Praktyki studenckie/Internships

  • Administracja

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:

    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów

    POKÓJ  212
    wtorki od godz.    14:00 do 16:00
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:

    ADM. I stopień dla rozpoczynających 01-10-2020 -    I stopień - licencjat

    adm_160_praktyka_zawodowa_mgr -                        II stopień - mgr

     

  • Bezpieczeństwo narodowe

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:

    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów.

    POKÓJ  212

    wtorki od godz.    14:00 do 16:00
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    AKTUALNOŚCI: 

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:

    - 3_bn_i_dla_rozpoczynajacych_01_10_2020 - I stopień - licencjat

    - 5_bn_160_praktyka_mgr_dla_rozpoczynajacych_1_10_2020 - II stopień - mgr

    LEGIA AKADEMICKA

    Ministerstwo Obrony Narodowej oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki wprowadzają zmiany w przebiegu programu.

    link z informacjami:

    https://wsb.edu.pl/student/legia-akademicka-szkolenie-wojskowe-dla-studentow/dolacz-do-nas

     

  • Ekonomia

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w październiku 2023 r. odbędą się w; 

    czwarteki  od godz. 14.00 do 18.00

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - zatwierdzenia przez pełnomocnika:(można czytelne PDF wysłać mailowo)

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony 
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

  • Filologia angielska

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    Ogłoszenie

    Istnieje możliwość odbycia praktyki w Szkole Językowej ( filie w  Orzeszu oraz Czerionce-Leszczyny). Zainteresowani studenci proszeni są o kontakt mailowy lub osobisty ze mną.

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Dyżury stacjonarne (pok. 212):

    Październik 2023

    03.10.2023 - wtorek godz. 14.30 - 16.00

    05.10.2023 – czwartek godz.14.30 - 16.00

    07.10.2023 – sobota godz. 08.00 – 09.30

    10.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    12.10.2023 – czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    17.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    19.10.2023 – czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    24.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    26.10.2023 – czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    31.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

     

    AKTUALNOŚĆ: 

    WażneII w związku z pojawiającymi się wątpliwościami związanymi z procedurą składania dokumentów do zaliczenia praktyki, uprzejmie wyjaśniam, że bez względu na formę realizacji praktyki, wszystkich studentów obowiązuje ta sama, kompletna dokumentacja, tj: formularz zgłoszenia, porozumienie, obowiązek RODO, dzienniczek, karta oceny, sprawozdanie, opinia opiekuna, ankieta dla opiekuna, wydruk ankiety online, ( dla studentów pracujących + zaświadczenie o zatrudnieniu zał. 8).

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.

    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    • studia I st – 480h – 3x160h
    • studia II st – 80 h – 2x40h

    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    • studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    • studia II st – 80 h – 2x40h
    • studia JM – 240 h (30+50+160h)

    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    • studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    • studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    • studia JM – 240 h (30+50+160h)
    • Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:

      1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
      2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
      3. obowiązek informacyjny RODO

      Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.
    • Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
      1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
      2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
      3.obowiązek informacyjny RODO x 1
      4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    • * Studenci, którzy chcą realizować praktykę w miejscu swojej aktualnie wykonywanej pracy, zgodnej z kierunkiem kształcenia, składają kompletną dokumentację , taką jak dla praktyki realizowanej w pełnej formie, wg. opisu powyżej, po uzyskaniu wcześniejszej zgody pełnomocnika.
  • Finanse i Rachunkowość

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72  w dniach i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w październiku 2023 r odbędą się w: 

    czwarteki  od godz. 14.00 do 18.00


    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl


    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - zatwierdzenia przez pełnomocnika:(można czytelne PDF wysłać mailowo celem akceptacji)

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony 
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

  • Informatyka

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka
    e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72 w dniach i godzinach dyżurów chwilowe awarie

    Dyżury stacjonarne w październiku odbędą się w:

    czwartki od godz. 14.00 do 18.00


    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - zatwierdzenia przez pełnomocnika:(można czytelne PDF wysłać mailowo celem akceptacji)

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony 
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

  • Logistyka

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka
    e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72 w dniach i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w październiku odbędą się w:  

    czwartki  od godz. 14.00 do 18.00

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - zatwierdzenia przez pełnomocnika:(można czytelne PDF wysłać mailowo)

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony 
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

     

  • Stosunki Międzynarodowe

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 

    tel. (32) 295-93-72

    TERMINY DYŻURÓW:

    Dyżury stacjonarne w lipcu odbędą się w środy 5 i 12 lipca, oraz w czwartki 6 i 13 lipca 2023 pokój 209

    środa   od godz.    10:00 do 13:00
    czwartki od godz.     13.00 do 18:00

    Od 14 lipca do 5 września 2023 r przebywam na urlopie.

    W celu podpisania porozumień proszę kontaktować się z Pełnomocnikami innych kierunków w dniach i godzinach dyżurów.

