A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

LOGOPEDIA - STUDIA KWALIFIKACYJNE DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH | TYCHY

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Celem studiów jest praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu logopedy. Studia zapewniają pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej, umożliwiającą absolwentom prowadzenie samodzielnej terapii poważnych zaburzeń mowy.

Absolwenci studiów będą przygotowani do profesjonalnego postępowania logopedycznego, a w szczególności: 

  • zdobędą wiedzę z zakresu m. in. kształtowania się mowy i psychologii rozwojowej, fonetyki i nauki o języku,
  • będą posiadali umiejętność diagnozowania oraz określania kierunków pracy terapeutycznej zaburzeń mowy.

Studia przygotowują do wykonywania zawodu logopedy dyplomowanego w placówkach przedszkolnych, szkołach, szkołach specjalnych, poradniach pedagogiczno - psychologicznych, gabinetach logopedycznych oraz szpitalach i przychodniach specjalistycznych.  

Studia przeznaczone są przede wszystkim dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, a także osób z wykształceniem medycznym, które ukończyły studia wyższe i uzyskały tytuł magistra oraz posiadają kwalifikacje z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).

Podstawa prawna:

Program studiów podyplomowych  uwzględnia wszystkie wymagania wynikające z:

  • Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli - zgodnie z Rozporządzeniem absolwent Logopedii, zdobędzie również kwalifikacje  do prowadzenia zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  • Atuty

    • ukończenie studiów daje uprawnienia do zakładania  gabinetów logopedycznych,
    • Słuchacze uzyskują uprawnienia i kompetencje do podjęcia pracy w zawodzie logopedy w placówkach medycznych, oświatowych oraz pomocy społecznej, zgodnie z etycznymi zasadami udzielania takiej pomocy,
    • wykłady i ćwiczenia prowadzone są przez logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, praktyków, na co dzień zajmujących się tematyką logopedii.
  • Program

    1. Wprowadzenie do logopedii
    2. Biologiczne podstawy mowy i myślenia; anatomia i fizjologia układu nerwowego.
    3. Medyczne podstawy logopedii, neurologia, neonatologia i fizjoterapia w logopedii;
    4. Podstawy audiologii i foniatrii; zaburzenia głosu; podstawy ortodoncji.
    5. Elementy psychopatologii i psychiatrii, zaburzenia genetyczne i niepełnosprawności sprzężone
    6. Językoznawcze podstawy logopedii
    7. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego; fonetyka akustyczna i wizualna
    8. Teoretyczne podstawy wiedzy o języku, podstawowe zagadnienia z zakresu słowotwórstwa języka polskiego, składnia i fleksja języka polskiego.; 
    9. Podstawowe pojęcia i główne teorie socjolingwistyki.
    10. Psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno- wspomagających; podstawy neuropsychologii.
    11. Rozwój i kształtowanie mowy dziecka
    12. Psychologiczne uwarunkowania rozwoju języka i myślenia dziecka, dwujęzyczność i jej rodzaje oraz konsekwencje dwujęzyczności dla rozwoju dziecka
    13. Integracja sensoryczna w rozwoju mowy i przyswajaniu języka.
    14. Metody pedagogiczne w terapii logopedycznej
    15. Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC); metoda fonogestowej wizualizacji mowy (Cued Speech);
    16. Podstawy języka migowego
    17. Profilaktyka logopedyczna.
    18. Logorytmika.
    19. Logopedia międzykulturowa, artystyczna, rola komputera, mediów i nowych technologii w terapii logopedycznej.
    20. Zasady organizacji pomocy logopedycznej, warsztat pracy logopedy.
    21. Specyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się -  teoria dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia. (przyczyny, objawy, ryzyko dysleksji, profilaktyka). 
    22. Praktyki

    Liczba godzin: 490h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej

    Informacje dodatkowe

    Warunek przyjęcia na studia: wykształcenie wyższe magisterskie; w procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego oraz przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej, a także zaświadczenie od logopedy, foniatry lub laryngologa o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy.
    Czas trwania: 4 semestry
    Dni uczęszczania: poniedziałki, wtorki w godzinach: 16:15-20:30
    Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
    Część zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Rekomendacje

    Studia mają na celu praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi i dorosłymi wykazującymi różnego rodzaju nieprawidłowości funkcji komunikacyjnych. Jako logopeda-praktyk, specjalizujący się w terapii osób z zaburzeniami płynności mówienia, jestem pod wrażeniem programu studiów, który ma charakter interdyscyplinarny, co sprawia, że obejmuje blok przedmiotów medycznych, językoznawczych, psychologicznych i ściśle terapeutycznych w zakresie zaburzeń mowy, głosu i słuchu.

    Katarzyna Ploch
    Wykładowca Akademii WSB
    Logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świętochłowicach,
    Założycielka Klubu Samopomocy Osób Jąkających się

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1100 zł do 5 marca 2025
    II 1100 zł do 5 kwietnia 2025
    III 1100 zł do 5 maja 2025
    IV 1100 zł do 5 czerwca 2025
    V 1100 zł do 5 września 2025
    Ogółem 5 800 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU