Uczymy wykorzystując nowoczesne metody wirtualnej rzeczywistości
Rzeczywistość wirtualna, zyskująca na popularności w wielu dziedzinach, stała się również cennym narzędziem edukacyjnym. Uczniowie dzięki tej technologii mogą aktywnie uczestniczyć w symulacjach, które nie tylko angażują, ale też dostarczają realnych doświadczeń. Podczas zajęć w Ustroniu młodzież korzystała z oprogramowania VR, opracowanego w ramach projektu "Praktyczny program kształcenia kadr rozwijających gospodarkę niskoemisyjną na pograniczu", współfinansowanego przez program INTERREG Czechy-Polska.
W trakcie warsztatów uczniowie w formie gry-zabawy za pomocą gogli VR mieli możliwość wprowadzenia niskoemisyjnych rozwiązań w budynkach, takich jak domy czy hotele. Dzięki wirtualnej rzeczywistości młodzież mogła samodzielnie przeprowadzać modernizacje proekologiczne, dostosowując rozwiązania technologiczne do wymogów zrównoważonego rozwoju.
Dr inż. Karol Jędrasiak z Akademii WSB zaprezentował również inne, innowacyjne zastosowania VR, które wykorzystywane są na uczelni, pokazując szerokie możliwości edukacyjne tej technologii.
Interaktywna forma warsztatów, w której uczniowie natychmiast mogli obserwować skutki swoich decyzji, wzbudziła duże zaangażowanie i pozwoliła na głębsze zrozumienie problemów ekologicznych. Warsztaty w Ustroniu pokazały, że technologia VR to nie tylko narzędzie ułatwiające przekazywanie wiedzy, ale również efektywne w kształtowaniu proekologicznych postaw wśród młodych ludzi.