Data

07.10.2024

7th InterUni - Forum for Internationalization at WSB University

Ilustracja aktualności: 7th InterUni - Forum for Internationalization at WSB University

The 7th InterUni Forum for Internationalization of Higher Education, hosted by WSB University from October 1-5, 2024, gathered experts, educators, and industry leaders to explore the future of education through innovation, skills development, and international cooperation. The event highlighted two major projects: ENTER-CBL and VR4Skills.

Mężczyzna przemawia przy mównicy podczas wydarzenia w Akademii WSB, z tłem pełnym kolorowych akcentów.

Uczestnicy konferencji końcowej projektu VR4Skills na czerwonym dywanie w Akademii WSB.

The ENTER-CBL (Challenge-Based Learning) project aims to foster an entrepreneurial mindset in students by integrating real-world challenges into education. Experts such as Paweł Urgacz, Sonia M. Gómez Puente and George Ionescu shared insights on how this approach enhances students’ problem-solving skills and drives innovation.

Mężczyzna przemawia do publiczności podczas wydarzenia w Akademii WSB. Tło z napisem "ERASMUS DAYS".

Grupa młodych ludzi siedzi w sali, skupiona na rozmowie.

Wykład na Akademii WSB podczas wydarzenia #ErasmusDays, z prowadzącą przed zdobionym tłem.

Mężczyzna w garniturze prowadzi prezentację na tle kolorowego tła i baneru promującego program edukacyjny.

Wykład odbywający się na Akademii WSB z mówcą stojącym przy podium i publicznością siedzącą w nowoczesnej sali.

Małgorzata Małecka-Tomala, Lecturer at WSB University led an engaging workshop on creating challenges for entrepreneurship education. She showcased how innovative methods like Design Thinking can be used to foster creativity and problem-solving among students. Her session provided practical tools for educators to integrate challenge-based learning into their courses, helping students develop entrepreneurial skills essential for today’s fast-changing world.

Grupa ludzi dyskutuje w przestrzeni eventowej, z logo Akademii WSB na tle.

Dwóch mężczyzn rozmawia w przyjaznej atmosferze na wydarzeniu, jeden z nich w eleganckim garniturze.

W trakcie spotkania, osoba prezentuje pomysły na flipcharcie, podczas gdy inni uczestnicy słuchają.

Grupa osób uczestniczy w dyskusji przy tablicy, na której zapisane są notatki.

 

The VR4Skills project focuses on creating a comprehensive training framework for leaders of internationalization, enhanced by virtual reality. Speakers like Karol Jędrasiak, Nina Turčin, Ayşe Deniz Özkan and Lucius Botes discussed the potential of VR to revolutionize training and address skill gaps in international offices. Students also participated in VR workshops, offering them an immersive and practical learning experience.

Mężczyzna prowadzi prezentację na temat zrównoważonego rozwoju, z diagramem celów zrównoważonego rozwoju w tle.

Kobieta mówi do mikrofonu na tle kolorowego tła konferencyjnego, promującego akademię.

Prezentacja na temat programów Erasmus i umiejętności VR odbywa się w Akademii WSB.

Mężczyzna przemawia do mikrofonu podczas wydarzenia edukacyjnego, z tłem w kolorowe wzory.

Kobieta w beżowym garniturze siedzi na kanapie wśród uczestników wydarzenia.

Mężczyzna z goglami VR trzyma kontrolery, rozmawia z inną osobą w pomieszczeniu.

Osoba z okularami VR trzymająca kontrolery w przestrzeni wirtualnej.

Solomon Kunle Omogbemi, a lecturer and international relations expert at WSB University, delivered a thought-provoking presentation on developing contextualized learning experiences. Solomon's approach encouraged teamwork and dialogue, helping participants create adaptable educational frameworks that could be applied within their own institutions.

Prezentacja podczas Dni Erasmusa w Akademii WSB, z mówcą i publicznością zebrana w sali.

Cztery osoby dyskutują nad dokumentem w sali konferencyjnej.

Grupa ludzi dyskutuje w sali konferencyjnej, przy tablicy z notatkami.

As part of the 7th InterUni Forum, a significant debate took place on the potential of the VR4Skills project to revolutionize training for international relations experts. The discussion, moderated by Paweł Urgacz, brought together experts such as Ayşe Deniz Özkan (Istanbul Aydin University), Griet Barrezeele (UC LEUVEN), Karol Jędrasiak (WSB University) and Lucius Botes (North West University). The panel explored how virtual reality can be leveraged to close skills gaps, enhance professional development, and improve the training of administrative staff in international offices. The debate underscored the transformative potential of VR in shaping the future of higher education management and internationalization.

Panel dyskusyjny na Akademii WSB z uczestnikami debatującymi na temat umiejętności wirtualnej rzeczywistości.

Kobieta w kamizelce prowadzi dyskusję na forum, gestykulując, podczas gdy inni uczestnicy słuchają.

Grupa młodych ludzi siedzi w rzędzie, uczestnicząc w spotkaniu. Niektóre osoby noszą odzież formalną i sportową.

The event was supported by international partners like DOBA Business School, Istanbul Aydin University, UC LEUVEN, Businet, Avans University of Applied Sciences, Romanian-American University and Polytechnic Institute of Porto. The forum concluded with sightseeing tours and networking dinners, all aimed at shaping the future of global education.

Grupa osób stoi na czerwonym dywanie, trzymając białe róże, w tle logo wydarzenia.

CBL partners:

Loga uniwersytetów oraz sieci edukacyjnej.

VR4Skills partners:

Logotypy różnych instytucji edukacyjnych, w tym Akademii WSB i UCLL Hogeschool.