Celem studiów jest pokazanie uczestnikom innego niż powszechne podejścia do sporów/konfliktów, z którymi spotykamy się nie tylko w sferach sądowych, ale na każdej płaszczyźnie życia. Uczestnik po zakończeniu studiów, dzięki poznaniu nowych metod i narzędzi będzie potrafił nie tylko samodzielnie rozwiązać spór, zarządzić nim, ale też dostrzec w nim zalety. Bogata formuła studiów pozwala Słuchaczom zdobyć wiedzę z zakresu psychologii konfliktu, mediacji sądowych i pozasądowych, negocjacji, prawa oraz praktyki biznesowej dotyczącej przekształcania sytuacji konfliktowych w konstruktywne rozwiązania.
Studia przygotowują słuchaczy do samodzielnego prowadzenia mediacji sądowych oraz pozasądowych w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych oraz w biznesie i organizacji. Dodatkowo budują szerszą perspektywę konfliktu i towarzyszących mu zachowań i emocji.
Studia przygotowują słuchaczy do samodzielnego prowadzenia mediacji sądowych oraz pozasądowych w sprawach cywilnych, gospodarczych, rodzinnych oraz w biznesie i organizacji. Dodatkowo budują szerszą perspektywę konfliktu i towarzyszących mu zachowań i emocji.
Studia są skierowane do osób zatrudnionych w działach HR, w samorządach, szkołach/placówkach oświatowych, w pomocy społecznej, na stanowiskach związanych z obsługą klienta, jak również adwokatów, radców prawnych, doradców zawodowych i edukacyjnych, pracowników pionów prawnych i egzekucji zadłużeń w bankach i ubezpieczeniach, firmach consultingowych, przedsiębiorstwach, związkach zawodowych.
Dzięki wiedzy i świadomości związanej z ciągłym rozwojem kompetencji mediacyjnych z zakresu konstruktywnego zarządzania konfliktem mediator potrafi budować w każdym środowisku zawodowym i społecznym postawy sprzyjające w sytuacjach kryzysowych w konfliktach. Współpracą z mediatorami zainteresowane są kancelarie adwokackie i radcowskie, ośrodki pomocy społecznej, szkoły, samorządy terytorialne, przedstawiciele biznesu, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, organizacje pozarządowe świadczące usługi mediacyjne.
Absolwenci studiów, dzięki poznaniu zaawansowanych metod i środków możliwych do wykorzystania w ramach działań antymobbingowych oraz zapobiegania konfliktom poprzez kompetencje związane z konstruktywnym rozwiązywaniem konfliktów, są przygotowani zarówno do tworzenia i wdrażania procedur antydyskryminacyjnych jak i antymobbingowych.
Program dedykowany jest także przedstawicielom organizacji zmagających się z istniejącymi konfliktami lub chcących przygotować się do zarządzania potencjalnymi konfliktami poprzez mediacje pracownicze i zespołowe oraz facylitacje w organizacji.