A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

11.06.2013

Partnerskie spotkanie z PZKO

Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie dr inż. Łukasz Wróblewski spotkał się z Wiceprezesem Polskiego Związku Kulturalno – Oświatowego w Republice Czeskiej mgr inż. Tadeuszem Smugałą oraz Przewodniczącym Rady  Powiatu Cieszyńskiego Panem
mgr Stanisławem Kubiciusem. Spotkanie dotyczyło planów nawiązania wzajemnej współpracy między instytucjami.

Polski Związek Kulturalno – Oświatowy w Republice Czeskiej to największa polska organizacja na Zaolziu. W jego skład wchodzi obecnie
12 tys. członków.  Od ponad 60 lat Związek działa na rzecz zachowania tożsamości rdzennej ludności Śląska Cieszyńskiego, pielęgnuje miejscowe tradycje, polską kulturę i język.  


PZKO organizuje liczne imprezy i spotkania krzewiące kulturę Śląska Cieszyńskiego. W najbliższy weekend w Cieszynie po obu stronach granicy odbędzie się VIII Dzień Tradycji i Stroju Regionalnego, podczas którego będą prezentować się zespoły regionalne z Polski i Czech.


Polski Związek Kulturalno – Oświatowy  jest bardzo ważny dla Polaków mieszkających na Zaolziu – mówi Dziekan
dr inż. Łukasz Wróblewski – a my chcemy by nasz Wydział służył również rodakom w Republice Czeskiej, stąd nasza inicjatywa.  


Wydział Zamiejscowy w Cieszynie obok edukacji na dwóch poziomach kształcenia i studiach podyplomowych podejmuje się również działań
z zakresu kultury i nauki. W cieszyńskiej siedzibie Wyższej Szkoły Biznesu działają zarówno Cieszyński Uniwersytet Dzieci jak i Szkoła Liderów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Co roku odbywa się tu również Festiwal Nauki. W najbliższym czasie rozpocznie się cykl spotkań
z podróżnikami, a od nowego roku akademickiego organizowane będą przez Bibliotekę Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie spotkania
z mistrzami (wybitnymi przedstawicielami świata nauki i kultury). W listopadzie planowana jest I Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. „Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury”.

Przygotowała: Hanna Blokesz-Bacza