Praktyki studenckie/Internships

OPIEKUN PRAKTYK:

dr Grzegorz Kosiński
e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
tel. (32) 295-93-70

  • ADMINISTRACJA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:
    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów

    POKÓJ 212
    wtorki od godz. 14:00 do 16:00
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00
    soboty od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    AKTUALNOŚCI:

    Zał. nr 6 - aktualnie formularze do badania ankietowego dostępne są na stronie: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Przed rozpoczęciem praktyk poszę zapoznać się z obowiązującym regulaminem:
    Regulamin praktyk_30_09

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:
    adm_I_stopien.pdf
    adm_II_stopien_mgr.pdf

    Osoby, które chcą zaliczyć praktyki w trybie ART.67 UST.7 - proszę o zapoznanie się regulaminem i poniższą dokumentacją oraz kontakt osobisty z opiekunem praktyk:
    ADM_zatrudnienie

    Dokumentacja została przygotowana odrębnie dla studiów licencjackich i magisterskich z podziałem na praktykę I, II lub III.

    Proszę pobrać właściwy dokument.

    Proszę o poprawnie i czytelne wypełnienie dokumentu.

  • BEZPIECZEŃSTWO NARODOWE

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:

    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów.

    POKÓJ 212

    wtorki od godz. 14:00 do 16:00
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00
    soboty od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    AKTUALNOŚCI:

    Zał. nr 6 - aktualnie formularze do badania ankietowego dostępne są na stronie: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Przed rozpoczęciem praktyk poszę zapoznać się z obowiązującym regulaminem:
    Regulamin praktyk_30_09

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:
    bn_I_stopien.pdf
    bn_II_stopien_mgr.pdf

    Osoby, które chcą zaliczyć praktyki w trybie ART.67 UST.7 - proszę o zapoznanie się regulaminem i poniższą dokumentacją oraz kontakt osobisty z opiekunem praktyk:
    BN_zatrudnienie       

    Dokumentacja została przygotowana odrębnie dla studiów licencjackich i magisterskich z podziałem na praktykę I, II lub III.

    Proszę pobrać właściwy dokument.

    Proszę o poprawnie i czytelne wypełnienie dokumentu.

    LEGIA AKADEMICKA
    Ministerstwo Obrony Narodowej oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki wprowadzają zmiany w przebiegu programu.

    Link z informacjami:
    https://wsb.edu.pl/student/legia-akademicka-szkolenie-wojskowe-dla-studentow/dolacz-do-nas

  • PRAWO

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich
    dr Grzegorz Kosiński
    e-mail: grzegorz.kosinski@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-70

    TERMINY DYŻURÓW:
    Uprzejmie proszę o kontakt telefoniczny pod podany numer wyłącznie w dniach i godzinach dyżurów

    POKÓJ 212
    wtorki od godz. 14:00 do 16:00
    czwartki od godz. 09.00 do 11:00
    soboty od godz. 09.00 do 11:00

    UWAGA:

    AKTUALNOŚCI:

    Zał. nr 6 - aktualnie formularze do badania ankietowego dostępne są na stronie: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl.

    Do każdej praktyki należy złożyć komplet dokumentów (nie powinno się łączyć dwóch/trzech praktyk).

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

    Przed rozpoczęciem praktyk poszę zapoznać się z obowiązującym regulaminem:
    Regulamin praktyk_30_09

    Studenci zobowiązani są do pobrania i uzupełniania dokumentów dotyczących praktyk zawodowych:

    Program praktyk_prawo_jednolite studia magisterskie

    Osoby, które chcą zaliczyć praktyki w trybie ART.67 UST.7 - proszę o zapoznanie się regulaminem i poniższą dokumentacją oraz kontakt osobisty z opiekunem praktyk:
    prawo_zaliczenie_praktyk_zatrudnienie_I    - praktyka nr 1

    prawo_zaliczenie_praktyk_zatrudnienie_II   - praktyka nr 2

    prawo_zaliczenie_praktyk_zatrudnienie_III - praktyka nr 3

dr n. zdr. Tomasz Grad
e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
tel. (32) 295-93-70

  • FILOLOGIA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    Ogłoszenie

    Istnieje możliwość odbycia praktyki w Szkole Językowej ( filie w  Orzeszu oraz Czerionce-Leszczyny). Zainteresowani studenci proszeni są o kontakt mailowy lub osobisty ze mną.

