A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „PEDAGOGIKA KOREKCYJNA – STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | BIELSKO - BIAŁA

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

  • Atuty kierunku

    Program studiów przewiduje przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności na temat specyficznych i niespecyficznych trudności w rozwoju oraz uczeniu się dzieci i młodzieży. Uczestnicy zostaną zapoznani z:

    Program studiów przewiduje przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności na temat specyficznych i niespecyficznych trudności w rozwoju oraz uczeniu się dzieci i młodzieży. Uczestnicy zostaną zapoznani z:

    • najnowszą wiedzą naukową z zakresu psychologii rozwoju, psychologii klinicznej, psychiatrii i neurologii dziecięcej, konstruowania diagnozy rozwojowej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
    • kryteriami diagnostycznymi,
    • zasadami i sposobami konstruowania indywidualnych programów kształcenia, korekcji i kompensacji oraz udzielania różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej tym dzieciom i uczniom.
  • Praca

    Kompetencje i kwalifikacje
    Program studiów odpowiada na potrzeby nauczycieli i specjalistów w zakresie udzielania skutecznej pomocy psychologiczno- pedagogicznej dzieciom i uczniom z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi na terenie przedszkoli, szkół i placówek. Jest spójny z nowymi oświatowymi aktami prawnymi dotyczącymi kształcenia i opieki nad uczniami  ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Absolwenci kierunku znają kryteria diagnostyczne specjalnych potrzeb edukacyjnych. Uzyskują kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1000 zł do 5 października 2024
    II 1000 zł do 5 listopada 2024
    III 1000 zł do 5 stycznia 2025
    IV 1000 zł do 5 lutego 2025
    V 900 zł do 5 marca 2025
    Ogółem 5 200 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Program

    Program studiów odpowiada na potrzeby nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu i zaspokajaniu specyficznych i niespecyficznych trudności w rozwoju oraz uczeniu się dzieci i uczniów na terenie przedszkoli, szkół i placówek. Słuchacze zostaną zapoznani z najnowszą wiedzą naukową dotyczącą specyficznych (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia) oraz niespecyficznych (niepełnosprawności, zagrożenie niedostosowaniem społecznym i niedostosowanie społeczne, zaburzenia neurorozwojowe) trudności w rozwoju i nauce dzieci i młodzieży. Program studiów przewiduje również wielogodzinny blok zajęć praktycznych, kształtujących u słuchaczy umiejętności stawiania diagnozy oraz prowadzenia usprawniania dzieci uczniów w oparciu o trafne i najnowsze metody i sposoby pracy z nimi.

  • Cel

    Kształtowanie u słuchaczy:

    • umiejętności rozpoznawania i zaspokajania specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
    • umiejętności stosowania przepisów prawa oświatowego dotyczących organizowania kształcenia, pomocy, wsparcia i opieki dla tych dzieci i uczniów w przedszkolach, szkołach i placówkach oraz prowadzenia dokumentacji,
    • umiejętności prowadzenia zajęć specjalistycznych, korekcyjno - kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju oraz uczeniu się,
    • umiejętności pracy z rodziną dzieci i młodzieży z tymi trudnościami.
  • Uczestnicy

    Nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek nie posiadający kwalifikacji z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).

    Po ukończeniu studiów, absolwent uzyskuje  kwalifikacje z pedagogiki specjalnej w zakresie terapii pedagogicznej do prowadzenia wczesnego wspomagania rozwoju, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych o charakterze terapeutycznym dla dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się

    W związku z tym może być zatrudniony na stanowisku:

    • nauczyciela prowadzącego wczesne wspomaganie rozwoju,
    • terapeuty pedagogicznego,
    • nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz inne o charakterze terapeutycznym,

    dla dzieci i uczniów ze specyficznymi (dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz dyskalkulia) i niespecyficznymi (dla dzieci i uczniów niepełnosprawnych, zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie) trudnościami w rozwoju i uczeniu się,

  • Wykładowcy

    Wybitni i doświadczeni eksperci, w tym pedagodzy i psychologowie, logopedzi. Nauczyciele akademiccy Akademii WSB.

    Wśród kadry:
    mgr Małgorzata Spendel - psycholog, logopeda. Ekspert i  dydaktyk z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych, edukacji włączającej, w tym diagnozy i terapii specyficznych trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci i młodzieży

    mgr Elżbieta Skrzypiec - Kucharzewska - logopeda, praktyk z zakresu diagnozowania i metod wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka

    mgr Adam Spendel - psycholog. logopeda, surdo i tyflopsycholog, socjoterapeuta, terapeuta pedagogiczny. Specjalista w zakresie diagnozy i terapii niespecyficznych trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci i młodzieży oraz pracy z rodziną.

  • W programie m.in.

    • Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej, wychowawczej, klinicznej, oraz neuropsychologii.
    • Podstawy pedagogiki korekcyjnej.
    • Medyczne aspekty pedagogiki korekcyjnej - wybrane zagadnienia neurologii dziecięcej i psychiatrii.
    • Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży (podstawy teoretyczne, kryteria diagnostyczne, prawne aspekty kształcenia, pomocy i wsparcia dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się).
    • Specyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się -  teoria dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia. (przyczyny, objawy, ryzyko dysleksji, profilaktyka).
    • Niespecyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się (teoria, przyczyny, objawy, profilaktyka).
    • Wybrane zagadnienia z metodyki kształcenia przedszkolnego i wczesnoszkolnego.
    • Rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się.
    • Diagnoza psychopedagogiczna specyficznych i niespecyficznych trudności w rozwoju i nauce w przedszkolu, szkole, poradni.
    • Metody i formy usprawniania korekcyjno-kompensacyjnego dzieci i uczniów w przedszkolu, szkole, placówce.
    • Organizacja procesu terapeutycznego - proces grupowy, komunikacja, wsparcie psychologiczne dzieci i młodzieży.
    • Praca z nauczycielami i rodziną dzieci i uczniów ze specyficznymi i niespecyficznymi trudnościami w rozwoju i uczeniu się.
    • Opracowanie programów zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapeutycznych dla dzieci i uczniów.

    Studia kończą się testami zaliczającymi poszczególny semestr.

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Informacje dodatkowe

    Czas trwania: 3 semestry

    Liczba godzin: 450h zajęć dydaktycznych + 180h praktyki zawodowej

    Dni uczęszczania: soboty i niedziele

     

    KONTAKT DO CENTRUM STUDIÓW PODYPLOMOWYCH I REKRUTACJI

    tel. 32 295 93 95

    tel. 32 295 93 11