A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

23.06.2019

Wizyta Słuchaczy kierunku studiów podyplomowych Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe - diagnoza i terapia w Środowiskowym Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej

Słuchacze studiów podyplomowych kierunku Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe - diagnoza i terapia uczestniczyli w dniu 11 maja 2019 roku w zajęciach wyjazdowych w Środowiskowym Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej. Zajęcia, prowadzone pod kierunkiem wykładowcy Pani mgr Beaty Zawiślak zostały zrealizowane dzięki osobistemu zaangażowaniu jednego ze słuchaczy, Pana Roberta Słonki oraz dzięki uprzejmości Pani Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej Renaty Pudy.

Środowiskowy Dom Samopomocy w Pewli Wielkiej jest placówką pobytu dziennego przeznaczoną dla osób niepełnosprawnych intelektualnie. Celem działalności Środowiskowego Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej jest rehabilitacja i poprawa społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych intelektualnie, przy jednoczesnym umożliwieniu im pozostania w ich naturalnym środowisku. Wśród podopiecznych Środowiskowego Domu Samopomocy w Pewli Wielkiej są również osoby z autyzmem.

Słuchacze mieli możliwość zapoznania się ze specyfiką funkcjonowania placówki oraz sposobem prowadzenia zajęć w Pracowni Rękodzieła i w Pracowni Kulinarnej, gdzie podopieczni usprawniają poszczególne zmysły. Mieli też możliwość rozmowy z psychologiem Marcinem Szymańskim, który podzielił się swoim doświadczeniem z pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie. Słuchacz powyższego kierunku studiów, Pan Robert Słonka, który jest przewodnikiem beskidzkim, opowiedział o prowadzonych przez siebie Warsztatach Twórczej Edukacji i Góroterapii.

Realizacja wizyty była ciekawym uzupełnieniem treści programowych i pozwoliła zweryfikować teorię z praktyką. Słuchacze wzmocnili swój warsztat pracy terapeutycznej, kształtowali swoje kompetencje w przypadku pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.  W większym stopniu uświadomili sobie, że osoby z autyzmem inaczej odbierają świat i mają trudności z przetwarzaniem bodźców sensorycznych oraz jak ważna jest też duża świadomość ograniczeń osób z autyzmem i innych osób niepełnosprawnych intelektualnie, którzy pomimo ograniczeń pokonują własne słabości i realizują swoje marzenia. Słuchacze z prowadzonych zajęć wynieśli ogrom wiedzy merytorycznej oraz praktyczne  wskazówki do prowadzenia zajęć z osobami z autyzmem i Zespołem Aspergera.