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Dyżury stacjonarne (pok. 212):

    28.02.2024 - środa. godz. 14.30 - 16.00     

    Marzec 2024

                      04.03.2024- poniedziałek, godz. 13.00 – 14.30

                      06.03.2024 – środa, godz. 14.30 - 16.00

                      11.03.2024 – poniedziałek, godz. 08.00 – 09.30

                      13.03.2024 – środa, godz. 14.30 – 16.00

                      16.03.2024 – sobota, godz. 14.00 – 15.30

                      18.03.2024 –  piątek, godz. 08.00 – 09.30

                      22.03.2024 – piątek, godz. 08.00 – 09.30

                      26.03.2024 – wtorek, godz.. 14.30 – 16.00

                      04.04.2024 – czwartek, godz. 14.30 – 16.00

       

    Aktualności

    Ważne!!: Nowy regulamin praktyk dostępny w dokumentach dla poszczególnych kierunków 

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.


    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    studia I st – 480h – 3x160h
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Formuła ubiegania się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy/stażu/wolontariatu

    Student składa do każdej z praktyk wypelnione i potwierdzone przez pracodawcę: załącznik nr 8/1, załacznik nr 8/2 oraz załącznik numer 9

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    5. Wydruk ankiety online

    Link do ankiety: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

  • PEDAGOGIKA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Dyżury stacjonarne (pok. 212):

    28.02.2024 - środa. godz. 14.30 - 16.00 

    Marzec 2024

                      04.03.2024- poniedziałek, godz. 13.00 – 14.30

                      06.03.2024 – środa, godz. 14.30 - 16.00

                      11.03.2024 – poniedziałek, godz. 08.00 – 09.30

                      13.03.2024 – środa, godz. 14.30 – 16.00

                      16.03.2024 – sobota, godz. 14.00 – 15.30

                      18.03.2024 –  piątek, godz. 08.00 – 09.30

                      22.03.2024 – piątek, godz. 08.00 – 09.30

                      26.03.2024 – wtorek, godz.. 14.30 – 16.00

                      04.04.2024 – czwartek, godz. 14.30 – 16.00

    Aktualności

    Ważna informacja dla studentów pedagogiki- resocjalizacja!!!

    Wszyscy zainteresowani możliwościa realizacji praktyki w Areszcie Śledczym w Sosnowcu proszeni są o pilny kontakt ze mną. W porozumieniu z dyrekcją aresztu, organizuję grupę  na praktykę w semestrze letnim w formie hybrydowej( spotkania online i wizyty studyjne). Ilość miejsć ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń drogą mailową.

    dr Tomasz Grad

    Ważne!!: Nowy regulamin praktyk dostępny w dokumentach dla poszczególnych kierunków 

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.


    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    studia I st – 480h – 3x160h
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    studia JM – 240 h (30+50+160h)


    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Formuła ubiegania się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy/stażu/wolontariatu

    Student składa do każdej z praktyk wypelnione i potwierdzone przez pracodawcę: załącznik nr 8/1, załacznik nr 8/2 oraz załącznik numer 9

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    5. Wydruk ankiety online

    Link do ankiety: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

  • SOCJOLOGIA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr n. zdr. Tomasz Grad
    e-mail: tgrad@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295 93 70

    TERMINY DYŻURÓW: 

    Dyżury stacjonarne (pok. 212):

    28.02.2024 - środa. godz. 14.30 - 16.00 

    Marzec 2024

                      04.03.2024- poniedziałek, godz. 13.00 – 14.30

                      06.03.2024 – środa, godz. 14.30 - 16.00

                      11.03.2024 – poniedziałek, godz. 08.00 – 09.30

                      13.03.2024 – środa, godz. 14.30 – 16.00

                      16.03.2024 – sobota, godz. 14.00 – 15.30

                      18.03.2024 –  piątek, godz. 08.00 – 09.30

                      22.03.2024 – piątek, godz. 08.00 – 09.30

                      26.03.2024 – wtorek, godz.. 14.30 – 16.00

                      04.04.2024 – czwartek, godz. 14.30 – 16.00

    Aktualności

    Ważne!!: Nowy regulamin praktyk dostępny w dokumentach dla poszczególnych kierunków 

    Dokumenty składamy wyłącznie w formie papierowej - osobiście, pocztą lub do skrzynki podawczej. 

    Ważne aby składający dokumenty z realizacji praktyki zrobił sobie z nich kopię oraz załączył potwierdzenie ich złożenia. Potwierdzenie podpisuje pełnomocnik po odebraniu dokumentów. W przypadku dokumentacji skadanej pocztą lub w skrzynce podawczej, potwierdzeniem jest otrzymany maila od pelnomocnika.

    W związku z niedawnymi pracami informatycznymi, zmianie uległ adres do badania. Podaję nowe linki na wypadek, gdybyście Państwo już wcześniej ich nie otrzymali.


    Wymiar godzin praktyk:
    studenci, którzy rozpoczęli studia przed rokiem akademickim 2019/2020:

    studia I st – 480h – 3x160h
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2019/2020;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk)
    studia II st – 80 h – 2x40h
    studia JM – 240 h (30+50+160h)
    studenci, którzy rozpoczęli studia w roku  akademickim 2020/2021;

    studia I st- 960 h – 3x320 h (6miesiecy praktyk) (w tym 150h zgodnych ze standardem kształcenia nauczycieli res i wwr)
    studia II st – res/prew – 480h (3miesiące praktyk) (3x160h, w tym 10h obejmuje przygotowanie dokumentacji związanej z praktykami, realna ilość godzin praktyk =150h, tj 3x150h); ewka – 80h (2x40h)
    studia JM – 240 h (30+50+160h)


    Przed rozpoczęciem praktyki należy złożyć do podpisu i akceptacji pełnomocnika, następujące dokumenty:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 2 
    2. dwa egzemplarze porozumień dotyczących praktyki  w celu akceptacji i podpisania przez Pełnomocnika Rektora ds. Praktyk Studenckich.
    3. obowiązek informacyjny RODO

    Oba komplety dokumentów po podpisaniu są zwracane studentowi. Jeden należy zostawić u pracodawcy a drugi zatrzymać u siebie i ponownie złożyć do zaliczenia.

    Formuła ubiegania się o zaliczenie praktyki na podstawie pracy/stażu/wolontariatu

    Student składa do każdej z praktyk wypelnione i potwierdzone przez pracodawcę: załącznik nr 8/1, załacznik nr 8/2 oraz załącznik numer 9

    Po zakończonej praktyce należy złożyć do zaliczenia:
    1.formularz zgłoszeniowy praktyki x 1 
    2.porozumienie dotyczących praktyki x 1.
    3.obowiązek informacyjny RODO x 1
    4.dokumenty merytoryczne opisane w programie praktyki

    5. Wydruk ankiety online

    Link do ankiety: https://forms.wsb.edu.pl/index.php?r=survey/index&sid=682574&lang=pl

dr Ewa Siudyka
e-mail: esiudyka@wsb.edu.pl
tel. (32) 295-93-72

  • EKONOMIA

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w lutym 2024 pokój 209

    czwartki od godz.  od  14.00 do 18:00

    UWAGA: OD DNIA 5 LUTEGO DO 11 LUTEGO PRZERWA URLOPOWA

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

  • FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w lutym 2024 pokój 209

    czwartki od godz.  od  14.00 do 18:00

    UWAGA: OD DNIA 5 LUTEGO DO 11 LUTEGO PRZERWA URLOPOWA

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

  • STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE

    Pełnomocnik Rektora ds. Praktyk Studenckich 
    dr Ewa Siudyka

    esiudyka@wsb.edu.pl
    tel. (32) 295-93-72    w dniach  i godzinach dyżurów

    Dyżury stacjonarne w lutym 2024 pokój 209

    czwartki od godz.  od  14.00 do 18:00

    UWAGA: OD DNIA 5 LUTEGO DO 11 LUTEGO PRZERWA URLOPOWA

    W celu zachowania bezpieczeństwa w sieci bardzo proszę o kontakt mailowy wyłącznie poprzez  uczelnianą skrzynkę pocztową - @wsb.edu.pl

    AKTUALNOŚCI:

    Przed realizacją praktyki - do podpisu i zatwierdzenia przez pełnomocnika:

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki str. 1 i 2 - x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych - x 1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej - x 2

    Po zrealizowanej praktyce dokumentacja powinna mieć następujące cechy:
    kompletnie, poprawnie i czytelnie wypełniona - posiadająca wszystkie daty, podpisy i pieczątki.

    1. Formularz zgłoszeniowy praktyki x 1
    2. Obowiązek informacyjny o warunkach przetwarzania danych osobowych x1
    3. Porozumienie w sprawie realizacji praktyki zawodowej x 1
    4. Dzienniczek praktyki –kompletnie i prawidłowo wypełniony (rozpisane poszczególne dni oraz godziny)
    5. Karta zaliczenia praktyki
    6. Kwestionariusz ankiety
    7. Sprawozdanie z praktyki –wydrukowany kwestionariusz ankiety wypełnionej on-line

Martyna Roczkalska
e-mail: martyna.roczkalska@wsb.edu.pl

dr Marta Skorek
e-mail: mskorek@wsb.edu.pl

Olga Stolorz
e-mail: olga.stolorz2@wsb.edu.pl

mgr Kamil Skubis

  • RATOWNICTWO MEDYCZNE

    TERMIN ZJAZDÓW: KLIKNIJ

    TELEFON KONTAKTOWY:  32-111-01-23 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 12:00

    Ostatni termin dyżuru 2024 r.

    13.02.2024 8:30-10:30 DG

    14.02.2024 8:30-10:30 DG

    15.02.2024 10:00-11:00 DG 

    22.02.2024 16:30-17:30 Gliwice

    27.02.2024 15:30-16:30 DG

     


    *powyższe terminy mogą ulec zmianie

    Proszę pamiętać przy podbijaniu skierowania (i porozumienia) o odpowiednich dokumentach! (wymienione w części PROCEDURA ODBYCIA PRAKTYKI: od 1.10.2022r) - bez posiadania tych dokumentów skierowanie nie zostanie podbite (skierowania znajdują się w dziennikach praktyk)

    PRAKTYKI ZAWODOWE:

    Wykaz placówek z którymi AWSB posiada umowę

    Informacja dla studentów praktyki zawodowe możemy odbywać na podstawie skierowania bez porozumienia w:

    • Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej. Telefon kontaktowy: 32-621-20-31
    • Szpital Powiatowy w Czeladzi Czeladź ul. Szpitalna 40 Telefon kontaktowy: 32-265-16-86 KADRY
    • Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach. Telefon kontaktowy: 32-609-31-57
    • Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu Telefon kontaktowy: 32-363-60-49
    • Szpital Miejski w Sosnowcu 
    • Wojewódzki szpital w Tychach Megrez sp. z o.o. telefon kontaktowy kadry: 32 325 51 69
    • Szpital Powiatowy w Zawierciu

    Opłaty za praktyki zawode:

    • Zagłębiowskie Centrum Onkologii Szpital Specjalistyczny w Dąbrowie Górniczej opłata 150zł brutto/semestr
    • Szpital Powiatowy w Czeladzi Czeladź ul. Szpitalna 40 opłata: 85zł brutto/semestr 
    • Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe w Katowicach. opłata 2,00 netto/godzina (praktyka 50h 123 zł brutto, praktyka 168h 413,28 zł brutto)
    • Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu opłata 2,00 netto/godzina (praktyka 50h 123 zł brutto, praktyka 168h 413,28 zł brutto)
    • Szpital Miejski w Sosnowcu 35zl/osobo/ dzień od 1.06.2024r
    • Wojewódzki szpital w Tychach Megrez sp. z o.o. 65zł brutto/semestr
    • Szpital Powiatowy w Zawierciu opłata 150zł brutto/semestr

    PLAN PRAKTYK ZAWODOWYCH:

    Grupy rozpoczynające semestrem zimowym:

    Semestr II

    1. Oddział Pediatrii 50h
    2. Oddział Neurologii 50h

    Praktyka wakacyjna

    1. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii 164h
    2. Szpitalny oddział Ratunkowy 168h

    Semestr III

    1. Oddział Chorób wewnętrznych 50h
    2. Oddział Kardiologii 50h

    Semestr IV

    1. Oddział Ortopedyczno – urazowy 50h
    2. Oddział Chirurgii 60h

    Wakacyjne:

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 168h
    2. Obóz sprawnościowy

    Semestr V

    1. Szpitalny Oddział Ratunkowy 100h

    Semestr VI

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 50h

    Grupy rozpoczynające studia od semestru letniego:

    Semestr II

    1. Oddział Pediatrii 50h
    2. Oddział Neurologii 50h

    Semestr III

    1. Oddział Chorób wewnętrznych 50h
    2. Oddział Kardiologii 50h

    Praktyka wakacyjna

    1. Oddział anestezjologii i intensywnej terapii 164h
    2. Szpitalny oddział Ratunkowy 168h

    Semestr IV

    1. Oddział Ortopedyczno – urazowy 50h
    2. Oddział Chirurgii 60h

    Semestr V

    1. Szpitalny Oddział Ratunkowy 100h

    Wakacyjne:

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 168h
    2. Obóz sprawnościowy

    Semestr VI

    1. Zespół Ratownictwa Medycznego 50h


    PROCEDURA ODBYCIA PRAKTYKI: od 1.10.2022 r. 

    Szpitale z którymi uczelnia posiada umowę o współpracy w zakresie praktyk zawodowych:

    1. Student wnosi opłatę za praktyki zawodowe zgodnie z opłatą wymaganą przez szpital (na indywidualne konto studenta).
    2. Do pełnomocnika praktyk student dostarcza potwierdzenie opłaty praktyk zawodowych w danym szpitalu (dopuszcza się wersję elektroniczną na e-mail) oraz aktualne ubezpieczenie, po przedstawieniu dokumentów pełnomocnik podbija wypełnione skierowanie studenta na praktykę zawodową (2 kopie skierowania).
    3. Z skierowaniem student zgłasza się do szpitala w celu ustalenia terminu odbycia praktyki zawodowej i dostarczenia dokumentacji wymaganej przez szpital.

    Szpitale na podstawie porozumień indywidualnych.

    1. Student zwraca się do dyrektora szpitala z podaniem o wyrażenie zgody na odbycie praktyki zawodowej. (zaleca się przekazania wzoru porozumienia - w przypadku przekazania przez szpital umowy innej niż porozumienie uczelni, konieczne jest wcześniejsze przesłanie wzoru umowy w celu jej zaakceptowania)
    2. Z otrzymaną zgodą oraz wydrukowanymi dokumentami (2x wypełnione skierowanie na praktykę oraz 2x wypełnione porozumienie) oraz aktualne ubezpieczenie, zgłasza się do pełnomocnika praktyk w celu uzyskania podpisów na skierowaniach oraz porozumieniach.
    3. Otrzymane dokumenty student dostarcza do szpitala w którym uzyskał zgodę na odbycie praktyki. 

    Praktyki w Szpitalu Powiatowym w Chrzanowie:

    • Przed rozpoczęciem praktyk należy dostarczyć skierowanie, porozumienie lub umowę, która zostanie podpisana przez Radcę Prawnego Szpitala i Dyrekcję.
    • W dniu praktyk należy stawić się na godzinę 7:00 w pokoju 231 (pawilon D II piętro) z kompletem dokumentów (aktualne ubezpieczenie OC, NNW, zaświadczenie lekarskie, ksero książeczki sanepidowskiej, certyfikat szczepienia COVID-19/zaświadczenie o przeciwwskazaniach do szczepienia).
    • Szkolenia BHP i Epidemiologiczne odbywają się w poniedziałek i czwartek od godziny 7:30.W przypadku stawienia się praktykanta w innym dni niż poniedziałek i czwartek  lub stawienia się w poniedziałek i czwartek po godzinie 7:30 skutkować będzie odesłaniem praktykanta i nie przyjęciem w danym dniu na praktykę.

    ZALICZENIE PRAKTYK ZAWODOWYCH:

    Po odbyciu praktyki dostarczyć:

    • W przypadku praktyk w szpitalach gdzie uczelnia ma podpisaną umowę: wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową (Każdy dziennik praktyk musi być zbindowany ( skierowanie również)
    • W przypadku praktyk ustalanych indywidualnie, porozumienie + wypełniony dziennik praktyk + skierowanie na praktykę zawodową (Każdy dziennik praktyk musi być zbindowany ( skierowanie oraz porozumienie ( również kopie)
    • Praktyki zawodowej nie można zaliczyć na podstawie zatrudnienia zawodowego

    Uprzejmie informujemy, iż 24 stycznia 2022 r. weszło w życie rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu lekarza, lekarza dentysty, farmaceuty, pielęgniarki, położnej, diagnosty laboratoryjnego, fizjoterapeuty i ratownika medycznego.
    Link do rozporządzenia: https://dziennikustaw.gov.pl/DU/2022/157 

    AKTUALNOŚĆ: 
    Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczenia - bezpośrednie linki:

    Link ważny do 20.02.2024

    Skorzystanie z zaproponowanej powyżej umowy ubezpieczenia jest indywidualną decyzją studenta, istnieje oczywiście możliwość zawarcia umowy z innym ubezpieczycielem.


