Prawo pracy - 16h
UWAGA: Brak miejsc!
Terminy:
27 maja, godz. 8.00-16.00
2 czerwca, godz. 16.00-19.00
23 czerwca, godz. 16.00-19.00
Prowadzący: Przemysław Pogłódek – inspektor pracy, były pracownik i rzecznik prasowy Państwowej Inspekcji Pracy w Katowicach, trener wpisany do Banku Wykładowców Ośrodka Szkolenia PIP we Wrocławiu, biegły sądowy z zakresu czasu pracy i naliczania wynagrodzeń, wykładowca prawa pracy w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej oraz w Uniwersytecie Śląskim, wykładowca prawa pracy z 14. letnim stażem w wielu renomowanych ośrodkach szkoleniowych w kraju i zagranicą; autor wielu publikacji naukowych z zakresu prawa pracy prowadzący własną kancelarię prawną, zajmującą się obsługą podmiotów gospodarczych z zakresu prawa pracy, ekspert z zakresu prawa pracy wiodącego portalu prawnego biznes-firma.pl i Centrum Kształcenia HR.
Cel kursu:
Głównym celem kursu jest dostarczenie praktycznej wiedzy słuchaczom z zakresu wybranych elementów prawa pracy. Poszerzenie ich wiedzy z zakresu efektywnego zarządzania działem lub firmą oraz unikania sytuacji problematycznych.
Kurs adresowane jest do menadżerów wszystkich szczebli, właścicieli firm oraz wszystkich zainteresowanych prawem pracy.
1. Proces rekrutacji i selekcji pracowników w świetle przepisów prawa pracy:
- Ochrona danych osobowych.
- O jakie informacje można pytać? O jakie informacje nie można pytać?
- Współpraca z Działem Personalnym.
2. Rodzaje umów o pracę:
- Umowa o pracę na okres próbny.
- Umowa o pracę na czas określony.
- Umowa o pracę na czas nieokreślony.
- Umowa na zastępstwo.
- Umowa na czas wykonania określonej pracy.
3. Pozostałe formy świadczenia pracy.
4. Zmiana warunków umowy o pracę:
- Porozumienie zmieniające.
- Wypowiedzenie warunków pracy i płacy.
- Oddelegowanie pracownika.
5. Czas pracy:
- Pojęcia: pracy zmianowej, pracowników zarządzających oraz doby i tygodnia pracy.
- Okresy odpoczynku, przerwy w pracy.
6. Praca w godzinach nadliczbowych:
- Przesłanki pracy w nadgodzinach.
- Maksymalna dobowa i tygodniowa liczba godzin pracy ponadnormatywnej.
7. Praca w porze nocnej.
8. Praca w niedzielę i święta.
9. Rozliczanie czasu pracy:
- Rekompensowanie pracy w nadgodzinach czasem wolnym.
- Dyżur pracowniczy.
10. Urlopy wypoczynkowe:
- Nabywanie prawa do urlopu wypoczynkowego.
- Wymiar urlopu wypoczynkowego.
- Proporcjonalne udzielania urlopu wypoczynkowego.
- Urlop uzupełniający.
- Zasady udzielania urlopu wypoczynkowego.
- Urlop na żądanie.
11. Rozwiązywanie umów o pracę:
- Porozumienie stron.
- Wypowiedzenie wszelkiego rodzaju umów o pracę.
- Rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym (art. 52 K.p.).
- Rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia, bez winy pracownika.
12. Dyskryminacja, mobbing, równe traktowanie.
13. Odpowiedzialność pracodawcy za nieuzasadnione bądź sprzeczne z przepisami prawa wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy o pracę.
Assessment Center - 8h
Termin:
23 czerwca, godz. 8.00-16.00
BRAK MIEJSC
Prowadzący: Bartosz Płazak - trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, ekonomista, trener szkół trenerów, biznesu i szkoleniowiec kilku uczelni i firm szkoleniowych, prezes stowarzyszenia Rozwiń SKrzydła. Ulubione tematy szkoleń to twórczość improwizacja i coaching prowokatywny.
Cel kursu:
Poznanie Metody Assessment i Development Center (AC/DC), która polega na integracji ocen - w wyniku czego uzyskujemy dokładne i rzetelne informacje na temat poziomu kompetencji i potencjału pracowników, ich silnych stron oraz obszarów wymagających rozwoju. Szkolenie obejmuje naukę formułowania raportów całościowych oraz raportów indywidualnych. Uczestnicy spotkania będą mięli okazję poznać zasady konstruowania narzędzi i wezmą udział w symulowanej sesji AC/DC pod okiem specjalistów. Jednym z elementów szkolenia jest także trening umiejętności prowadzenia indywidualnych sesji informacji zwrotnych.
Specjaliści ds. zarządzania zasobami ludzkimi, jak i menedżerowie prowadzący lub wspierający rekrutację, diagnozujący potencjał i planujący rozwój pracowników w zespole lub firmie.
1. Poznacie metodologię centrum oceny i rozwoju pracowniczego (AC i DC)
2. Poznacie się kryteria doboru i oceny
3. Nauczycie się budować zadania w ramach AC i DC
4. Zaznajomicie się ze standardami obowiązującymi przy wykorzystaniu metodologii AC i DC w pracy
5. Poznacie wartość przygotowania do roli i funkcję asesora w projekcie oceny
6. Osobiście zaprogramujecie i przeprowadzicie sesję AC i DC
7. Dokonacie diagnozy „jak daleko lub jak blisko jest mój rekomendowany pracownik ”od ideału
8. Uświadomicie sobie wielkość odpowiedzialności asesora
Komunikacja interpersonalna - 16h
Terminy:
2 czerwca, godz. 9.00-17.00
3 czerwca, godz. 9.00-17.00
3 wolne miejsca
Szkolenie komunikacja i budowanie zespołu to warsztat umiejętności komunikowania się i współtworzenia efektywnie działającego zespołu. Całe dwa dni pracy składają się z ćwiczeń w których grupa aktywnie uczestniczy. Każdy z uczestników ma wiele okazji do poznawania siebie i kolegów, wzmacniania swoich atutów i pracy nad słabymi stronami. Ideą tego szkolenia jest poznanie i trenowanie takich sposobów bycia członkiem zespołu lub jego liderem które zwiększają efektywność zespołu i jednostki. W tym szkoleniu nie ma wykładów i prezentacji za to spodziewaj się dyskusji, polemik, wymiany zdań i dużej porcji różnych zadań twórczych. Oczywiście jest też porcja interdyscyplinarnej wiedzy.
Prowadzący: Bartosz Płazak trener rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, ekonomista, trener szkół trenerów, biznesu i szkoleniowiec kilku uczelni i firm szkoleniowych, prezes stowarzyszenia Rozwiń SKrzydła. Ulubione tematy szkoleń to twórczość improwizacja i coaching prowokatywny.
Cel kursu:
Celem kursu jest wzmocnienie skuteczności sprawnego porozumiewania się, pomoc w stworzeniu systemu sprawnego przepływu informacji, stworzenie atmosfery sprzyjającej kreatywności i wymianie poglądów, zredukowanie poziomu stresu związanego z barierami w sferze komunikacji.
Adresaci:
Szkolenie kierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych poprawą komunikacji i przepływu informacji wewnątrz organizacji, jak i komunikacji pracowników organizacji z jej otoczeniem zewnętrznym.
1. Wstęp
- Komunikacja w biznesie-jakie ma znaczenie?
- Model skutecznej komunikacji
- Reguły i zasady procesu
- Kierunek przepływu informacji
- Kto jest odpowiedzialny za błędy w komunikacji?
2. Warunki sprawnej komunikacji
- Otoczenie zewnętrzne
- Przygotowanie się do komunikacji z daną osobą
- Aktywne słuchanie-właściwy odbiór komunikatów
- Empatia
- Bariery w komunikacji
3. Komunikacja werbalna i niewerbalna
- Ile zapamiętujesz z tego co słyszysz?
- jak mówić, aby być słyszanym
- jak mówić, aby być zrozumianym
- jak mówić, aby być słuchanym
- język, słownictwo
- sztuka zadawania pytań
- jakie informacje przekazuje Twoja mowa ciała-postawa, gesty, mimika, ton głosu
- rola kierowania wizerunkiem
4. O co mu w ogóle chodzi?- wiedza dzięki której wesprzesz swoją komunikację
- różnice w postrzeganiu rzeczywistości a sposoby komunikacji
- meta programy
- kanały i dostosowanie ich do odbiorcy
- typy osobowości i ich sposób postrzegania rzeczywistości-jak widzimy siebie? jak nas widzą inni? jak masz do nich mówić?
- narzędzia językowe
5. Asertywność a efektywność podczas komunikacji
- Typy zachowań
- Czym jest asertywność?
- Test- na ile jestem asertywny
- Następstwa zachowań nieasertywnych
- Techniki asertywne
- Asertywne odmawianie
- Konstruktywne krytykowanie
- Przyjmowanie komplementów
6. Komunikowanie się w zespole
- Proksemika i jej wpływ na pracę w grupie
- role w zespole-rozpoznaj swoją
- burza mózgu
- wyławianie informacji
- prezentowanie swoich pomysłów
- przekazywanie złych informacji
- wychodzenie z sytuacji trudnych
- ustrzeganie się myślenia grupowego
- Salę wyposażoną w sprzęt multimedialny
- Zaświadczenie
Szczegółowe informacje i zapisy:
Maciej Rendaszka
Specjalista ds. promocji i rekrutacji
Tel. 885 588 100
e-mail: mrendaszka@wsb.edu.pl
Zgłoszenia wyłącznie w formie elektronicznej w temacie: tytuł szkolenia, a w treści imię i nazwisko i numer telefonu.