    AKTUALNOŚCI:

    W związku z aktualną sytuacją, która wpływa na przebieg, organizację oraz formę Państwa studiów oraz w uzgodnieniu z władzami uczelni, informuję o zmianach w  zasadach realizacji praktyk:
    a) Praktyki już rozpoczęte ale nie zakończone, mogą być realizowane w przedłużonym terminie aż do końca września 2020 roku bez konsekwencji formalnych i finansowych dla odbywających praktyki;
    b) Praktyki nie rozpoczęte można przenieść na kolejny semestr również bez konsekwencji formalnych i finansowych dla odbywających praktyki;
    c) W przypadku studentów ostatnich semestrów istnieje możliwość przedłużenia terminu realizacji praktyk do końca września bez konsekwencji formalnych i finansowych (naliczania opłat czesnego za miesiąc lipiec- wrzesień) o ile zostanie spełniony warunek –wszystkie wymagane zaliczenia oraz praca  dyplomowa zostaną złożone do 20 czerwca 2020;
    d) Dopuszcza się również możliwość realizacji całej praktyki lub jej części w formie on-line, za zgodą pracodawcy, wyrażoną na piśmie i określającą warunki oraz zasady  i sposób dokumentowania jej realizacji. Taka zgoda wraz z odpowiednimi adnotacjami w dzienniczku praktyk , będzie stanowić podstawę zaliczenia.

    Uprzejmie informuję, iż - podejmując działania zapobiegawcze rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV2 - Rektor Akademii WSB zdecydowała o zawieszeniu zajęć odbywających się w formie zajęć z bezpośrednim udziałem nauczycieli akademickich i studentów we wszystkich wydziałach i jednostkach dydaktycznych AWSB. Z uwagi na sytuację zawieszenia zajęć dydaktycznych na uczelni, informuję, że zawieszeniu ulegają również w tym okresie dyżury ws. praktyk. Wszelkie zapytania, wnioski o zaliczenie praktyk można przesyłać w formie elektronicznej (scan lub zdjęcie) na adres jjozefowska@wsb.edu.pl

  • Ratownictwo Medyczne

    Pełnomocnik: mgr inż. Jagoda Skubis (do 30.09.2023) / mgr Kamil Skubis (od 1.09.2023)
    e-mail: jskubis@wsb.edu.pl / kskubis@wsb.edu.pl

    Sala : 212

    Pełnomocnicy:

    mgr inż. Jagoda Skubis ( Podbijanie skierowań na wszystkich kierunkach medycznych, Pełnomocnik na kierunku Ratownictwo Medyczne)

    mgr Kamil Skubis ( Podbijanie skierowań na wszystkich kierunkach medycznych, Pełnomocnik na kierunku Ratownictwo Medyczne)

    mgr Aneta Trzcińska ( Podbijanie skierowań na wszystkich kierunkach medycznych, Pełnomocnik na kierunku Pielęgniarstwa)

    dr Marta Skorek  ( Podbijanie skierowań na wszystkich kierunkach medycznych, Pełnomocnik na kierunku Kosmetologii)

     

    TERMINY DYŻURÓW UCZELNIA - mgr inż. Jagoda Skubis:

    Wrzesień 2023
    04.09 18:45-19:45
    06.09 18:45-19:45
    10.09 9:00-10:00
    13.09 19:15-20:00
    17.09 10:00-11:00
    20.09 18:45-19:30
    27.09 18:45-19:30
    30.09 13:00-13:45 zmiana godzin

    powyższe terminy mogą ulec zmianie - na drugą część miesiąca terminy pojawią się niebawem

    Proszę pamiętać przy podbijaniu skierowania (i porozumienia) o odpowiednich dokumentach! (wymienione w części PROCEDURA ODBYCIA PRAKTYKI: od 1.10.2022r) - bez posiadania tych dokumentów skierowanie nie zostanie podbite (skierowania znajdują się w dziennikach praktyk)

    W PLIKACH DO POBRANIA PLAN ZAJĘĆ KLINICZNYCH NA SEMESTR LETNI 2022/2023

    PRAKTYKI ZAWODOWE:

    Wykaz placówek z którymi AWSB posiada umowę:

    Informacja dla studentów praktyki zawodowe możemy odbywać na podstawie skierowania bez porozumienia w:
    - Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej. Telefon kontaktowy: 32-621-20-31
    - Szpital Powiatowy w Czeladzi Czeladź ul. Szpitalna 40 Telefon kontaktowy: 32-265-16-86 KADRY
    - Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach. Telefon kontaktowy: 32-609-31-57
    - Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu Telefon kontaktowy: 32-363-60-49
    - Szpital Miejski w Sosnowcu 
    - Wojewódzki szpital w Tychach Megrez sp. z o.o. telefon kontaktowy kadry: 32 325 51 69
    - Szpital Powiatowy w Zawierciu
    - Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II - konieczne jest złożenie podania do szpitala o przyjęcie na praktyki, obowiązuje inny wzór skierowania!