    Agencja Ubezpieczeniowo - Finansowa
    Borsiak & Borsiak
    Ubezpieczenia:
    Warta, Generali, Ergo Hestia, Compensa, MTU, YCD,
    PZU, Link4, Allianz, HDI, TUW TUZ, InterRisk, UNIQA/AXA i inne
    41-219 Sosnowiec Środula
    ul. Wita Stwosza 16
    tel. 791-990-339, (32) 294-17-85
    czynna: od pon do pt 10.00-18.00

    mail: multiagencja.sosnowiec@gmail.com

    Zakres ubezpieczenia:

    DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE OC:

    • suma gwarancyjna na jedno zdarzenie 25 000 EUR
    • suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia w trakcie trwania umowy 25 000 EUR
    • UBEZPIECZENIE INTER HIV/WZW2 Badania na obecność wirusów HIV lub WZW 2 000 zł
    • Koszt leków antyretrowirusowych HIV 5 000 zł
    • Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia HIV 20 000 zł
    • Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia WZW 20 000 zł NNW
    • Świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 zł NNW
    • Świadczenie z tytułu śmierci wskutek NW 5 000 zł

    Narażenia studenta w trakcie studiów:

    W trakcie studiów ww. będzie narażony na działanie następujących czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia występujących w miejscu odbywania praktycznej nauki zawodu, studiów, kwalifikacyjnych kursów zawodowych:

    1. odczynniki chemiczne, w tym: głównie formaldehyd i rozpuszczalniki organiczne,
    2. czynniki alergizujące (głównie chrom, lateks)
    3. choroby wirusowe (głównie wirusowe zapalenie wątroby typu A),
    4. zakażenia przenoszone drogą krwi ( WZW typu B i C, HIV),
    5. choroby zakaźne i pasożytnicze,
    6. promieniowanie jonizujące (głównie X)
    7. promieniowanie elektromagnetyczne i zagrożenia związane z obsługą komputera,
    8. zagrożenia wynikające ze stałego dużego dopływu informacji,
    9. narażenie na czynniki psychospołeczne

    Dokumenty wymagane, które należy dostarczyć do pełnomocnika ds praktyk zawodowych przed rozpoczęciem praktyki:

    • ubezpieczenie OC i NNW ważne cały rok kalendarzowy (grupowe ub. na AWSB będzie wznawiane w listopadzie - będzie możliwość zapisania się do niego)
    • DOBROWOLNE UBEZPIECZENIE OC MINIMALNE WYMOGI: 
      • suma gwarancyjna na jedno zdarzenie 25 000 EUR
      • suma gwarancyjna na wszystkie zdarzenia w trakcie trwania umowy 25 000 EUR
    • UBEZPIECZENIE INTER HIV/WZW2 Badania na obecność wirusów HIV lub WZW 2 000 zł
      Koszt leków antyretrowirusowych HIV 5 000 zł
      Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia HIV 20 000 zł
      Jednorazowe świadczenie z tytułu zakażenia WZW 20 000 zł NNW
      Świadczenie z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu 10 000 zł NNW
      Świadczenie z tytułu śmierci wskutek NW 5 000 zł
    • badanie na brak nosicielstwa Salmonelli (badanie do celów sanitarno-epidemiologicznych) (raz na cały tok studiów)
    • szczepienie p/WZW typu b (raz na cały tok studiów)
    • Badanie nosicielstwo HIV, WZW B i C (raz na cały tok studiów)
    • Kserokopię zaświadczenia od lekarza medycyny pracy

    ZAJĘCIA KLINICZNE:

    Student na zajęcia kliniczne musi posiadać:

    • ubranie zmienne
    • obuwie zmienne
    • maseczka
    • indentyfikator (imię, nazwisko, uczelnia)

    Plany zajęć klinicznych w plikach do pobrania.

    UWAGA! Skierowania są w dziennikach praktyk! 

lek. Konrad Kaminiów

Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji