Zapraszamy na szkolenie TUS - Trening Umiejętności Społecznych, które odbędzie się 12-13 listopada 2019 r. w Wydziale Zamiejscowym Akademii WSB w Krakowie. Uczestnicy otrzymają certyfikat ukończenia szkolenia potwierdzający wiedzę teoretyczną oraz umiejętności praktyczne do tworzenia programów i prowadzenia zajęć treningów umiejętności społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej, z osobami ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa oraz zaburzeniami zachowania.
Nauczyciele, pedagodzy, pedagodzy specjalni, terapeuci SI, logopedzi
Przygotowanie uczestników do prowadzenia treningu umiejętności społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi z dysfunkcjami w sferze społecznej, z osobami ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, z Zespołem Downa, z zaburzeniami zachowania - zapoznanie z założeniami pracy grupowej wg Goldsteina, - zapoznanie z zasadami tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć
Zakres tematyczny szkolenia jest zgodny z obowiązującym Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 6 lipca 2006 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. 2006, poz. 943) oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 4 grudnia 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie środowiskowych domów samopomocy (Dz. U. 2014, poz. 1752)
Szkolenie zakończone jest egzaminem pisemnym
Termin: 2 spotkania po 5 godz.
12.11.2019 – godziny: 16:00-21:00
13.11.2019 – godziny: 16:00-21:00
Lp. |
Zakres tematyczny szkolenia |
Liczba godzin |
1. |
Trening umiejętności społecznych jako forma podnoszenia kompetencji społecznych: - Kompetencje społeczne – rozważania terminologiczne - Dlaczego należy rozwijać kompetencje społeczne? |
0,5 |
2. |
Podstawowe informacje o deficytach w zakresie kontaktów i umiejętności społecznych |
0,5 |
3. |
Kompetencje prowadzącego trening umiejętności społecznych |
0,5 |
4. |
Podstawowe założenia treningu umiejętności społecznych wg. Goldsteina |
0,5 |
5. |
Model kształtowania umiejętności wg. Arnolda Goldsteina |
0,5 |
6. |
Ogólne zasady prowadzenia treningu umiejętności społecznych: a) liczba trenerów b) liczba uczestników, zasady doboru grup c) częstotliwość sesji d) czas trwania sesji |
0,5 |
7. |
Podstawowe narzędzia treningów umiejętności społecznych |
0,5 |
8. |
Kształtowanie motywacji – zasady doboru systemów motywacji. Pomoce dydaktyczne wykorzystywane |
0,5 |
9. |
Techniki wykorzystywane w treningu umiejętności społecznych: Trening percepcji społecznej |
1,0 |
10. |
Trening podejmowania roli innych ludzi |
1,0 |
11. |
Trening analizowania sytuacji społecznej |
1,0 |
12. |
Komunikacja interpersonalna. Rodzaje komunikacji –werbalna i niewerbalna |
1,0 |
13. |
Trening nadawania komunikatów niewerbalnych |
1,0 |
14. |
Trening komunikacji werbalnej |
1,0 |
15. |
Trening autoprezentacji |
1,0 |
16. |
Modelowa struktura sesji treningu umiejętności społecznych |
0,5 |
17. |
Warsztat: ćwiczenia w prowadzeniu zajęć rozwijających umiejętności społeczne (scenki, symulacje, burze mózgów) |
2,0 |
19. |
Egzamin |
0,5 |
Razem: |
14,0 |
Koszt udziału w szkoleniu: 400 zł
Akademia WSB
Ul. Cieplaka 1c
41-300 Dąbrowa Górnicza
ING Bank Śląski S.A. o/Dąbrowa Górnicza
64 1050 1272 1000 0008 0063 3554
w tytule: Trening Umiejętności Społecznych Kraków + nazwisko i imię uczestnika szkolenia
Bożena Garbocz
Akademia WSB
Wydział Zamiejscowy w Krakowie
tel. +48 885 588 800
e-mail: bgarbocz@wsb.edu.pl
Akademia WSB,
Wydział Zamiejscowy w Krakowie
ul.Ułanów 3
30-450 Kraków