać umiejętności:

  • rozpoznawania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
  • stosowania przepisów prawa oświatowego dotyczących organizowania kształcenia, pomocy, wsparcia i opieki dla tych dzieci i uczniów w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz prowadzenia dokumentacji,
  • prowadzenia zajęć specjalistycznych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
  • pracy z rodziną dzieci i młodzieży z tymi trudnościami.

Adresatami studiów podyplomowych są nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek nie posiadający kwalifikacji z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).

Po ukończeniu studiów, absolwent uzyskuje  kwalifikacje z pedagogiki specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się.

W związku z powyższym może być zatrudniony na zasadach określonych w miarodajnych przepisach prawa (wskazano poniżej) na stanowisku nauczyciela: 

  • nauczyciela prowadzącego wczesne wspomaganie rozwoju,
  • terapeuty pedagogicznego,
  • nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz inne o charakterze terapeutycznym,
    dla dzieci i uczniów ze specyficznymi (dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz dyskalkulia) i niespecyficznymi (dla dzieci i uczniów niepełnosprawnych, zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie) trudnościami w rozwoju i uczeniu się.

Podstawa prawna:

Program studiów podyplomowych  uwzględnia wszystkie wymagania wynikające z:

  • Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli - zgodnie z Rozporządzeniem absolwent Logopedii, zdobędzie również kwalifikacje  do prowadzenia zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  • Program

    1. Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej, oraz neuropsychologii
    2. Podstawy pedagogiki korekcyjnej
    3. Medyczne aspekty pedagogiki korekcyjnej - wybrane zagadnienia neurologii dziecięcej i psychiatrii
    4. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży (podstawy teoretyczne, kryteria diagnostyczne, prawne aspekty kształcenia, pomocy i wsparcia dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się)
    5. Specyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się -  teoria dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia. (przyczyny, objawy, ryzyko dysleksji, profilaktyka)
    6. Niespecyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się (teoria, przyczyny, objawy, profilaktyka)
    7. Wybrane zagadnienia z metodyki kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego
    8. Rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się
    9. Diagnoza psychopedagogiczna specyficznych i niespecyficznych trudności w rozwoju i nauce w przedszkolu, szkole, poradni
    10. Metody i formy usprawniania korekcyjno-kompensacyjnego dzieci i uczniów w przedszkolu, szkole, placówce
    11. Organizacja procesu terapeutycznego - proces grupowy, komunikacja, wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży
    12. Praca z nauczycielami i rodziną dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się
    13. Opracowanie programów zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla dzieci i uczniów

    Liczba godzin: 450h zajęć dydaktycznych + 180h praktyki zawodowej

    Informacje dodatkowe
    Warunek przyjęcia na studia: wykształcenie wyższe; w procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego
    Czas trwania: 3 semestry
    Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Rekomendacje

    Studia wychodzą naprzeciw tym wszystkim sytuacjom, które powodują, że uczeń znajduje się na marginesie życia szkolnego, a w przyszłości życia społecznego. Głównym atutem tego kierunku jest jego nowatorski program poszerzony o elementy rewalidacji oraz zajęcia prowadzone wyłącznie metodami aktywnymi, warsztatowymi. Absolwent kierunku to doświadczony i kompetentny nauczyciel, który potrafi opracować konkretne programy terapii dziecka/ucznia.

    mgr Małgorzata Spendel
    Wykładowca Akademii WSB

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1000 zł do 5 października 2024
    II 1000 zł do 5 listopada 2024
    III 1000 zł do 5 stycznia 2025
    IV 1000 zł do 5 lutego 2025
    V 900 zł do 5 marca 2025
    Ogółem 5 200 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU