Zapraszamy do udziału w certyfikowanym szkoleniu "Trening Umiejętności Społecznych". Termin szkolenia 28-29.01.2019
Uczestnicy otrzymują certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne do tworzenia programów i prowadzenia zajęć treningów umiejętności społecznych ; dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej, z osobami ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa, z zaburzeniami zachowania
termin szkolenia 28-29.01.2019 >>> zgłoś się już dziś
Liczba godzin: 14
1. Termin: 2 spotkania po 7 godz.
2. Dni zajęć:
3. 28.01.2019 – poniedziałek, godziny: 15:30-21:00
4. 29.01.2019 – wtorek, godziny: 15:30-21:00
Szkolenie skierowane do: nauczycieli, psychologów, pedagogów, pedagogów specjalnych, terapeutów SI, terapeutów, logopedów
Przygotowanie uczestników do prowadzenia treningu umiejętności społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej, z osobami ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa, z zaburzeniami zachowania - zapoznanie z założeniami pracy grupowej wg Goldsteina, - zapoznanie z zasadami tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć
Zakres tematyczny szkolenia jest zgodny z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. 2006, poz. 943) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. 2014, poz. 1752)
Szkolenie zakończone jest egzaminem pisemnym
Termin: 2 spotkania po 7 godz.
28.01.2019 – poniedziałek, godziny: 15:30-21:00
29.01.2019 – wtorek, godziny: 15:30-21:00
Lp. |
Zakres tematyczny szkolenia |
Liczba godzin |
1. |
Trening umiejętności społecznych jako forma podnoszenia kompetencji społecznych: - Kompetencje społeczne – rozważania terminologiczne - Dlaczego należy rozwijać kompetencje społeczne? |
0,5 |
2. |
Podstawowe informacje o deficytach w zakresie kontaktów i umiejętności społecznych |
0,5 |
3. |
Kompetencje prowadzącego trening umiejętności społecznych |
0,5 |
4. |
Podstawowe założenia treningu umiejętności społecznych wg. Goldsteina |
0,5 |
5. |
Model kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina |
0,5 |
6. |
Ogólne zasady prowadzenia treningu umiejętności społecznych: a) liczba trenerów b) liczba uczestników, zasady doboru grup c) częstotliwość sesji d) czas trwania sesji |
0,5 |
7. |
Podstawowe narzędzia treningów umiejętności społecznych |
0,5 |
8. |
Kształtowanie motywacji – zasady doboru systemów motywacji. Pomoce dydaktyczne wykorzystywane |
0,5 |
9. |
Techniki wykorzystywane w treningu umiejętności społecznych: Trening percepcji społecznej |
1,0 |
10. |
Trening podejmowania roli innych ludzi |
1,0 |
11. |
Trening analizowania sytuacji społecznej |
1,0 |
12. |
Komunikacja interpersonalna. Rodzaje komunikacji –werbalna i niewerbalna |
1,0 |
13. |
Trening nadawania komunikatów niewerbalnych |
1,0 |
14. |
Trening komunikacji werbalnej |
1,0 |
15. |
Trening autoprezentacji |
1,0 |
16. |
Modelowa struktura sesji treningu umiejętności społecznych |
0,5 |
17. |
Warsztat: ćwiczenia w prowadzeniu zajęć rozwijających umiejętności społeczne (scenki, symulacje, burze mózgów) |
2,0 |
19. |
Egzamin |
0,5 |
Razem: |
14,0 |
Termin nadsyłania zgłoszeń: 24.01.2019r.
mgr Grzegorz Adam
Akademia WSB
Wydział Zamiejscowy w Cieszynie
tel. +48 885 588 755
tel. +48 33 852 30 94
e-mail: gadam@wsb.edu.pl
Akademia WSB,
Wydział Zamiejscowy w Cieszynie
ul. Frysztacka 44
43-400 Cieszyn