Helpdesk pracownicy naukowo-dydaktyczni

Tutaj znajdziecie Państwo szczegółowe informacje dotyczące wykorzystania platform webinarowych dla wykładowców Akademii WSB. Przygotowaliśmy zestaw filmów instruktażowych (tutorial) oraz instrukcje tekstowe (manual), które systematycznie będziemy uzupełniać zgodnie z zapotrzebowaniem. 

1. Wymagania sprzętowe (warunek konieczny do prowadzenia zajęć online)

  • Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
  • Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
  • Łącze internetowe (najlepiej światłowód, podłączenie za wykorzystaniem kabla LAN)

 

UWAGA! w związku z licznymi przypadkami barku kompatybilności przeglądarki Internet Explorer zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple)

 

Prosimy sprawdzić siłę łącza poprzez wejście i przeprowadzenie testu na stronę www.speedtest.pl (zostaniecie Państwo poproszeni o podanie danych podczas rozmowy telefonicznej)

(minimalne parametry: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms) 

 2.  Obowiązki wykładowcy w zakresie nagrania

  • Kadr kamery powinien być ustawiony na jednolitym tle (najlepiej jasna ściana)
  • Tłem nagrania nie może być okno
  • Pamiętamy o odpowiednim doświetleniu miejsca nagrywanego (szczególnie
  • w godzinach wieczornych powinniśmy włączyć dodatkowe oświetlenie)
  • Prosimy o unikanie zbędnych sygnałów akustycznych podczas nagrania (np. odgłos prac budowlanych czy odgłosów spoza miejsca nagrania)
  • Prowadzący powinien mieć kamerę przed sobą "en face"

  3. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie ClickMeeting ?

  • Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych
    za planowanie zajęć dostępne są poniżej
  • Otrzymacie Państwo na adres e-mail link do „pokoju wirtualnego” (w przypadku braku kontaktu ze strony Akademii WSB na dzień przed Państwa planowanymi zajęciami prosimy o kontakt telefoniczny z działem wsparcia technicznego). Dane telefonów dostępne poniżej )
  • Po otrzymaniu wiadomości z linkiem aktywacyjnym należy wejść pod wskazany w linku adres
    i podać swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail
  • W kolejnym kroku należy wybrać opcję „Przygotuj zajęcia” (UWAGA! Nie wybieramy opcji „rozpocznij zajęcia”)
  • Po wejściu do pokoju powinniśmy włączyć kamerę i mikrofon, wgrać prezentację a następnie zgodnie z planem, punktualnie rozpocząć zajęcia klikając na przycisk „POWER” w lewym, dolnym rogu przeglądarki (przycisk powinien zmienić kolor z zielonego na czerwony)
  • W zapoznaniu się z możliwościami prowadzenia zajęć na platformie Clickmeeting pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne
    - KLIKNIJ LINKI PONIŻEJ:

a) Instrukcja dla wykładowców do platformy ClickMeeting (manual)

b) Dla wykładowców - jak prowadzić zajęcia na platformie ClickMeeting?, autor: Domink Penar  (tutorial)

c) Clickmeeting- przyjaciel wykładowcy, autor: Michał Dziekoński (tutorial) - (+prezentacja)

 

4.  W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie ZOOM.us ?

  • Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB
    (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za planowanie zajęć dostępne są poniżej
  • Następnie należy założyć konto e-mail w domenie Akademii WSB (np. imięnazwisko_online@wsb.edu.pl) w tym celu należy podjąć kontakt z wyznaczonym pracownikiem Działu IT – dpopiolek@wsb.edu.pl lub tstrozycki@wsb.edu.pl (tel. 32 295 93 53). 
  • Prosimy o zgłaszanie potrzeby założenia konta z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – najpóźniej na 7 dni przed zajęciami
  • Po założeniu konta e-mail kolejnym krokiem jest aktywacja konta na platformie ZOOM.  W tym celu należy wejść na stronę www.zoom.us i wykorzystując adres e-mail w domenie Akademii WSB (………@wsb.edu.pl) postępować zgodnie z instrukcją
  • Po założeniu konta wykładowca tworzy wydarzenie oraz przesyła wygenerowany link do działu planowania. Link zostaje udostępniony studentom za pośrednictwem poczty internetowej lub dedykowanej strony internetowej z planem zajęć
  • W założeniu konta a także jego obsłudze pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne, KLIKNIJ W LINK PONIŻEJ:

a) ZOOM Jak założyć własne konto na platformie ZOOM.us?, autor: Dominik Penar (manual)

b) Jak wygenerować link do zajęć dla studentów na platformie ZOOM?

b) Jak prowadzić zajęcia na platformie ZOOM?, autor: Dominik Penar (tutorial)

c) ZOOM czy ClickMeeting? Webinarium Michała Dziekońskiego (+prezentacja), autor: Michał Dziekoński

 

 

