Warsztaty zorganizował Wydział Zamiejscowy w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej wspólnie z Polskim Związkiem Kulturalno-Oświatowym w Republice Czeskiej.
W uroczystej inauguracji wziął udział Przewodniczący Rady Powiatu Cieszyńskiego - Stanisław Kubicius, który uważany jest za "ojca chrzestnego" współpracy pomiędzy cieszyńską uczelnią a Polskim Związkiem Kulturalno-Oświatowym w Republice Czeskiej. W ramach podziękowań Przewodniczący Stanisław Kubicius otrzymał z rąk Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie dr. inż. Łukasza Wróblewskiego książkę pt. "Zarządzanie w instytucjach kultury". Ta książka to wynik realizacji pierwszego punktu projektu - I Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury", która odbyła się w listopadzie ubiegłego roku. Jednym z jej efektów są dwie monografie - jedna z nich ukazała się pod redakcją Dziekana Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie, a równocześnie Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego i inicjatora Konferencji.
Druga, pokonferencyjna monografia to "Koncepcje zarządzania i marketingu w sferze kultury. Projektowanie, implementacja i kontekst skuteczności działań" pod redakcją dr Joanny Łodziany-Grabowskiej oraz prof. dr. hab. Jana W. Wiktora.
Gościem warsztatów był również Bogdan Kasperek, sekretarz Euroregionu Śląsk Cieszyński, który na otwarcie warsztatów otrzymał symboliczny certyfikat uczestnictwa. Pozostali uczestnicy swoje certyfikaty odebrali po ich ukończeniu - 15 czerwca. Certyfikaty wręczyli Dziekan Wydziału Zamiejscowego w Cieszynie dr inż. Łukasz Wróblewski oraz członek zarządu PZKO Leszek Richter.
Program warsztatów:
14.06.2014 (sobota)
14.00 – 14.15 Rejestracja uczestników
14.15 – 14.30 Oficjalne rozpoczęcie warsztatów
14.30 – 16.00 Warsztat I Dr Joanna Kurowska-Pysz: Zarządzanie partnerstwem w projektach kulturalnych
16.00 – 16.15 Przerwa kawowa
16.15 – 17.45 Warsztat II Dr Łukasz Wróblewski: Kształtowanie lojalności instytucji kultury z interesariuszami według koncepcji marketingu relacyjnego
17.45 – 18.15 Obiad
18.15 – 19.45 Warsztat III Mgr Dawid Komuda: „Bo liczy się pomysł!” – ambient i event marketing dla sektora kreatywnego
15.06.2014 (niedziela)
10.00 – 10.15 Rejestracja uczestników
10.15 – 11.45 Warsztat IV Dr Magdalena Sobocińska: Przemiany w zachowaniach odbiorców kultury w aspekcie wpływu na zarządzanie i prowadzenie badań marketingowych w sferze kultury
11.45 – 12.00 Przerwa kawowa
12.00 – 13.30 Warsztat V Dr Mateusz Lewandowski: Strategia instytucji kultury – klucz do sukcesu czy puste słowa?
13.30 – 14.00 Przerwa obiadowa
14.00 – 15.30 Warsztat VI Mgr Wiesław Bełz: Marketing szeptany w praktyce menedżera kultury
Projekt "Kulturalna inicjatywa edukacyjno-naukowa RAZEM DLA POGRANICZA" współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Funduszu Mikroprojektów z Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007-2013 i budżetu państwa za pośrednictwem Euroregionu Śląsk Cieszyński.