Odpowiadając na dynamiczny postęp technologiczny i informacyjny oraz stale rosnące znaczenie nowych mediów, specjalność English in New Media oferuje kompleksowe i interdyscyplinarne kształcenie filologiczne, które redefiniuje miejsce nowoczesnego filologa na rynku pracy.
Kierunek ten uzupełnia klasyczne wykształcenie filologiczne – w zakresie znajomości języka angielskiego oraz świadomości kultur krajów anglosaskich i różnic kulturowych w kontaktach z ich mieszkańcami – o szereg kursów z zakresu podstaw marketingu i PR, social media, pisania na potrzeby mediów, czy analizy komunikatów marketingowych i medialnych.
Teoretyczne oraz praktyczne przygotowanie studentów tego kierunku łączy tym samym kompetencje językowe oraz komunikacyjne, tak pożądane na rynku pracy, z wymiernymi sposobami ich zastosowania w świecie dynamicznie rozwijających się relacji biznesowych oraz przemian technologicznych.
Dzięki swojemu innowacyjnemu programowi, na specjalności English in New Media kształcimy wszechstronnych absolwentów, czyniąc ich pożądanymi kandydatami na rynku pracy, zdolnymi do podjęcia różnych stanowisk w instytucjach publicznych i prywatnych oraz międzynarodowych sieciach przedsiębiorstw.