A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

20.07.2016

Polacy i Ukraińcy wspólnie o promocji miast i gmin

23 maja w zabytkowej auli Towarzystwa Miłosników Ziemi Żywieckiej odbyła się I Polsko-Ukraińska Konferencja Naukowo-Praktyczna Teoria i praktyka marketingu terytorialnego - techniki promocji miast i gmin.

Wydział Zamiejscowy w Żywcu Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej wspólnie z Katedrą Podstaw Ekonomii i Katedrą Marketingu Sumskiego Uniwersytetu Państwowego w Sumach zorganizował pierwszą konferencję poświęconą zagadnieniom marketingu terytorialnego. Konferencja miała charakter naukowo-praktyczny ze względu na udział przedstawicieli Gminnych Ośrodków Kultury z ternu powiatu żywieckiego oraz innych instytucji zajmujących się tą tematyką.

Gości powitał i skład Rady Naukowej przedstawił mgr Aleksander Sapiński a obrady uroczyście otworzył dr Bogusław Wyleciał Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Żywcu.  Wprowadzenie do tematyki przeprowadziła dr Joanna Kurowska-Pysz Kierownik katedry Zarządzania i Inżynierii Produkcji oraz Dyrektor Centrum Transferu Technologii Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

W trakcie konferencji swoje wystąpienia przedstawili:

  1. prof. ATH dr hab. Janusz KlisińskiMarketing miejsc jako nowoczesna koncepcja zarządzania przestrzenią (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej).
  2. prof. dr hab. Olha ProkopenkoAnaliza doświadczeń promocji turystycznej miasta Sumy (Sumski Uniwersytet Państwowy).
  3. dr Stanisław CiupkaProblemy marketingu terytorialnego a ruch turystyczny  w chrześcijaństwie (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej).
  4. mgr Szymon Wróbel Promocja oparta na produkcie regionalnym (Gmina Lipowa).
  5. prof. zw. dr hab. Sergii IlliashenkoAnaliza marketingowa potencjału turystycznego województwa sumskiego (Sumski Uniwersytet Państwowy).
  6. prof. dr hab. Olena Sadchenko Zasady konceptualne tworzenia i rozwoju regionalnego ekologicznego marketingu regionu (Uniwersytet im. Miecznikowa w Odessie).
  7. drLudmila ZacharkinaRola marketingu terytorialnego w zwiększaniu atrakcyjności inwestycyjnej regionu (Sumski Uniwersytet Państwowy).
  8. mgr Natalia Tomczewska-Popowycz Kreowanie produktu turystycznego na cele turystyki sentymentalnej Polaków (na przykładzie obwodu Tarnopolskieg)  (Uniwersytet Śląski w Katowicach).

W konferencji oprócz prelegentów i przedstawicieli jednostek promocji i kultury gmin powiatu żywieckiego debatowali również:

        1. mgr Zdzisław Dzikowski  - wiceprezes Towarzsytwa Miłośników Ziemi Żywieckiej

        2. mgr Edmund Zaiczke - sekretarz Towarzystwa Miłośników Ziemi Żywieckiej, emerytowany prezes PTTK w Żywcu.

        3. mgr Jakub Nowak  - prezes PTTK w Żywcu

        4. mgr Helena Kupczak - dyrektor Żywieckiej Biblioteki Samorządowej w Żywcu.

        5. dr Małgorzata Terteka - Miejskie Centrum Kultury w Żywcu

        7. mgr Katarzyna Filarek - MCK OHP w Żywcu

        8. mgr Tomasz Pal - MCK OHP w Bielsku-Białej

AŁS