A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Praktyki studenckie/Internships

OPIEKUN PRAKTYK:

dr Grzegorz Kosiński
e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
tel. (32) 295-93-70

  • ADMINISTRACJA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:
    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów

    POKÓJ 212
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00
    soboty od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    AKTUALNOŚCI:

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety

    7. Sprawozdanie z praktyki (Zał. nr 6) –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line  

        https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

    Przed rozpoczęciem praktyk poszę zapoznać się z obowiązującym regulaminem:
    Regulamin praktyk_30_09

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:
    adm_I_stopien.pdf
    adm_II_stopien_mgr.pdf

    Osoby, które chcą zaliczyć praktyki w trybie ART.67 UST.7 - proszę o zapoznanie się regulaminem i poniższą dokumentacją oraz kontakt osobisty z opiekunem praktyk:
    ADM_zatrudnienie

    Dokumentacja została przygotowana odrębnie dla studiów licencjackich i magisterskich z podziałem na praktykę I, II lub III.

    Proszę pobrać właściwy dokument.

    Proszę o poprawnie i czytelne wypełnienie dokumentu.

  • BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:

    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów.

    POKÓJ 212

    czwartki od godz. 09.00 do 11:00
    soboty od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    AKTUALNOŚCI:

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki (Zał. nr 6) –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line  

              https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

    Przed rozpoczęciem praktyk poszę zapoznać się z obowiązującym regulaminem:
    Regulamin praktyk_30_09

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:
    bn_I_stopien.pdf
    bn_II_stopien_mgr.pdf

    Osoby, które chcą zaliczyć praktyki w trybie ART.67 UST.7 - proszę o zapoznanie się regulaminem i poniższą dokumentacją oraz kontakt osobisty z opiekunem praktyk:
    BN_zatrudnienie       

    Dokumentacja została przygotowana odrębnie dla studiów licencjackich i magisterskich z podziałem na praktykę I, II lub III.

    Proszę pobrać właściwy dokument.

    Proszę o poprawnie i czytelne wypełnienie dokumentu.

    LEGIA AKADEMICKA
    Link z informacjami:
    https://wsb.edu.pl/student/legia-akademicka-szkolenie-wojskowe-dla-studentow/dolacz-do-nas

    W celu poprawnego wypełnienia dokumentacji niezbędnej do zaliczenia praktyki na podstawie udziału w programie LEGIA AKADEMICKA proszę o kontakt.

     

  • PRAWO

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:
    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów

    POKÓJ 212
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00
    soboty od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    AKTUALNOŚCI:

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety

    7. Sprawozdanie z praktyki (Zał. nr 6) –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line  

            https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

    Przed rozpoczęciem praktyk poszę zapoznać się z obowiązującym regulaminem:
    Regulamin praktyk_30_09

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:

    Program praktyk_prawo_jednolite studia magisterskie

    Osoby, które chcą zaliczyć praktyki w trybie ART.67 UST.7 - proszę o zapoznanie się regulaminem i poniższą dokumentacją oraz kontakt osobisty z opiekunem praktyk:
    prawo_zaliczenie_praktyk_zatrudnienie_I    - praktyka nr 1

    prawo_zaliczenie_praktyk_zatrudnienie_II   - praktyka nr 2

    prawo_zaliczenie_praktyk_zatrudnienie_III - praktyka nr 3

dr n. zdr. Tomasz Grad
e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
tel. (32) 295-93-70

  • FILOLOGIA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    Ogłoszenie

    Istnieje możliwość odbycia praktyki w Szkole Językowej ( filie w  Orzeszu oraz Czerionce-Leszczyny). Zainteresowani studenci proszeni są o kontakt mailowy lub osobisty ze mną.

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Dyżury stacjonarne (pok. 212):

    Maj 2024

    29.05.2024, środa, godz. 14.30 - 16.00

    Czerwiec  2024

    05.06.2024 – środa, godz. 14.30 – 16.00

    07.06.2024 - piątek, godz. 08.00 - 09.30

    10.06.2024 - poniedziałek, godz. 14.30 - 16.00

    13.06.2024 - czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    15.06.2024 - sobota, godz. 08.00 - 09.30

    18.06.2024, wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    20.06.2024 - czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    25.06.2024, wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    27.06.2024, czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    02.07.2024, wtorek, godz. 13.30 – 15.00

    04.07.2024, czwartek, godz. 13.30 – 15.00

    09.07.2024, wtorek, godz. 13.30 – 15.00

    11.07.2024, czwartek , godz. 13.30 – 15.00

    15.07.2024, poniedziałek, godz. 13.30 – 15.00

    Przerwa wakacyjna od 16.07.2024 do 18.08.2024

    19.08.2024, poniedziałek, godz. 13.30 – 15.00

       

    Aktualności

    Ważne!!: Nowy regulamin praktyk dostępny w dokumentach dla poszczególnych kierunków 

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.


    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    studia I st – 480h – 3x160h
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Formuła ubiegania się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy/stażu/wolontariatu

    Student składa do każdej z praktyk wypelnione i potwierdzone przez pracodawcę: załącznik nr 8/1, załacznik nr 8/2 oraz załącznik numer 9

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    5. Wydruk ankiety online

    Link do ankiety: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

  • PEDAGOGIKA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Dyżury stacjonarne (pok. 212):

    Maj 2024

    29.05.2024, środa, godz. 14.30 - 16.00

    Czerwiec  2024

    05.06.2024 – środa, godz. 14.30 – 16.00

    07.06.2024 - piątek, godz. 08.00 - 09.30

    10.06.2024 - poniedziałek, godz. 14.30 - 16.00

    13.06.2024 - czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    15.06.2024 - sobota, godz. 08.00 - 09.30

    18.06.2024, wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    20.06.2024 - czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    25.06.2024, wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    27.06.2024, czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    02.07.2024, wtorek, godz. 13.30 – 15.00

    04.07.2024, czwartek, godz. 13.30 – 15.00

    09.07.2024, wtorek, godz. 13.30 – 15.00

    11.07.2024, czwartek , godz. 13.30 – 15.00

    15.07.2024, poniedziałek, godz. 13.30 – 15.00

    Przerwa wakacyjna od 16.07.2024 do 18.08.2024

    19.08.2024, poniedziałek, godz. 13.30 – 15.00

    Aktualności

    Informacja dla studentów resocjalizacji - studenci studiów I stopnia realizują trzy praktyki w wymiarze ( 3 x 320 godzin/ 2 x 240 godzin), w tym co najmniej 150 godzin zegarowych w placówce/instytucji oświatowej, w celu uzyskania potwierdzenia przygotowania pedagogicznego. Natomiast studenci, którzy już zrealizowali wszystkie trzy praktyki ale żadna z nich nie odbywała się w placówce oświatowej, aby uzyskać potwierdzenie przygotowania pedagogicznego, muszą odbyć dodatkową praktykę w wymiarze co najmniej 150 godzin zegarowych.

     

    W dokumentach do pobrania są programy praktyk studiów licencjackich , które rozpoczęły się w 2023 roku dla specjalności: pedagogika/logopedia oraz pedagogika/WWR

    Ważna informacja dla studentów pedagogiki- resocjalizacja!!!

    Wszyscy zainteresowani możliwościa realizacji praktyki w Areszcie Śledczym w Sosnowcu proszeni są o pilny kontakt ze mną. W porozumieniu z dyrekcją aresztu, organizuję grupę  na praktykę w semestrze letnim w formie hybrydowej( spotkania online i wizyty studyjne). Ilość miejsć ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń drogą mailową.

    dr Tomasz Grad

    Ważne!!: Nowy regulamin praktyk dostępny w dokumentach dla poszczególnych kierunków 

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.


    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    studia I st – 480h – 3x160h
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    studia JM – 240 h (30+50+160h)


    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Formuła ubiegania się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy/stażu/wolontariatu

    Student składa do każdej z praktyk wypelnione i potwierdzone przez pracodawcę: załącznik nr 8/1, załacznik nr 8/2 oraz załącznik numer 9

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    5. Wydruk ankiety online

    Link do ankiety: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

  • SOCJOLOGIA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Maj 2024

    29.05.2024, środa, godz. 14.30 - 16.00

    Czerwiec  2024

    05.06.2024 – środa, godz. 14.30 – 16.00

    07.06.2024 - piątek, godz. 08.00 - 09.30

    10.06.2024 - poniedziałek, godz. 14.30 - 16.00

    13.06.2024 - czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    15.06.2024 - sobota, godz. 08.00 - 09.30

    18.06.2024, wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    20.06.2024 - czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    25.06.2024, wtorek, godz. 14.30 - 16.00

    27.06.2024, czwartek, godz. 14.30 - 16.00

    02.07.2024, wtorek, godz. 13.30 – 15.00

    04.07.2024, czwartek, godz. 13.30 – 15.00

    09.07.2024, wtorek, godz. 13.30 – 15.00

    11.07.2024, czwartek , godz. 13.30 – 15.00

    15.07.2024, poniedziałek, godz. 13.30 – 15.00

    Przerwa wakacyjna od 16.07.2024 do 18.08.2024

    19.08.2024, poniedziałek, godz. 13.30 – 15.00

    Aktualności

    Ważne!!: Nowy regulamin praktyk dostępny w dokumentach dla poszczególnych kierunków 

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.


    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    studia I st – 480h – 3x160h
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    studia JM – 240 h (30+50+160h)


    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Formuła ubiegania się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy/stażu/wolontariatu

    Student składa do każdej z praktyk wypelnione i potwierdzone przez pracodawcę: załącznik nr 8/1, załacznik nr 8/2 oraz załącznik numer 9

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    5. Wydruk ankiety online

    Link do ankiety: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

dr Ewa Siudyka
e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
tel. (32) 295-93-72

  • EKONOMIA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w lipcu odbędą się 4 lipca i 11 lipca 2024 pokój 212

    Czwartki od 14.00 do 18.00

    UWAGA: Od 18 lipca 2024 r do 05 września 2024 r PRZERWA URLOPOWA

    Dokumenty można zostawić w Dziekanacie

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

  • FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w lipcu odbędą się 4 lipca i 11 lipca 2024 pokój 212

    Czwartki od 14.00 do 18.00

    UWAGA: Od 18 lipca 2024 r do 05 września 2024 r PRZERWA URLOPOWA

    Dokumenty można zostawić w Dziekanacie

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

  • STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w lipcu odbędą się 4 lipca i 11 lipca 2024 pokój 212

    Czwartki od 14.00 do 18.00

    UWAGA: Od 18 lipca 2024 r do 05 września 2024 r PRZERWA URLOPOWA

    Dokumenty można zostawić w Dziekanacie

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

Martyna Roczkalska
e-mail: martyna.roczkalska@wsb.edu.pl

Dyżury w lipcu:

 

15.07. g.12.00-14.00

20.07 g.12.00-14.00

22.07 g.12.00-14.00

27.07 g.12.00-14.00

dr Marta Skorek
e-mail: mskorek@wsb.edu.pl 

Dyżury:

 3.07  w godzinach 9:00-12:00 

10.07  w godzinach 9:00-12:00 

16.07  w godzinach 9:00-12:00

 22.07 w godzinach 9:00-12:00

 

Olga Stolorz

 

Dyżury w lipcu:

 

15.07 g. 9.30 - 11.30 

17.07 g. 9.30 - 12.00

22.07 g. 9.30 - 12.00

 

mgr Kamil Skubis

  • RATOWNICTWO MEDYCZNE

    TERMIN ZJAZDÓW: KLIKNIJ

    TELEFON KONTAKTOWY:  32-111-01-23

    Adresy dyżurów:

    Dąbrowa Górnicza ul. Cieplaka 1c Sala 328 

    Gliwice ul. Kopalniana 14E Maps google: https://maps.app.goo.gl/nwLpDGbFeCsZKzac7

    Ostatni termin dyżuru 2024 r

    16.07.2024 10:00-10:45

    18.07.2024 9:00-10:00

    24.07.2024 8:30-9:30 GLIWICE

    30.07.2024 19:30-20:30 (możliwość spóźnienia) 

    OD DNIA 20.06.2024r Student po podbicie skierowania na praktykę zawodową przychodzi z zbindowanym dziennikiem praktyk. W którym znajduje się: Wydrukowany dziennik, karta samooceny do każdej praktyki oraz porozumienie w przypadku umów z szpitalami zewnętrznymi. W innym przypadku skierowanie nie będzie podbijane. Dodatkowo skierowanie dla szpitala oraz porozumienie.