5. W jaki sposób prowadzić zajęcia na platformie MS Teams?

  • Pierwszym krokiem jest ustalenie zajęć z działem planowania Akademii WSB
    (sugerujemy zapisanie tematyki, daty oraz godziny zajęć). Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych  za planowanie zajęć dostępne są poniżej
  • Następnie należy założyć konto e-mail w domenie Akademii WSB (np. imięnazwisko_online@wsb.edu.pl) w tym celu należy podjąć kontakt z wyznaczonym pracownikiem Działu IT – dpopiolek@wsb.edu.pl lub tstrozycki@wsb.edu.pl (tel. 32 295 93 53). 
  • Prosimy o zgłaszanie potrzeby założenia konta z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym – najpóźniej na 7 dni przed zajęciami
  • Po założeniu konta wykładowca tworzy wydarzenie oraz przesyła wygenerowany link do działu planowania. Link zostaje udostępniony studentom za pośrednictwem poczty internetowej lub dedykowanej strony internetowej z planem zajęć. Wykładowca może indywidualnie zaprosić studentów poprzez wysłanie wiadomości e-mail na wskazane konta studenckie.
  • W założeniu konta a także jego obsłudze pomogą Państwu filmy instruktażowe (tutoriale) oraz instrukcje manualne, KLIKNIJ LINK PONIŻEJ:

a) Podstawy użytkowania MS Teams, autor: Tycjan Stróżycki (manual)

b) MS Teams postawy, autor: dr inż. Paweł Sobczak (tutorial)

c) MS Teams poradnik dla wykładowcy, autor: dr inż. Paweł Sobczak (tutorial)

 

 

 6. Wsparcie w zakresie platformy moodle: TUTAJ (kliknij)

 

7. Kontakt do koordynatorów ds. kształcenia zdalnego IT
(testowanie pokoi wirtualnych przez wykładowców, wsparcie techniczne):

1. tel. 725 558 870  (główny telefon wsparcia działu IT)

2. tel. 887 555 300

3. tel. 885 588 449

4. tel. 887 555 200

 

Wsparcie IT:  akawaler@wsb.edu.pl (weekendy), mgruszka@wsb.edu.pl (poniedziałek-piątek)  

8. Koordynatorzy pokoi wirtualnych na platformie Clickmeeting

UWAGA! W celu rezerwacji pokoi wirtualnych na platformie Clickmeeting, ZOOM, Teams itp. należy kontaktować się z:

  • Dąbrowa Górnicza - studia I i II stopnia - z Działem Planowania Studiów Akademii WSB - tel 32 295 93 25, webinaria@wsb.edu.pl 
  • Dąbrowa Górnicza/Olkusz/Kraków/Żywiec/ - studia podyplomowe - z Centrum Studiów Podyplomowych Akademii WSB - tel. 32 295 93 11 , mmalczewska@wsb.edu.pl
  • Wydział zamiejscowy w Cieszynie - tel. 885 588 100, e-mail: rbogaczyk@wsb.edu.pl
  • Wydział zamiejscowy w Krakowie - tel. 885 588 800, e-mail: bgarbocz@wsb.edu.pl 
  • Wydział zamiejscowy w Olkuszu - tel. 725 777 999, e-mail: skorzeniowski@wsb.edu.pl 
  • Wydział zamiejscowy w Żywcu- tel. 725 558 880, e-mail: ttwardowski@wsb.edu.pl

 

Koordynacja pokoi wirtualnych (poniedziałek-piątek): Michał Gruszka, mgruszka@wsb.edu.pl, tel. 885 588 449

 

Koordynacja pokoi wirtualnych (sobota-niedziela): Dominik Penar, dpenar@wsb.edu.pl, tel. 725 558 870 

 

I linia wsparcia (opiekunowie kont)

  • Konta KONTYNENTY (Europa, Azja, Afryka, Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Australia) - studia podyplomowe
    - Rafał Kotarba - rkotarba@wsb.edu.pl, Rafał Pakuła - rpakula@wsb.edu.pl 
  • Konta ZWIERZĘTA (Lew, Kot, Lis, Orzeł, Pies, Byk)
    - Grzegorz Adam gadamwsb.edu.pl
  • Konta KOLORY (Brązowy, Czerwony- wz. Żywiec, Niebieski- wz. Cieszyn, Złoty, Srebrny, Zielony- wz. Kraków)
    - Alina Jagusiak - ajagusiak@wsb.edu.pl,Maciej Sadowski msadowski@wsb.edu.pl
  • Konta KWIATY (Róża, Mak, Bez, Storczyk, Krokus, Tulipan)
    - Łukasz Mencner - lmencner@wsb.edu.pl  Dorota Walczak- Waler 
  • Konta MIASTA (Gdańsk- wz. Cieszyn, Poznań, Lublin, Kraków- wz. Kraków, Warszawa- wz. Olkusz, Katowice- wz. Cieszyn)
    -Janusz Wroński jwronski@wsb.edu.pl   Magdalena Staszkiewicz mstaszkiewicz@wsb.edu.pl

9. Koordynatorzy pokoi wirtualnych na platformie ZOOM oraz MS Teams

  • Grzegorz Adam - gadam@wsb.edu.pl 
  • Sebastian Korzeniowski - skorzeniowski@wsb.edu.pl
  • Dominik Penar - dpenar@wsb.edu.pl 

8. Planowanie zajęć i rezerwacja pokoi wirtualnych (platforma clickmeeting, zoom, ms teams) 

 

VIDEO:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powrót do: Start » Komunikaty koronawirus » Wykaz zajęć realizowanych w formie on-line » Helpdesk

 

Nasi partnerzy

Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji