A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

29.05.2014

Bezpłatne szkolenia dofinansowe z UE

Zapraszamy na bezpłatne szkolenia dla studentów oraz absolwentów Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie:

Prawo pracy

Assessement Center

Komunikacja interpersonalna

Prawo pracy - 16h


UWAGA: Brak miejsc!


Terminy:

27 maja, godz. 8.00-16.00

2 czerwca, godz. 16.00-19.00

23 czerwca, godz. 16.00-19.00

Prowadzący: Przemysław Pogłódek – inspektor pracy, były pracownik i rzecznik prasowy Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach, trener wpisany do Banku Wykładowców Ośrodka Szkolenia PIP we Wrocławiu, biegły sądowy z zakresu czasu pracy i naliczania wynagrodzeń, wykładowca prawa pracy w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej oraz w Uniwersytecie Śląskim, wykładowca prawa pracy z 14. letnim stażem w wielu renomowanych ośrodkach szkoleniowych w kraju i zagranicą; autor wielu publikacji naukowych z zakresu prawa pracy prowadzący własną kancelarię prawną, zajmującą się obsługą podmiotów gospodarczych z zakresu prawa pracy, ekspert z zakresu prawa pracy wiodącego portalu prawnego biznes-firma.pl i Centrum Kształcenia HR.


Cel kursu:

Głównym celem kursu jest dostarczenie praktycznej wiedzy słuchaczom  z zakresu wybranych elementów prawa pracy. Poszerzenie ich wiedzy z zakresu efektywnego zarządzania działem lub firmą oraz unikania sytuacji problematycznych.

Adresaci:

Kurs adresowane jest do menadżerów wszystkich szczebli, właścicieli firm oraz wszystkich zainteresowanych prawem pracy.

Program kursu:

1. Proces rekrutacji i selekcji pracowników w świetle przepisów prawa pracy:

- Ochrona danych osobowych.

- O jakie informacje można pytać? O jakie informacje nie można pytać?

- Współpraca z Działem Personalnym.

2. Rodzaje umów o pracę:

- Umowa o pracę na okres próbny.

- Umowa o pracę na czas określony.

- Umowa o pracę na czas nieokreślony.

- Umowa na zastępstwo.

- Umowa na czas wykonania określonej pracy.

3. Pozostałe formy świadczenia pracy.

4. Zmiana warunków umowy o pracę:

- Porozumienie zmieniające.

- Wypowiedzenie warunków pracy i płacy.

- Oddelegowanie pracownika.

5. Czas pracy:

- Pojęcia: pracy zmianowej, pracowników zarządzających oraz doby i tygodnia pracy.

- Okresy odpoczynku, przerwy w pracy.

6. Praca w godzinach nadliczbowych:

- Przesłanki pracy w nadgodzinach.

- Maksymalna dobowa i tygodniowa liczba godzin pracy ponadnormatywnej.

7. Praca w porze nocnej.

8. Praca w niedzielę i święta.

9. Rozliczanie czasu pracy:

- Rekompensowanie pracy w nadgodzinach czasem wolnym.

- Dyżur pracowniczy.

10. Urlopy wypoczynkowe:

- Nabywanie prawa do urlopu wypoczynkowego.

- Wymiar urlopu wypoczynkowego.

- Proporcjonalne udzielania urlopu wypoczynkowego.

- Urlop uzupełniający.

- Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.

- Urlop na żądanie.

11. Rozwiązywanie umów o pracę:

- Porozumienie stron.

- Wypowiedzenie wszelkiego rodzaju umów o pracę.

- Rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym (art. 52 K.p.).

- Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia, bez winy pracownika.

12. Dyskryminacja, mobbing, równe traktowanie.

13. Odpowiedzialność pracodawcy za nieuzasadnione bądź sprzeczne z przepisami prawa wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy o pracę.

Assessment Center - 8h


Termin:

23 czerwca, godz. 8.00-16.00


BRAK MIEJSC

Prowadzący: Bartosz Płazak - trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, ekonomista, trener szkół trenerów, biznesu i szkoleniowiec kilku uczelni i firm szkoleniowych, prezes stowarzyszenia Rozwiń SKrzydła. Ulubione tematy szkoleń to twórczość improwizacja i coaching prowokatywny.


Cel  kursu:

Poznanie Metody Assessment i Development Center (AC/DC), która polega na integracji ocen - w wyniku czego uzyskujemy dokładne i rzetelne informacje na temat poziomu kompetencji i potencjału pracowników, ich silnych stron oraz obszarów wymagających rozwoju. Szkolenie obejmuje naukę formułowania raportów całościowych oraz raportów indywidualnych. Uczestnicy spotkania będą mięli okazję poznać zasady konstruowania narzędzi i wezmą udział w symulowanej sesji AC/DC pod okiem specjalistów. Jednym z elementów szkolenia jest także trening umiejętności prowadzenia indywidualnych sesji informacji zwrotnych.

Adresaci:

Specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi, jak i menedżerowie prowadzący lub wspierający rekrutację, diagnozujący potencjał i planujący rozwój pracowników  w zespole lub firmie.

Program kursu:

1. Poznacie metodologię centrum oceny i rozwoju pracowniczego (AC i DC)

2. Poznacie się kryteria doboru i oceny

3. Nauczycie się budować zadania w ramach AC i DC

4. Zaznajomicie się ze standardami obowiązującymi przy wykorzystaniu metodologii AC i DC w pracy

5. Poznacie wartość przygotowania do roli i funkcję asesora w projekcie oceny

6. Osobiście zaprogramujecie i przeprowadzicie sesję AC i DC

7. Dokonacie diagnozy „jak daleko lub jak blisko jest mój rekomendowany pracownik ”od ideału

8. Uświadomicie sobie wielkość odpowiedzialności asesora

Komunikacja interpersonalna - 16h


Terminy:

2 czerwca, godz. 9.00-17.00

3 czerwca, godz. 9.00-17.00

3 wolne miejsca


Szkolenie komunikacja i budowanie zespołu to warsztat umiejętności komunikowania się i współtworzenia efektywnie działającego zespołu. Całe dwa dni pracy składają się z ćwiczeń w których grupa aktywnie uczestniczy. Każdy z uczestników ma wiele okazji do poznawania siebie i kolegów, wzmacniania swoich atutów i pracy nad słabymi stronami. Ideą tego szkolenia jest poznanie i trenowanie takich sposobów bycia członkiem zespołu lub jego liderem które zwiększają efektywność zespołu i jednostki. W tym szkoleniu nie ma wykładów i prezentacji za to  spodziewaj się dyskusji, polemik, wymiany zdań i dużej porcji różnych zadań twórczych. Oczywiście jest też porcja interdyscyplinarnej wiedzy. 
 
Prowadzący: Bartosz Płazak trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, ekonomista, trener szkół trenerów, biznesu i szkoleniowiec kilku uczelni i firm szkoleniowych, prezes stowarzyszenia Rozwiń SKrzydła. Ulubione tematy szkoleń to twórczość improwizacja i coaching prowokatywny.


Cel kursu:

Celem kursu jest wzmocnienie skuteczności sprawnego porozumiewania się, pomoc w stworzeniu systemu sprawnego przepływu informacji, stworzenie atmosfery sprzyjającej kreatywności i wymianie poglądów, zredukowanie poziomu stresu związanego z barierami w sferze komunikacji.

Adresaci:

Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych poprawą komunikacji i przepływu informacji wewnątrz organizacji, jak i komunikacji pracowników organizacji z jej otoczeniem zewnętrznym.

Program kursu:

1. Wstęp

- Komunikacja w biznesie-jakie ma znaczenie?

- Model skutecznej komunikacji

- Reguły i zasady procesu

- Kierunek przepływu informacji

- Kto jest odpowiedzialny za błędy w komunikacji?

2. Warunki sprawnej komunikacji

- Otoczenie zewnętrzne

- Przygotowanie się do komunikacji z daną osobą

- Aktywne słuchanie-właściwy odbiór komunikatów

- Empatia

- Bariery w komunikacji

3. Komunikacja werbalna i niewerbalna

- Ile zapamiętujesz z tego co słyszysz?

- jak mówić, aby być słyszanym

- jak mówić, aby być zrozumianym

- jak mówić, aby być słuchanym

- język, słownictwo

- sztuka zadawania pytań

- jakie informacje przekazuje Twoja mowa ciała-postawa, gesty, mimika, ton głosu

- rola kierowania wizerunkiem

4. O co mu w ogóle chodzi?- wiedza dzięki której wesprzesz swoją komunikację

- różnice w postrzeganiu rzeczywistości a sposoby komunikacji

- meta programy

- kanały i dostosowanie ich do odbiorcy

- typy osobowości i ich sposób postrzegania rzeczywistości-jak widzimy siebie? jak nas widzą inni? jak masz do nich mówić?

- narzędzia językowe

5. Asertywność a efektywność podczas komunikacji

- Typy zachowań

- Czym jest asertywność?

- Test- na ile jestem asertywny

- Następstwa zachowań nieasertywnych

- Techniki asertywne

- Asertywne odmawianie

- Konstruktywne krytykowanie

- Przyjmowanie komplementów

6. Komunikowanie się w zespole

- Proksemika i jej wpływ na pracę w grupie

- role w zespole-rozpoznaj swoją

- burza mózgu

- wyławianie informacji

- prezentowanie swoich pomysłów

- przekazywanie złych informacji

- wychodzenie z sytuacji trudnych

- ustrzeganie się myślenia grupowego

Zapewniamy:

  • Salę wyposażoną w sprzęt multimedialny
  • Zaświadczenie

Szczegółowe informacje i zapisy:

Maciej Rendaszka

Specjalista ds. promocji i rekrutacji

Tel. 885 588 100

e-mail: mrendaszka@wsb.edu.pl

Zgłoszenia wyłącznie w formie elektronicznej w temacie: tytuł szkolenia, a w treści imię i nazwisko i numer telefonu.