    PRZYPOMINAM DO KAŻDEGO DZIENNIKA PRAKTYK MUSI ZOSTAĆ ZAŁĄCZONA KARTA SAMOOCENY

    Spotkania z studentami sprawa praktyk  ZOOM:

    *powyższe terminy mogą ulec zmianie

    Proszę pamiętać przy podbijaniu skierowania (i porozumienia) o odpowiednich dokumentach! (wymienione w części PROCEDURA ODBYCIA PRAKTYKI: od 1.10.2022r) - bez posiadania tych dokumentów skierowanie nie zostanie podbite (skierowania znajdują się w dziennikach praktyk)

    PRAKTYKI ZAWODOWE:

    Wykaz placówek z którymi AWSB posiada umowę

    Informacja dla studentów praktyki zawodowe możemy odbywać na podstawie skierowania bez porozumienia w:

    • Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej. Telefon kontaktowy: 32-621-20-31
    • Szpital Powiatowy w Czeladzi Czeladź ul. Szpitalna 40 Telefon kontaktowy: 32-265-16-86 KADRY
    • Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach. Telefon kontaktowy: 32-609-31-57
    • Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu Telefon kontaktowy: 32-363-60-49
    • Szpital Miejski w Sosnowcu 
    • Wojewódzki szpital w Tychach Megrez sp. z o.o. telefon kontaktowy kadry: 32 325 51 69
    • Szpital Powiatowy w Zawierciu

    Opłaty za praktyki zawode:

    • Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej opłata 150zł brutto/semestr
    • Szpital Powiatowy w Czeladzi Czeladź ul. Szpitalna 40 opłata: 85zł brutto/semestr (Zgodnie z zawartą umową praktyki wakacyjne studenci odbywają bezpłatnie na wymienionych kierunkach kształcenia. Szpitale mają prawo określić maksymalną liczbę studentów przebywających w danej komórce organizacyjnej w tym samym czasie.)
    • Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach. opłata 2,00 netto/godzina (praktyka 50h 123 zł brutto, praktyka 168h 413,28 zł brutto)
    • Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu opłata 2,00 netto/godzina (praktyka 50h 123 zł brutto, praktyka 168h 413,28 zł brutto)
    • Szpital Miejski w Sosnowcu 35zl/osobo/ dzień od 1.06.2022r
    • Wojewódzki szpital w Tychach Megrez sp. z o.o. 65zł brutto/semestr
    • Szpital Powiatowy w Zawierciu opłata 150zł brutto/semestr (Zgodnie z zawartą umową praktyki wakacyjne studenci odbywają bezpłatnie na wymienionych kierunkach kształcenia. Szpitale mają prawo określić maksymalną liczbę studentów przebywających w danej komórce organizacyjnej w tym samym czasie.)
    • Szpitalem Specjalistycznym im. Stefana Żeromskiego Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w Krakowie, 31-913 Kraków, os. Na Skarpie 66 - 3zł+vat/godzinę , 5zł+vat/godzina przy użyciu ochronny barierowej

    • SP ZOZ Szpitalem Wielospecjalistycznym w Jaworznie z siedzibą w Jaworznie 43-600, ul. Chełmońskiego 28 - 40zl/osobo/ dzień

    PLAN PRAKTYK ZAWODOWYCH:

    Grupy rozpoczynające semestrem zimowym:

    Semestr II

    1. Oddział Pediatrii 50h
    2. Oddział Neurologii 50h

    Praktyka wakacyjna

    1. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii 164h
    2. Szpitalny oddział Ratunkowy 168h

    Semestr III

    1. Oddział Chorób wewnętrznych 50h
    2. Oddział Kardiologii 50h

    Semestr IV

    1. Oddział Ortopedyczno – urazowy 50h
    2. Oddział Chirurgii 60h

    Wakacyjne:

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 168h
    2. Obóz sprawnościowy

    Semestr V

    1. Szpitalny Oddział Ratunkowy 100h

    Semestr VI

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 50h

    Grupy rozpoczynające studia od semestru letniego:

    Semestr II

    1. Oddział Pediatrii 50h
    2. Oddział Neurologii 50h

    Semestr III

    1. Oddział Chorób wewnętrznych 50h
    2. Oddział Kardiologii 50h

    Praktyka wakacyjna

    1. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii 164h
    2. Szpitalny oddział Ratunkowy 168h

    Semestr IV

    1. Oddział Ortopedyczno – urazowy 50h
    2. Oddział Chirurgii 60h

    Semestr V

    1. Szpitalny Oddział Ratunkowy 100h

    Wakacyjne:

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 168h
    2. Obóz sprawnościowy

    Semestr VI

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 50h


    PROCEDURA ODBYCIA PRAKTYKI: od 1.10.2022 r. 

    Szpitale z którymi uczelnia posiada umowę o współpracy w zakresie praktyk zawodowych:

    1. Student wnosi opłatę za praktyki zawodowe zgodnie z opłatą wymaganą przez szpital (na indywidualne konto studenta).
    2. Do pełnomocnika praktyk student dostarcza potwierdzenie opłaty praktyk zawodowych w danym szpitalu (dopuszcza się wersję elektroniczną na e-mail) oraz aktualne ubezpieczenie, po przedstawieniu dokumentów pełnomocnik podbija wypełnione skierowanie studenta na praktykę zawodową (2 kopie skierowania).
    3. Z skierowaniem student zgłasza się do szpitala w celu ustalenia terminu odbycia praktyki zawodowej i dostarczenia dokumentacji wymaganej przez szpital.

    Szpitale na podstawie porozumień indywidualnych.

    1. Student zwraca się do dyrektora szpitala z podaniem o wyrażenie zgody na odbycie praktyki zawodowej. (zaleca się przekazania wzoru porozumienia - w przypadku przekazania przez szpital umowy innej niż porozumienie uczelni, konieczne jest wcześniejsze przesłanie wzoru umowy w celu jej zaakceptowania)
    2. Z otrzymaną zgodą oraz wydrukowanymi dokumentami (2x wypełnione skierowanie na praktykę oraz 2x wypełnione porozumienie) oraz aktualne ubezpieczenie, zgłasza się do pełnomocnika praktyk w celu uzyskania podpisów na skierowaniach oraz porozumieniach.
    3. Otrzymane dokumenty student dostarcza do szpitala w którym uzyskał zgodę na odbycie praktyki. 

    Praktyki w Szpitalu Powiatowym w Chrzanowie:

    • Przed rozpoczęciem praktyk należy dostarczyć skierowanie, porozumienie lub umowę, która zostanie podpisana przez Radcę Prawnego Szpitala i Dyrekcję.
    • W dniu praktyk należy stawić się na godzinę 7:00 w pokoju 231 (pawilon D II piętro) z kompletem dokumentów (aktualne ubezpieczenie OC, NNW, zaświadczenie lekarskie, ksero książeczki sanepidowskiej, certyfikat szczepienia COVID-19/zaświadczenie o przeciwwskazaniach do szczepienia).
    • Szkolenia BHP i Epidemiologiczne odbywają się w poniedziałek i czwartek od godziny 7:30.W przypadku stawienia się praktykanta w innym dni niż poniedziałek i czwartek  lub stawienia się w poniedziałek i czwartek po godzinie 7:30 skutkować będzie odesłaniem praktykanta i nie przyjęciem w danym dniu na praktykę.

