Zajęcia będą odbywać się przez dwa semestry. Program studiów oparty jest na praktycznych rozwiązaniach stosowanych w czołowych instytucjach kultury, takich jak: The Metropolitan Opera, New York Philharmonic, New York City Opera, Royal Opera House, London Symphony Orchestra.
Studia umożliwiają zdobycie kompleksowej wiedzy menedżerskiej dotyczącej m.in.:
· funkcjonowania rynku kultury w Polsce,
· metod i technik badawczych wykorzystywanych w sferze kultury,
· marketingu jako narzędzia upowszechniania kultury,
· budowania wizerunku instytucji kultury,
· planowania marketingowego oraz opracowywania strategii marketingowej instytucji kultury,
· budowania relacji z wolontariuszami, mecenasami oraz sponsorami,
· nowoczesnych metod i najlepszych praktyk zarządzania,
· pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej.
Słuchacze mają ponadto możliwość uczestnictwa w konferencjach, sympozjach oraz warsztatach poświęconych problematyce zarządzania
i marketingu w kulturze. Najbliższym takim wydarzeniem jest I Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury”, która odbędzie się 15 – 16 listopada 2013 r. SZCZEGÓŁY KLIKNIJ TUTAJ.
Na studia w szczególności zapraszamy:
· menedżerów - praktyków działających w sektorze kultury,
· pracowników sektora administracji publicznej wszystkich szczebli zaangażowanych w organizację działań kulturalnych,
· pracowników i wolontariuszy pozarządowych organizacji kulturalnych,
· animatorów kultury i impresariów,
· artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość,
· absolwentów uczelni artystycznych oraz kierunków humanistycznych, związanych z kulturą,
· planujących zarządzać w przyszłości placówkami kultury,
· wszystkich zainteresowanych działalnością w sferze kultury.
Program studiów:
1. Rynek kultury i jego specyfika
2. Ekonomiczne aspekty działalności kulturalnej
3. Podstawy prawne działalności w sferze kultury
4. Podstawy zarządzania
5. Prawo autorskie
6. Sztuka negocjacji
7. Lider i menedżer kultury
8. Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury
9. Metody i techniki badań w instytucjach kultury
10. Marketing instytucji kultury
11. Public relations – jako element marketingu kultury
12. Strategie marketingowe instytucji kultury – case studies
13. Zarządzanie zasobami ludzkimi w instytucjach kultury
14. Zarządzanie jakością w instytucjach kultury
15. Źródła finansowania działalności kulturalnej
16. Sponsoring i jego aspekty
17. Mecenat i wolontariat w instytucjach kultury
18. Organizacja imprez kulturalnych
19. Internet w działalności instytucji kultury
20. Praktyczne przykłady zarządzania instytucją kultury
21. Warsztaty – pisanie projektów unijnych
22. Seminarium
SZCZEGÓŁY KLIKNIJ TUTAJ
Koszt studiów to 3.000 zł za dwa semestry. Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele miedzy 8:00 a 16:30 w Wydziale Zamiejscowym w Cieszynie.
Rekrutacja na studia odbywa się on-line SZCZEGÓŁY KLIKNIJ TUTAJ.
Przygotowała: Hanna Blokesz-Bacza