    Opłaty za praktyki zawode:
    - Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej opłata 150zł brutto/semestr
    - Szpital Powiatowy w Czeladzi Czeladź ul. Szpitalna 40 opłata: 85zł brutto/semestr 
    - Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach. opłata 2,00 netto/godzina (praktyka 50h 123 zł brutto, praktyka 168h 413,28 zł brutto)
    - Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu opłata 2,00 netto/godzina (praktyka 50h 123 zł brutto, praktyka 168h 413,28 zł brutto)
    - Szpital Miejski w Sosnowcu 85zł brutto/semestr
    - Wojewódzki szpital w Tychach Megrez sp. z o.o. 65zł brutto/semestr
    - Szpital Powiatowy w Zawierciu opłata 150zł brutto/semestr
    - Krakowski Szpital Specjalistyczny im. Jana Pawła II - 50 zł brutto/1 tydzień praktyk

    PLAN PRAKTYK ZAWODOWYCH:

    Grupy rozpoczynające semestrem zimowym:

    Semestr II
    1. Oddział Pediatrii 50h
    2. Oddział Neurologii 50h

    Praktyka wakacyjna
    1. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii 164h
    2. Szpitalny oddział Ratunkowy 168h

    Semestr III
    1. Oddział Chorób wewnętrznych 50h
    2. Oddział Kardiologii 50h

    Semestr IV
    1. Oddział Ortopedyczno – urazowy 50h
    2. Oddział Chirurgii 60h

    Wakacyjne:
    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 168h
    2. Obóz sprawnościowy

    Semestr V
    1. Szpitalny Oddział Ratunkowy 100h

    Semestr VI
    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 50h

    Grupy rozpoczynające studia od semestru letniego:

    Semestr II
    1. Oddział Pediatrii 50h
    2. Oddział Neurologii 50h

    Semestr III
    1. Oddział Chorób wewnętrznych 50h
    2. Oddział Kardiologii 50h

    Praktyka wakacyjna
    1. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii 164h
    2. Szpitalny oddział Ratunkowy 168h

    Semestr IV
    1. Oddział Ortopedyczno – urazowy 50h
    2. Oddział Chirurgii 60h

    Semestr V
    1. Szpitalny Oddział Ratunkowy 100h

    Wakacyjne:
    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 168h
    2. Obóz sprawnościowy

    Semestr VI
    Zespół Ratownictwa Medycznego 50h

    PROCEDURA ODBYCIA PRAKTYKI: od 1.10.2022r

    Szpitale z którymi uczelnia posiada umowę o współpracy w zakresie praktyk zawodowych:
    1.Student wnosi opłatę za praktyki zawodowe zgodnie z opłatą wymaganą przez szpital (na indywidualne konto studenta).
    2.Do pełnomocnika praktyk student dostarcza potwierdzenie opłaty praktyk zawodowych w danym szpitalu (dopuszcza się wersję elektroniczną na e-mail) oraz aktualne ubezpieczenie, po przedstawieniu dokumentów pełnomocnik podbija wypełnione skierowanie studenta na praktykę zawodową (2 kopie skierowania).
    3. Z skierowaniem student zgłasza się do szpitala w celu ustalenia terminu odbycia praktyki zawodowej i dostarczenia dokumentacji wymaganej przez szpital.

    Szpitale na podstawie porozumień indywidualnych.
    1. Student zwraca się do dyrektora szpitala z podaniem o wyrażenie zgody na odbycie praktyki zawodowej. (zaleca się przekazania wzoru porozumienia - w przypadku przekazania przez szpital umowy innej niż porozumienie uczelni, konieczne jest wcześniejsze przesłanie wzoru umowy w celu jej zaakceptowania)
    2. Z otrzymaną zgodą oraz wydrukowanymi dokumentami (2x wypełnione skierowanie na praktykę oraz 2x wypełnione porozumienie) oraz aktualne ubezpieczenie, zgłasza się do pełnomocnika praktyk w celu uzyskania podpisów na skierowaniach oraz porozumieniach.
    3. Otrzymane dokumenty student dostarcza do szpitala w którym uzyskał zgodę na odbycie praktyki. 

    Praktyki w Szpitalu Powiatowym w Chrzanowie:
    Przed rozpoczęciem praktyk należy dostarczyć skierowanie, porozumienie lub umowę, która zostanie podpisana przez Radcę Prawnego Szpitala i Dyrekcję.
    W dniu praktyk należy stawić się na godzinę 7:00 w pokoju 231 (pawilon D II piętro) z kompletem dokumentów (aktualne ubezpieczenie OC, NNW, zaświadczenie lekarskie, ksero książeczki sanepidowskiej, certyfikat szczepienia COVID-19/zaświadczenie o przeciwwskazaniach do szczepienia).
    Szkolenia BHP i Epidemiologiczne odbywają się w poniedziałek i czwartek od godziny 7:30.W przypadku stawienia się praktykanta w innym dni niż poniedziałek i czwartek  lub stawienia się w poniedziałek i czwartek po godzinie 7:30 skutkować będzie odesłaniem praktykanta i nie przyjęciem w danym dniu na praktykę.

     

    ZALICZENIE PRAKTYK ZAWODOWYCH:
    Po odbyciu praktyki dostarczyć:
    - W przypadku praktyk w szpitalach gdzie uczelnia ma podpisaną umowę: wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową (Każdy dziennik praktyk musi być zbindowany ( skierowanie również)
    - W przypadku praktyk ustalanych indywidualnie, porozumienie + wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową (Każdy dziennik praktyk musi być zbindowany ( skierowanie oraz porozumienie ( również kopie)
    - Praktyki zawodowej nie można zaliczyć na podstawie zatrudnienia zawodowego

    - Uprzejmie informujemy, iż 24 stycznia 2022 r. weszło w życie rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego.
    Link do rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/157 

    AKTUALNOŚĆ: 
    Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia - bezpośrednie linki:

    Link do OC i NNW studentów kierunków MEDYCZNYCH Akademii WSB 2023
     https://inter-direct.pl/ubezpieczenie_studenta?course=8211df93e7cc3ed8fa7b75b93d354acf 
     
    2/ Link do polisy dla WSZYSTKICH studentów Akademii WSB tylko NNW
     https://inter-direct.pl/ubezpieczenie_studenta?course=dc0919dcb153af630f15ce15067f6359

    Skorzystanie z zaproponowanej powyżej umowy ubezpieczenia jest indywidualną decyzją studenta, istnieje oczywiście możliwość zawarcia umowy z innym ubezpieczycielem.
    Agencja Ubezpieczeniowo - Finansowa
    Borsiak & Borsiak
    Ubezpieczenia:
    Warta, Generali, Ergo Hestia, Compensa, MTU, YCD,
    PZU, Link4, Allianz, HDI, TUW TUZ, InterRisk, UNIQA/AXA i inne
    41-219 Sosnowiec Środula
    ul. Wita Stwosza 16
    tel. 791-990-339, (32) 294-17-85
    czynna: od pon do pt 10.00-18.00

    mail: multiagencja.sosnowiec@gmail.com

    Zakres ubezpieczenia:

    DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE OC:

    • suma gwarancyjna na jedno zdarzenie 25 000 EUR
    • suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia w trakcie trwania umowy 25 000 EUR
    • UBEZPIECZENIE INTER HIV/WZW2 Badania na obecność wirusów HIV lub WZW 2 000 zł
    • Koszt leków antyretrowirusowych HIV 5 000 zł
    • Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia HIV 20 000 zł
    • Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia WZW 20 000 zł NNW
    • Świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 zł NNW
    • Świadczenie z tytułu śmierci wskutek NW 5 000 zł

    Narażenia studenta w trakcie studiów:

    W trakcie studiów ww. będzie narażony na działanie następujących czynników szkodliwych,
    uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki
    zawodu, studiów, kwalifikacyjnych kursów zawodowych:
    1. odczynniki chemiczne, w tym: głównie formaldehyd i rozpuszczalniki organiczne,
    2. czynniki alergizujące (głównie chrom, lateks)
    3. choroby wirusowe (głównie wirusowe zapalenie wątroby typu A),
    4. zakażenia przenoszone drogą krwi ( WZW typu B i C, HIV),
    5. choroby zakaźne i pasożytnicze,
    6. promieniowanie jonizujące (głównie X)
    7. promieniowanie elektromagnetyczne i zagrożenia związane z obsługą komputera,
    8. zagrożenia wynikające ze stałego dużego dopływu informacji,
    9. narażenie na czynniki psychospołeczne

    Dokumenty wymagane, które należy dostarczyć do pełnomocnika ds praktyk zawodowych przed rozpoczęciem praktyki:

    • ubezpieczenie OC i NNW ważne cały rok kalendarzowy (grupowe ub. na AWSB będzie wznawiane w listopadzie - będzie możliwość zapisania się do niego)

      DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE OC MINIMALNE WYMOGI: 
      suma gwarancyjna na jedno zdarzenie 25 000 EUR
      suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia w trakcie trwania umowy 25 000 EUR
      UBEZPIECZENIE INTER HIV/WZW2 Badania na obecność wirusów HIV lub WZW 2 000 zł
      Koszt leków antyretrowirusowych HIV 5 000 zł
      Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia HIV 20 000 zł
      Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia WZW 20 000 zł NNW
      Świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 zł NNW
      Świadczenie z tytułu śmierci wskutek NW 5 000 zł

    • badanie na brak nosicielstwa Salmonelli (badanie do celów sanitarno-epidemiologicznych) (raz na cały tok studiów)
    • szczepienie p/WZW typu b (raz na cały tok studiów)
    • Badanie nosicielstwo HIV, WZW B i C (raz na cały tok studiów)
    • Kserokopię zaświadczenia od lekarza medycyny pracy

    ZAJĘCIA KLINICZNE:

    Student na zajęcia kliniczne musi posiadać:

    -ubranie zmienne
    -obuwie zmienne
    -maseczka
    -identyfikator (imię, nazwisko, uczelnia)


    Plany zajęć klinicznych w plikach do pobrania.

     

    UWAGA! Skierowania są w dziennikach praktyk! 

    Na każdy semestr obowiązuje jeden dziennik, w którym są wszystkie praktyki!

  • Pielęgniarstwo

    PEŁNOMOCNIK: mgr piel. ANETA TRZCIŃSKA

    e-mail: aneta.trzcinska@wsb.edu.pl

    tel. 601 422 918

    Dyżury:

    • online, telefoniczne, 
    • stacjonarne: 232, 323, 212 - wg harmonogramu (Godziny i dni mogą ulec zmianie, o czym zostaną Państwo wcześniej poinformowani).

    POZOSTALI PEŁNOMOCNICY
    mgr inż. Jagoda Skubis
    Ratownictwo medyczne

    Podbijanie skierowań na wszystkich kierunkach medycznych.*

    • mgr Monika Andrysiewicz - Fizjoterapia
    • dr Marta Skorek - Kosmetologia

    * Rozliczenie praktyk zawodowych – WYŁĄCZNIE u pełnomocnika danego kierunku.

    PLAN PRAKTYK ZAWODOWYCH:

    Pierwsze praktyki zawodowe (po 2 semestrze) mogą być realizowane dopiero po zakończeniu przedmiotu: podstawy pielęgniarstwa. W kolejnych semestrach praktyki zawodowe mogą być realizowane po zakończeniu poszczególnych przedmiotów, np. zakończenie POZ uprawnia do realizowania praktyk zawodowych z POZ, zakończenie zajęć z pediatrii i pielęgniarstwa pediatrycznego uprawnia do realizowania praktyk zawodowych z pediatrii i pielęgniarstwa pediatrycznego – jest to warunek konieczny. Praktyka zawodowa POZ musi odbywać się w podstawowej opiece zdrowotnej (przychodnia lekarza rodzinnego, a nie przychodnie specjalistyczne).

    SEMESTR 

    PRZEDMIOT WYMIAR GODZIN MIEJSCE ODBYWANIA PRAKTYK WARUNKI

    PO SEMESTRZE 2

    Łącznie:

    120h

    12 dni x10h

    (7:00-14:30) wyłącznie w dni robocze

    Podstawy pielęgniarstwa 120 h Oddział chorób wewnętrznych (interna), chirurgia ogólna, neurologia. Praktyka nie może odbywać się w oddziałach specjalistycznych/ zabiegowych. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: podstawy pielęgniarstwa.

     

    SEMESTR 3        

    Łącznie:

    240h

    24 dni x 10h

    (7:00-14:30) wyłącznie w dni robocze

    Podstawowa Opieka Zdrowotna I 80h POZ – przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej (lekarz rodzinny). Praktyka nie może odbywać się w przychodniach/poradniach specjalistycznych. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: POZ (1, 2, 3 sem).

     

    Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne I 80h Oddział chorób wewnętrznych (interna), może być z pododdziałem np.diabetologicznym, kardiologicznym. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: choroby wewnętrzne
    i pielęgniarstwo internistyczne (3 sem).

     

    Geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne 80h Oddział geriatrii. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: geriatria i pielęgniarstwo geriatryczne.

     

    SEMESTR 4

     

           

    Łącznie:

    240h

    24 dni x 10h

    (7:00–14:30) wyłącznie w dni robocze

     

    Choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne II 80h Oddział chorób wewnętrznych (interna), może być z pododdziałem np.diabetologicznym, kardiologicznym. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: choroby wewnętrzne i pielęgniarstwo internistyczne (4 sem).

     

     

    Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne I 120h Oddział pediatryczny. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne (4 sem).

     

    Pielęgniarstwo opieki długoterminowej 40h Zakład pielęgnacyjno – opiekuńczy, zakład opieki długoterminowej Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: pielęgniarstwo opieki długoterminowej.

     

    SEMESTR 5        

    Łącznie:

    280h

    28 dni x 10h (7:00 – 14:30) wyłącznie w dni robocze

    Pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne II 40h Oddział pediatryczny. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: pediatria i pielęgniarstwo pediatryczne.

     

    Chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne I 80h Oddział chirurgii ogólnej. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne (5 sem).
      Psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne 80h Oddział psychiatrii. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: psychiatria i pielęgniarstwo psychiatryczne.
      Anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia 80h Oddział anestezjologii, Oddział Intensywnej Opieki Medycznej, Oddział Intensywnej Terapii. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: anestezjologia i pielęgniarstwo w zagrożeniu życia.
    SEMESTR 6        

     

    Łącznie:

    320h

    32 dni x 10h

    (7:00 – 14:30) wyłącznie w dni robocze

    Podstawowa opieka zdrowotna II 80h POZ – przychodnia podstawowej opieki zdrowotnej (lekarz rodzinny). Praktyka nie może odbywać się w przychodniach/poradniach specjalistycznych. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: POZ
      Chirurgia
    i pielęgniarstwo chirurgiczne II
    80h Oddział chirurgii. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: chirurgia i pielęgniarstwo chirurgiczne.
      Położnictwo, ginekologia
    i pielęgniarstwo położniczo-ginekologiczne.
    40h Oddziały: ginekologia, położnictwo. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: położnictwo, ginekologia i pielęgniarstwo położniczo – ginekologiczne.
      Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne 80h Oddział neurologii, oddział udarowy. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: Neurologia i pielęgniarstwo neurologiczne.
      Opieka paliatywna 40h Oddział opieki paliatywnej, hospicjum. Zakończony i zaliczony na pozytywną ocenę przedmiot: opieka paliatywna.

     

     

    PRAKTYKI ZAWODOWE - wykaz placówek z którymi AWSB posiada umowę:

    PLACÓWKA ODDZIAŁY OPŁATY

    Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej

    Oddział Pediatryczno – Alergologiczny, Oddział Neurologiczny/Udarowy, Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii. 150zł brutto/semestr

    Szpital Powiatowy w Czeladzi

    Oddział dla Nerwowo i Psychicznie Chorych, Oddział Dziecięcy, Oddział Neurologiczny, Oddział Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej, Oddział Ginekologiczno – Położniczy, Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii. 85zł brutto/semestr
    Szpital Miejski w Sosnowcu Oddział Psychiatryczny, Zakład Opiekuńczo – Leczniczy, Dzienny Oddział Psychiatryczny, Oddział neurologii z Pododdziałem udarowym, Oddział Chorób Wewnętrznych z Geriatrią, Oddział Anestezjologii, Oddział Noworodkowy i Wcześniaków, Oddział Geriatrii i Diabetologii. 85zł brutto/semestr

    Wojewódzki Szpital w Tychach Megrez sp. z o.o.

    Oddział Chorób Wewnętrznych, Oddział Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Kardiologicznym, Oddział Geriatryczny, Oddział Neurologiczny, Oddział Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej, Oddział Ginekologiczno – Położniczy 65zł brutto/semestr

    Szpital Powiatowy

    w Zawierciu

    Oddział Chirurgii Ogólnej, Oddział położniczo -ginekologiczny, Oddział Medycyny Paliatywnej, Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Oddział Chorób Wewnętrznych z Pododdziałem Kardiologicznym, Oddział Dziecięcy, Oddział Neurologiczny z Pododdziałem Udarowym. 150zł brutto/semestr

    Szpital Wojewódzki w Bielsku – Białej

    Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej, Oddział Chirurgii Ogólnej i Naczyniowej, Oddział Chorób Wewnętrznych i Diabetologii, Oddział Gastroeneterologiczny i Chorób Wewnętrznych, Ginekologiczno – Położniczy, Oddział Noworodkowy, Oddział Patologii Noworodka, Oddział Neurologiczny  

    Szpital Miejski w Siemianowicach Śląskich

    Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii, oddział Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej, Oddział Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej, Oddział Ginekologiczno – Położniczy. 16zł brutto/osobę/dzień
    Szpital Powiatowy w Chrzanowie Oddział Chorób Wewnętrznych i Geriatrii, Oddział Chirurgii, Oddział Neurologii, Oddział Kardiologii, Oddział Rehabilitacji Ogólnej.  

    Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II w Katowicach

    Oddziały Geriatryczne.  

    Zespół Opieki Zdrowotnej w

    Oświęcimiu, ul.Wysokie Brzegi 4

    Oddział Chorób Wewnętrznych, Oddział Ginekologiczno – Położniczy, Oddział Chirurgii Ogólnej, Oddział Chirurgii Dziecięcej, Oddział Noworodkowy, Oddział Neurologiczny, Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Oddział Psychosomatyki i Psychiatrii.  

    Wojewódzki Szpital

    Specjalistyczny im. Św. Barbary
    w Sosnowcu

    Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii, Oddział Chirurgii Ogólnej, Oddział Chorób Wewnętrznych, Oddział Neurologii.  

    Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej nr 2 im.Tadeusza Boczonia Mysłowice

    Oddział Wewnętrzny, Oddział Chirurgii Ogólnej.  

    Centrum Pediatrii im.Jana Pawła II w Sosnowcu

    Oddział Psychiatrii Dziecięcej, Oddział Chirurgii Dziecięcej, POZ.  

