Pierwszy dzień konferencji rozpoczął się w Książnicy Cieszyńskiej, gdzie odbyły się sesje plenarne poświęcone między innymi zagadnieniom dotyczącym: ekonomii wydarzenia kulturalnego, wdrażania założeń koncepcji marketingowych przez instytucje kultury, roli strategii marketingowej w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury czy zastosowania controllingu w zarządzaniu instytucją kultury. Prowadzili je kolejno: prof. Ing. Zdeněk Mikoláš, CSc., dr hab. Rafał Kasprzak i dr Łukasz Wróblewski. Odbył się również Panel Menedżerek Kultury pod przewodnictwem dr Jolanty Skutnik.
Po zakończeniu sesji plenarnych uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpienia dyrektora Teatru im. A. Mickiewicza w Cieszynie Andrzeja Łyżbickiego, który przedstawił różnicę między teatrem repertuarowym a impresaryjnym, a później zwiedzić budynek cieszyńskiego teatru. Z kolei dzień drugi upłynął pod znakiem warsztatów edukacyjnych dla menedżerów instytucji i organizacji kulturalnych, odbywających się w sali wykładowej Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego w Republice Czeskiej - współorganizatora wydarzenia.
Konferencja została objęta Patronatem Honorowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiej Akademii Nauk, Starosty Powiatu Cieszyńskiego, Burmistrza Miasta Cieszyna, Polskiej Akademii Umiejętności oraz Narodowego Centrum Kultury. Natomiast wśród Sponsorów wydarzenia możemy wyróżnić firmę Bomar S.A. oraz cieszyńskie Przedsiębiorstwo Poligraficzne "Modena". Partnerami wydarzenia byli także: Książnica Cieszyńska, Teatr im. A. Mickiewicza w Cieszynie oraz Stowarzyszenie "Klub Kobiet Kreatywnych". Patronat medialny nad konferencją objęli: Wydawnictwo PWN, "Zwrot - Gazeta Polaków w Republice Czeskiej", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Portal prasowy haloCieszyn.pl i czasopismo "Marketing i Rynek".