    ZALICZENIE PRAKTYK ZAWODOWYCH:

    Po odbyciu praktyki dostarczyć:

    • W przypadku praktyk w szpitalach gdzie uczelnia ma podpisaną umowę: wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową (Każdy dziennik praktyk musi być zbindowany ( skierowanie również)
    • W przypadku praktyk ustalanych indywidualnie, porozumienie + wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową (Każdy dziennik praktyk musi być zbindowany ( skierowanie oraz porozumienie ( również kopie)
    • Praktyki zawodowej nie można zaliczyć na podstawie zatrudnienia zawodowego

    Uprzejmie informujemy, iż 24 stycznia 2022 r. weszło w życie rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego.
    Link do rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/157 

    AKTUALNOŚĆ: 
    Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia - bezpośrednie linki:

    Link ważny do 30.04.2024

    Skorzystanie z zaproponowanej powyżej umowy ubezpieczenia jest indywidualną decyzją studenta, istnieje oczywiście możliwość zawarcia umowy z innym ubezpieczycielem.


    Agencja Ubezpieczeniowo - Finansowa
    Borsiak & Borsiak
    Ubezpieczenia:
    Warta, Generali, Ergo Hestia, Compensa, MTU, YCD,
    PZU, Link4, Allianz, HDI, TUW TUZ, InterRisk, UNIQA/AXA i inne
    41-219 Sosnowiec Środula
    ul. Wita Stwosza 16
    tel. 791-990-339, (32) 294-17-85
    czynna: od pon do pt 10.00-18.00

    mail: multiagencja.sosnowiec@gmail.com

    Zakres ubezpieczenia:

    DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE OC:

    • suma gwarancyjna na jedno zdarzenie 25 000 EUR
    • suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia w trakcie trwania umowy 25 000 EUR
    • UBEZPIECZENIE INTER HIV/WZW2 Badania na obecność wirusów HIV lub WZW 2 000 zł
    • Koszt leków antyretrowirusowych HIV 5 000 zł
    • Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia HIV 20 000 zł
    • Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia WZW 20 000 zł NNW
    • Świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 zł NNW
    • Świadczenie z tytułu śmierci wskutek NW 5 000 zł

    Narażenia studenta w trakcie studiów:

    W trakcie studiów ww. będzie narażony na działanie następujących czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu, studiów, kwalifikacyjnych kursów zawodowych:

    1. odczynniki chemiczne, w tym: głównie formaldehyd i rozpuszczalniki organiczne,
    2. czynniki alergizujące (głównie chrom, lateks)
    3. choroby wirusowe (głównie wirusowe zapalenie wątroby typu A),
    4. zakażenia przenoszone drogą krwi ( WZW typu B i C, HIV),
    5. choroby zakaźne i pasożytnicze,
    6. promieniowanie jonizujące (głównie X)
    7. promieniowanie elektromagnetyczne i zagrożenia związane z obsługą komputera,
    8. zagrożenia wynikające ze stałego dużego dopływu informacji,
    9. narażenie na czynniki psychospołeczne

    Dokumenty wymagane, które należy dostarczyć do pełnomocnika ds praktyk zawodowych przed rozpoczęciem praktyki:

    • ubezpieczenie OC i NNW ważne cały rok kalendarzowy (grupowe ub. na AWSB będzie wznawiane w listopadzie - będzie możliwość zapisania się do niego)
    • DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE OC MINIMALNE WYMOGI: 
      • suma gwarancyjna na jedno zdarzenie 25 000 EUR
      • suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia w trakcie trwania umowy 25 000 EUR
    • UBEZPIECZENIE INTER HIV/WZW2 Badania na obecność wirusów HIV lub WZW 2 000 zł
      Koszt leków antyretrowirusowych HIV 5 000 zł
      Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia HIV 20 000 zł
      Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia WZW 20 000 zł NNW
      Świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 zł NNW
      Świadczenie z tytułu śmierci wskutek NW 5 000 zł
    • badanie na brak nosicielstwa Salmonelli - zaświadczenie od lekarza badania do celów sanitarno-epidemiologicznych (raz na cały tok studiów)
    • szczepienie p/WZW typu b (raz na cały tok studiów)
    • Badanie nosicielstwo HIV, WZW B i C (raz na cały tok studiów)
    • Kserokopię zaświadczenia od lekarza medycyny pracy

    ZAJĘCIA KLINICZNE:

    Student na zajęcia kliniczne musi posiadać:

    • ubranie zmienne
    • obuwie zmienne
    • maseczka
    • indentyfikator (imię, nazwisko, uczelnia)

    Plany zajęć klinicznych w plikach do pobrania.

    UWAGA! Skierowania są w dziennikach praktyk! 

lek. Konrad Kaminiów

Terminy konsultacji:

sobota 8 czerwca - 9:00-12.00

Niedziela 9 czerwca 12:00-17.00

Wtorek 11 czerwca 15:00-17:00

Wtorek 18 czerwca 15:00-17:00

Sobota 29 czerwca 16:00 - 17:00 (ostatni termin czerwiec)

  • KIERUNEK LEKARSKI

    TERMIN ZJAZDÓW: KLIKNIJ

     

    ZAJĘCIA KLINICZNE I PRAKTYKI ZAWODOWE KIERUNEK LEKARSKI

    • W ramach studiów na kierunku lekarskim student jest zobowiązany do uczestnictwa w praktykach zawodowych w wymiarze 600 godzin oraz w zajęciach klinicznych w wymiarze 2310 godzin realizowanych w wybranych placówkach medycznych.
    • Student jest zobligowany do odbycia praktyk zawodowych w wymiarze 600 godzin/20 tygodni realizowanych w okresie I-V roku studiów.
    • Praktyki zawodowe są realizowane w okresie wakacji. Praktyki zawodowe służą osiągnięciu wybranych efektów uczenia się. Program praktyk zawodowych, formę i terminy ich odbywania oraz sposób weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się ustala uczelnia.
    • Zajęcia z zakresu nauk klinicznych są prowadzone w podmiotach leczniczych, które ze względu na swoją specyfikę oraz liczbę udzielanych przez nie świadczeń zdrowotnych, zapewniają studentom możliwość osiągnięcia efektów uczenia się z zakresu nauk klinicznych.

    Harmonogram praktyk zawodowych kierunek lekarski:

    Rok 1 łącznie 120 godzin/4 tygodnie:

    • Opieka nad chorym – 120 godzin (praktyki pielęgniarskie)

    Rok 2 łącznie 120 godzin/4 tygodnie:

    • Podstawowa opieka zdrowotna (medycyna rodzinna) – 90 godzin
    • Pomoc doraźna – 30 godzin

    Rok 3 łącznie 120 godzin/4 tygodnie:

    • Choroby wewnętrzne – 120 godzin

    Rok 4 łącznie 120 godzin/4 tygodnie:

    • Intensywna terapia – 60 godzin
    • Pediatria – 60 godzin

    Rok 5 łącznie 120 godzin/4 tygodnie:

    • Chirurgia – 60 godzin
    • Ginekologia i położnictwo – 60 godzin

    Wykaz podmiotów z którymi Akademia WSB zawarła umowy na kształcenie praktyczne i praktyki zawodowe dla kierunku lekarskiego:

    • Sosnowiecki Szpital Miejski sp. z o. o. w restrukturyzacji
    • Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny im. Sz. Starkiewicza w Dąbrowie Górniczej
    • Powiatowy Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej z siedzibą w Czeladzi
    • Szpital Powiatowy w Zawierciu
    • Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 3 w Rybniku
    • Szpital Powiatowy w Chrzanowie
    • SPZOZ Szpital nr 2 w Mysłowicach
    • Centrum Zdrowia w Mikołowie Sp. z o.o. w Mikołowie
    • Hospicjum Sosnowieckie im. Tomasza Ap. Sosnowiec
    • EMC Silesia sp. z o.o. – NZOZ Szpital Geriatryczny im. Jana Pawła II w Katowicach
    • ZOZ w Oświęcimiu
    • PROMED Sp. z o.o. z siedzibą w Będzinie
    • VOXEL Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie

    Warunkiem przystąpienia przez studenta do zajęć z zakresu praktycznego nauczania klinicznego i praktyk zawodowych jest posiadanie:

    1. ubezpieczenia NNW i OC wraz z profilaktyką poekspozycyjną,
    2. wymaganych szczepień ochronnych zgodnych z aktualnie obowiązującym programem szczepień ochronnych (WZW typ B);
    3. książeczki zdrowia dla celów sanitarno-epidemiologicznych z aktualnym wpisem lekarza o zdolności do zajęć praktycznych lub zaświadczenia lekarza medycyny pracy o zdolności do zajęć.

    PROCEDURA REALIZACJI PRAKTYK ZAWODOWYCH - KIERUNEK LEKARSKI

    Szpitale, z którymi Uczelnia posiada umowę o współpracy w zakresie praktyk zawodowych.

    1. Student wnosi opłatę za praktyki zawodowe zgodnie z opłatą wymaganą przez szpital (na indywidualne konto studenta).

    2. Do Pełnomocnika praktyk student dostarcza potwierdzenie opłaty za praktyki zawodowe w danym szpitalu (dopuszcza się wersję elektroniczną na e-mail) oraz wymagane dokumenty (podane poniżej).

    Dokumenty wymagane, które należy dostarczyć do Pełnomocnika ds. praktyk zawodowych przed rozpoczęciem praktyki:

    • ubezpieczenie OC i NNW, w tym ubezpieczenie w zakresie profilaktyki poekspozycyjnej, ważne cały rok kalendarzowy
    • wynik badania na nosicielstwo Salmonelli (badanie do celów sanitarno-epidemiologicznych) (raz na cały tok studiów)
    • szczepienie p/WZW typu B (raz na cały tok studiów)
    • kserokopię zaświadczenia od lekarza medycyny pracy

    Po przedstawieniu dokumentów Pełnomocnik podbija wypełnione przez studenta skierowanie na praktykę zawodową (2 egzemplarze skierowania).

    3. Ze skierowaniem student zgłasza się do Szpitala w celu ustalenia terminu odbycia praktyki zawodowej i dostarczenia dokumentacji wymaganej przez szpital.

    Po odbyciu praktyki należy dostarczyć:

    • wypełniony dziennik praktyk z potwierdzeniem odbycia praktyki
    • skierowanie na praktykę zawodową

    Szpitale na podstawie porozumień indywidualnych.

    1. Student zwraca się do Dyrektora szpitala z podaniem o wyrażenie zgody na odbycie praktyki zawodowej (zaleca się przekazanie wzoru porozumienia opracowanego przez AWSB - w przypadku przekazania przez szpital umowy innej niż porozumienie Uczelni, konieczne jest wcześniejsze przesłanie wzoru umowy w celu jej zaakceptowania).

    2. Z otrzymaną na piśmie zgodą Dyrekcji Szpitala oraz wydrukowanymi dokumentami (2x wypełnione – (nie ksero) - skierowanie na praktykę oraz 2x wypełnione porozumienie) i wymagane dokumenty (podane poniżej), Student zgłasza się do Pełnomocnika praktyk w celu uzyskania podpisów na skierowaniach oraz porozumieniach.

    Dokumenty wymagane, które należy dostarczyć do Pełnomocnika ds. praktyk zawodowych przed rozpoczęciem praktyki:

    • ubezpieczenie OC i NNW, w tym ubezpieczenie w zakresie profilaktyki poekspozycyjnej, ważne cały rok kalendarzowy
    • wynik badania na nosicielstwo Salmonelli (badanie do celów sanitarno-epidemiologicznych) (raz na cały tok studiów)
    • szczepienie p/WZW typu B (raz na cały tok studiów)
    • kserokopię zaświadczenia od lekarza medycyny pracy

    3. Otrzymane dokumenty student dostarcza do Szpitala, w którym Student uzyskał zgodę na odbycie praktyki.

    Po odbyciu praktyki należy dostarczyć:

    • porozumienie
    • wypełniony dziennik praktyk
    • skierowanie na praktykę zawodową

    Szanowni Państwo,

    przekazuję link do zawarcia umowy ubezpieczenia OC, NNW i poekspozycyjnego, koniecznego do odbycia praktyk wakacyjnych.

    LINK