A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

24.05.2018

Akademia WSB członkiem The European Network on Cultural Management and Policy w Brukseli

W dniu 22 maja 2018 Akademia WSB została pełnoprawnym członkiem The European Network on Cultural Management and Policy z siedzibą w Brukseli (ENCATC). Działalność naukowo-badawcza oraz dydaktyczna Akademii WSB związana z problematyką zarządzania w kulturze spotkała się z uznaniem Członków Zarządu ENCATC.

ENCATC - The European Network on Cultural Management

ENCATC to największa w Europie sieć, która przyjmuje w swoje szeregi uczelnie i organizacje posiadające znaczący dorobek naukowy z obszaru zarządzania w kulturze czy polityki kulturalnej. Pełnoprawnymi członkami tej organizacji są m. in. takie instytucje jak: City University of London, University of the Arts London, University of Westminster, University of Barcelona, University of Bologna czy Louvre Museum w Paryżu. Akademia WSB jest drugą polską uczelnią, która dołączyła do tej prestiżowej sieci. Zadaniem ENCATC jest m.in. inicjowanie nowych badań naukowych, zawiązywanie międzynarodowych zespołów badawczych oraz promocja działalności naukowo-badawczej oraz dydaktycznej członków sieci na forum europejskim i międzynarodowym.

dr Łukasz Wróblewski - przedstawiciel Akademii WSB w ENCATC 


Przedstawicielem Akademii WSB przy ENCATC w Brukseli został dr Łukasz Wróblewski, który w Wydziale Zamiejscowym w Cieszynie kieruje polsko-czeskim zespołem prowadzącym badania dotyczące m.in. uwarunkowań funkcjonowania polsko-czeskiego transgranicznego rynku usług kultury oraz polsko–czeskiego klastra kulturalnego.

W Akademii WSB prowadzone są również badania dotyczące przestrzennego zasięgu oddziaływania Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach czy Filharmonii Śląskiej, a także badania dotyczące zachowań konsumentów na transgranicznym rynku dóbr i usług kultury. Doktor Łukasz Wróblewski od 2016 roku jest polskim sprawozdawcą przy „Arts Management Network” w Weimarze, pełni także funkcję redaktora naczelnego czasopisma naukowego „Cultural Management: Science and Education” wydawanego w Berlinie.

W 2018 roku wspólnie z profesor Anna Gaio (University of London) oraz profesor Ellen Rosewall (University of Wisconsin) został redaktorem wydania specjalnego „Sustainable Cultural Management” czasopisma naukowego znajdującego się na tzw. liście filadelfijskiej (IF 1,789). Od pięciu lat jest również Przewodniczącym Komitetu Organizacyjnego Międzynarodowej Konferencji Naukowej „Contemporary Problems of Management and Marketing in the Institutions of Culture”, która każdego roku odbywa się w Cieszynie i Czeskim Cieszynie. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych (w tym trzech samodzielnych monografii) w języku polskim oraz angielskim podejmujących tematykę zarządzania w kulturze. Recenzje jego ostatniej książki „Culture Management: Strategy and Marketing Aspects” opracowane przez profesorów z Wielkiej Brytanii, Australii, USA ukazały się na łamach takich czasopism naukowych jak „American Journal of Arts Management” (USA) czy „Arts Management Network” (Niemcy).