    Powiatowy Publiczny Zakład

    Opieki Zdrowotnej w Rydułtowach
    i Wodzisławiu Śląskim

    Oddział Chorób Wewnętrznych, Oddział Neurologiczny, Oddział Chirurgii Ogólnej, Oddział Neurologiczny, Oddział Pediatryczny, Oddział Ginekologiczno – Położniczy.  

    Samodzielny Publiczny Zakład lecznictwa Ambulatoryjnego „Moja Przychodnia”, Katowice ul. PCK1

    POZ  

     

    PROCEDURA REALIZACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH

    Szpitale z którymi uczelnia posiada umowę o współpracy w zakresie praktyk zawodowych.

    Szpitale na podstawie porozumień indywidualnych.

    1.Student wnosi opłatę za praktyki zawodowe zgodnie z opłatą wymaganą przez szpital (na indywidualne konto studenta).

    2.Do pełnomocnika praktyk student dostarcza potwierdzenie opłaty praktyk zawodowych w danym szpitalu (dopuszcza się wersję elektroniczną na e-mail) oraz wymagane dokumenty, po przedstawieniu dokumentów pełnomocnik podbija wypełnione skierowanie studenta na praktykę zawodową (2 kopie skierowania).

    3. Ze skierowaniem student zgłasza się do szpitala w celu ustalenia terminu odbycia praktyki zawodowej i dostarczenia dokumentacji wymaganej przez szpital.

    1. Student zwraca się do dyrektora szpitala z podaniem o wyrażenie zgody na odbycie praktyki zawodowej. (zaleca się przekazania wzoru porozumienia - w przypadku przekazania przez szpital umowy innej niż porozumienie uczelni, konieczne jest wcześniejsze przesłanie wzoru umowy w celu jej zaakceptowania)

    2. Z otrzymaną zgodą oraz wydrukowanymi dokumentami (2x wypełnione (nie ksero) skierowanie na praktykę oraz 2x wypełnione porozumienie) oraz wymagane dokumenty, zgłasza się do pełnomocnika praktyk w celu uzyskania podpisów na skierowaniach oraz porozumieniach.

    3. Otrzymane dokumenty student dostarcza do szpitala w którym uzyskał zgodę na odbycie praktyki.

    Po odbyciu praktyki należy dostarczyć:

    - wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową

    Po odbyciu praktyki należy dostarczyć:

    - porozumienie + wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową

     

    PRAKTYKI ZAWODOWE ROZLICZA SIĘ U PEŁNOMOCNIKA Z KIERUNKU PIELĘGNIARSTWO

    DOKUMENTY WYMAGANE, KTÓRE NALEŻY DOSTARCZYĆ DO PEŁNOMOCNIKA DS PRAKTYK ZAWODOWYCH PRZED ROZPOCZĘCIEM PRAKTYKI:

    • ubezpieczenie OC i NNW ważne cały rok kalendarzowy (grupowe ub. na AWSB będzie wznawiane w listopadzie - będzie możliwość zapisania się do niego)
    • badanie na brak nosicielstwa Salmonelli (badanie do celów sanitarno-epidemiologicznych) (raz na cały tok studiów)
    • szczepienie p/WZW typu B (raz na cały tok studiów)
    • zalecane - badanie nosicielstwo HIV, WZW B i C (raz na cały tok studiów)
    • kserokopię zaświadczenia od lekarza medycyny pracy.

    WSZYSCY STUDENCI DOSTARCZAJĄ RÓWNIEŻ:

    • skierowanie na praktykę (na dany semestr) 2x
    • porozumienie 2x (jeżeli student wybierze placówkę, z którą AWSB ma podpisaną umowę - nie drukuje porozumienia, ale dostarcza dowód wpłaty za praktykę płatną)
    • dziennik praktyk (zbindowany) (na dany semestr) 1x
    • ramowy program praktyk (na dany semestr) 2x
    • arkusz wyboru i oceny placówki do realizacji praktyk 1x (jeżeli student wybierze placówkę, z którą AWSB ma podpisaną umowę - arkusza nie drukuje)

    Następnie student podbija dokumenty w placówce i po zatwierdzeniu przez placówkę oddaje je pełnomocnikowi w czasie konsultacji, dopiero udaje się na praktykę:

    • podpisane i opieczętowane skierowanie na praktykę 1x
    • podpisane i opieczętowane porozumienie 1x
    • podpisany i opieczętowany arkusz wyboru i oceny placówki do realizacji praktyk 1x
    • opieczętowany ramowy program praktyk 1x

    UWAGA – DODATKOWE WYMAGANIA – SZPITAL POWIATOWY W CHRZANOWIE

    Przed rozpoczęciem praktyk należy dostarczyć skierowanie, porozumienie lub umowę, która zostanie podpisana przez Radcę Prawnego Szpitala i Dyrekcję. W dniu praktyk należy stawić się na godzinę 7:00 w pokoju 231 (pawilon D II piętro) z kompletem dokumentów (aktualne ubezpieczenie OC, NNW, zaświadczenie lekarskie, ksero książeczki sanepidowskiej, certyfikat szczepienia COVID-19/zaświadczenie o przeciwwskazaniach do szczepienia). Szkolenia BHP i Epidemiologiczne odbywają się w poniedziałek i czwartek od godziny 7:30. W przypadku stawienia się praktykanta w innym dni niż poniedziałek i czwartek lub stawienia się w poniedziałek i czwartek po godzinie 7:30 skutkować będzie odesłaniem praktykanta i nie przyjęciem w danym dniu na praktykę.

    NARAŻENIA STUDENTA W TRAKCIE STUDIÓW:

    W trakcie studiów ww. będzie narażony na działanie następujących czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu, studiów, kwalifikacyjnych kursów zawodowych:

    1. odczynniki chemiczne, w tym: głównie formaldehyd i rozpuszczalniki organiczne,

    2. czynniki alergizujące (głównie chrom, lateks),

    3. choroby wirusowe (głównie wirusowe zapalenie wątroby typu A),

    4. zakażenia przenoszone drogą krwi ( WZW typu B i C, HIV),

    5. choroby zakaźne i pasożytnicze,

    6. promieniowanie jonizujące (głównie X),

    7. promieniowanie elektromagnetyczne i zagrożenia związane z obsługą komputera,

    8. zagrożenia wynikające ze stałego dużego dopływu informacji,

    9. narażenie na czynniki psychospołeczne

    STUDENT W TRAKCIE ODBYWANIA PRAKTYK POWINIEN POSIADAĆ:

    • medyczne ubranie - obuwie medyczne,
    • maseczka - identyfikator (imię, nazwisko, uczelnia, kierunek studiów). - stetoskop, niebieski i czerwony długopis, notes mieszczący się w kieszeni.

     

  • Prawo

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:

    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów.

    POKÓJ  212
    wtorki od godz.    14:00 do 16:00
    czwartki od godz. 09:00 do 11:00

    UWAGA:

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    AKTUALNOŚCI: 

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

  • Socjologia

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    TERMINY DYŻURÓW:

    Dyżury stacjonarne (pok. 212): 

    Październik 2023

    03.10.2023 - wtorek godz. 14.30 - 16.00

    05.10.2023 – czwartek godz.14.30 - 16.00

    07.10.2023 – sobota godz. 08.00 – 09.30

    10.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    12.10.2023 – czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    17.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    19.10.2023 – czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    24.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    26.10.2023 – czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    31.10.2023 – wtorek, godz. 14.30 - 16.00

     

    AKTUALNOŚĆ: 

    WażneII w związku z pojawiającymi się wątpliwościami związanymi z procedurą składania dokumentów do zaliczenia praktyki, uprzejmie wyjaśniam, że bez względu na formę realizacji praktyki, wszystkich studentów obowiązuje ta sama, kompletna dokumentacja, tj: formularz zgłoszenia, porozumienie, obowiązek RODO, dzienniczek, karta oceny, sprawozdanie, opinia opiekuna, ankieta dla opiekuna, wydruk ankiety online, ( dla studentów pracujących + zaświadczenie o zatrudnieniu zał. 8).

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej.

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika. 

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.

    Ważne: Studenci, którzy rozpoczęli studia w październiku 2020 lub później, zobowiązani są dostarczyć następujące dokumenty (wg. obowiązującej procedury):

    1. Formularz zgłoszenia praktyki- zał. nr 2, strony 1 i 2
    2. Załącznik nr 3, załącznik nr 5 - strony 1/2/3/4/5,6,7, załącznik nr 6 

    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    • studia I st – 480h – 3x160h
    • studia II st – 80 h – 2x40h

    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    • studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    • studia II st – 80 h – 2x40h
    • studia JM – 240 h (30+50+160h)

    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    • studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    • studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    • studia JM – 240 h (30+50+160h)

    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:

    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    * Studenci, którzy chcą realizować praktykę w miejscu swojej aktualnie wykonywanej pracy, zgodnej z kierunkiem kształcenia, składają kompletną dokumentację , taką jak dla praktyki realizowanej w pełnej formie, wg. opisu powyżej, po uzyskaniu wcześniejszej zgody pełnomocnika.

  • Transport

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka
    e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72 W DNIACH I GODZINACH DYŻURÓW

    Dyżury stacjonarne w październiku odbędą się w:

    czwartki  od godz. 14.00 do 18.00

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - zatwierdzenia przez pełnomocnika:(można czytelne PDF wysłać mailowo)

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony 
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

     

     

  • Zarządzanie

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka
    e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72 w dniach i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w październiku odbędą się w:

    czwartki od godz. 14.00 do 18.00

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - zatwierdzenia przez pełnomocnika:(można czytelne PDF wysłać mailowo)

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony 
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych.

     

     

Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji