- Student
- Kandydat
- Kandydat
- Uczelnia
Executive MBA dla branży wodociągowej to unikatowy w skali kraju program MBA skierowany do menedżerów związanych z branżą wodociągową, stworzony specjalnie z myślą o spełnieniu potrzeb osób zainteresowanych nowoczesną wiedzą podaną w sposób przystępny i możliwy do bezpośredniego zastosowania w praktyce biznesu. Gwarancją poziomu i efektów kształcenia jest odpowiednio skonstruowana zawartość programu studiów – zagadnienia są opracowywane z poziomu globalnego myślenia o firmie, poziomu strategicznego podejmowania decyzji, planowania i wdrażania operacji, kontroli nadzorczej itd. Program wspomagany jest praktycznymi rozwiązaniami i metodykami procesów zarządzania w branży wodno-kanalizacyjnej.
Moduł: Zarządzanie strategiczne
Ekonomia Menedżerska
Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa
Zarządzanie strategiczne
Moduł: Ekonomia i finanse
Wprowadzenie do zarzadzania finansami przedsiębiorstwa
Analiza finansowa
Ekonomia i finanse
Projekt wdrożeniowy: Finanse i rachunkowość
Moduł: Zarządzanie operacyjne
Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w działalności przedsiębiorstwa
Zarządzanie innowacjami
Strategiczna karta wyników
Zarządzanie operacyjne
Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie wodno-kanalizacyjnym
Systemowe podejście do zarządzania jakością i procesami
Projekt wdrożeniowy: Systemowe podejście do zarządzania jakością i procesami
Moduł: Marketing
Marketingowe podejście w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Kształtowanie strategii marketingowej
Komunikacja marketingowa i PR w przedsiębiorstwie
Badanie i rozwój rynku usług wodno-kanalizacyjnych
Moduł: Zarządzanie zasobami ludzkimi
Warsztat budowania zespołu
Rekrutacja i selekcja pracowników
System ocen pracowniczych
System motywacji pracowniczej
Coaching i mentoring w biznesie
Sztuka wystąpień publicznych
Wizyta studyjna
Informacje dodatkowe:
Czas trwania: 3 semestry.
Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty niedziele.
Podstawa zaliczenia: zdanie 3 egzaminów zaliczających poszczególne semestry nauki oraz złożenie 2 projektów wdrożeniowych (w grupach 3- 5 osób).
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
dr Krzysztof Filipek
Doradca przedsiębiorstw wodociągów i kanalizacji oraz jednostek samorządu terytorialnego z zakresu bezpieczeństwa wodnego, zarządzania kryzysowego, zarządzania gospodarką wodami opadowymi oraz interpretacji zagadnień związanych z gospodarką wodno-ściekową. Doktor nauk chemicznych. Stypendysta Alexander von Humboldt Foundation. Absolwent studiów podyplomowych z zarządzania wg programu MBA. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych z dziedziny chemii materiałów, technologii oczyszczania ścieków oraz gospodarki wodnej. Wieloletni członek zarządów i rad nadzorczych przedsiębiorstw gospodarki komunalnej, biegły z listy Ministra Środowiska w zakresie procedur wodnoprawnych, członek Rady Dorzecza przy RZGW Gliwice. Posiada doświadczenie zawodowe na rynku krajowym i międzynarodowym (m.in. Aqua Bielsko-Biała, International Water, United Utilities, Veolia, Aqualogy (Hiszpania), Suez, Saur). Współautor książki (wydawnictwo Beck, grudzień 2017) „Nowe Prawo wodne – najważniejsze zmiany dla gmin i przedsiębiorstw wodociągów i kanalizacji.
Marek Zuber
Ekonomista, analityk, ekspert i doradca finansowy. Ekonomista i analityk w Banku Przemysłowo-Handlowym, Banku BPH - PBK. Jako główny ekonomista był związany z firmami tj.: TMS oraz Internetowy Dom Maklerski S.A. W 2005 roku został szefem doradców ekonomicznych premiera Kazimierza Marcinkiewicza. Felietonista tygodnia Parkiet oraz stały ekspert TVN CNBC. Laureat nagrody „Doradcy Politycznego Roku 2006”. Jest często zapraszanym przez prasę ekspertem ekonomicznym w kwestiach prognoz makroekonomicznych i rynkowych. Felietonista i ekspert m.in. dziennika Parkiet, tygodnika Wprost, Tok FM, Super Expressu, Faktu, Gazety Wyborczej, serwisu bankier.pl oraz stały ekspert Polskiego Radia, TV Republika, TVN CNBC.
Prof. nadzw. dr hab. Marcin Lis
Prorektor ds. Studenckich i Współpracy z Otoczeniem w Akademii WSB., Dyrektor Centrum Studiów Podyplomowych i Rekrutacji oraz Dyrektor Centrum Rozwoju Regionalnego w Akademii WSB tworzącego, m.in. strategie rozwoju, polityki rewitalizacji oraz strategie Smart City. Certyfikowany PM: PRINCE2, IPMA, Agile, PMI, SIX SIGMA.
Posiada bogate doświadczenie korporacyjne zdobyte w międzynarodowych firmach usługowych, był zatrudniony na kluczowych stanowiskach menedżerskich związanych z tworzeniem systemów zarządzania relacjami z klientami, zarządzaniem jakością i procesami, zarządzaniem projektami, wieloletni manager na poziomie Executive w Orange S.A. Absolwent studiów MBA.
Prezes Delegatury (Dąbrowa Górnicza) Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, członek międzynarodowego stowarzyszenia The European Academy of Management (EURAM c/o EIASM – European Institute for Advanced Studiesin Management), wiceprezes Zarządu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, oddział Dąbrowa Górnicza, wiceprezes Zarządu Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego w Katowicach, wiceprezes Zarządu Śląskiego Związku Pracodawców Lewiatan, członek Rady Programowej Krajowego Klastra Kluczowego „Silesia Automotive & Advanced Manufacturing” Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Za aktywność w zakresie kształtowania relacji pomiędzy nauką i biznesem odznaczony Srebrnym oraz Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Złotą Odznaką Honorową za zasługi dla województwa śląskiego.
dr Grzegorz Kądzielawski
Doktor nauk prawnych. Adiunkt oraz Dyrektor Instytutu Badań nad Sztuczną Inteligencją w Akademii WSB. Wiceprezes Zarządu Grupy Azoty S.A. odpowiedzialny za inwestycje, innowacje oraz obszar badawczo – rozwojowy. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w administracji państwowej (Sejm RP, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego), jak też w sektorze pozarządowym (m.in. Fundacja Energia dla Europy, Tarnowskie Towarzystwo Naukowe, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Przemysłu Chemicznego, Fundacja Giełdy Papierów Wartościowych).
Posiada również bogate doświadczenie związane z pracą w organach nadzoru (m.in. Polskie Radio w Warszawie „RDC” S.A., Zakłady Górniczo-Metalowe „Zębiec” S.A. w Zębcu, H. Cegielski Poznań S.A., MPEC Chełm sp. z o.o.).
Jest ekspertem europejskiego systemu akumulowania i przenoszenia osiągnięć w kształceniu i szkoleniu zawodowym (ECVET – European Credit System for Vocational Education and Training).
Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Nowych Syntez Chemicznych w Puławach oraz Instytutu Ceramiki i Materiałów Budowalnych. Członek Rady Instytutu Biopolimerów i Włókien Chemicznych oraz członek Kolegium Doradców Sieci Badawczej Łukasiewicz. Przewodniczący Rady Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości. Wiceprezydent międzynarodowej organizacji branżowej Fertilizers Europe. Autor i współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych dot. zarządzania, handlu i zagadnień technologicznych. Współautor publikacji książkowej: „Buduję swoją pierwszą drukarkę 3D”.
Adam Stolarzewicz
Uznany i certyfikowany Executive i Business Coach oraz Coach Superwizor. Pierwszy Polak akredytowany przez londyńską Coaching Supervision Akademy (Accredited CSA, EMCC, ICF app). Wieloletni ekspert w obszarze zarządzania organizacją i HR. Praktyk biznesu doświadczony trener kadry menedżerskiej, wykładowca w programach MBA i Executive MBA m.in. Oxford Brookes University. Były dyrektor HR największych banków – m.in. mBanku (Polska, Czechy, Słowacja), Multibanku, BRE Banku, Getin Noble Banku, odpowiadał również za rozwój pracowników jednej z największych spółek branży TELECOM, członek Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich. Członek-Założyciel Izby Coachingu (członek pierwszego prezydium Izby).
Absolwent m.in. londyńskiej Coaching Supervision Academy (CSA, EMCC Accredited oraz ICF App), Oxford Brookes University (MBA), ICAN Institute/Harvard Business (Academy of Strategic Leadership), SGH (Human Resource Management).
Od ponad 23 lat poprzez coaching, konsulting i szkolenia wspiera rozwój menedżerów wielu krajowych i międzynarodowych korporacji (m.in. KGHM, Orlen, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, ArcelorMittal, Tauron, Vattenfall, PGE, Poczta Polska, Korona SA, BOŚ Bank, ING Bank, BASF, Answear.com, Medicine, AXA, DB Schenker, Panasonic, Eurocash, Urtica, UKE, Ministerstwa Cyfryzacji, Zdrowia, Rozwoju i wielu innych) oraz polityków i osób publicznych. Wykładowca i Prelegent polskich i zagranicznych uczelni m.in. Oxford Brookes University, WSB, WSZ POU, UŚL. Autor wielu publikacji poświęconych rozwojowi i zarządzaniu w książkach i uznanych czasopismach. Gość specjalny i prelegent wielu programów telewizyjnych oraz polskich i międzynarodowych konferencji (w tym również Forum Ekonomicznym w Krynicy, Internet Governance Forum, Kongresie KADRY, HR Strategies Summit i innych).
RATA | WYSOKOŚĆ RATY | TERMIN PŁATNOŚCI |
wpisowe | 300 zł | w dniu zapisu |
I | 2400 zł | do 5 października 2025 |
II | 2400 zł | do 5 listopada 2025 |
III | 2400 zł | do 5 stycznia 2026 |
IV | 2400 zł | do 5 lutego 2026 |
Ogółem | 9 900 zł |
Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU
Absolwenci Akademii WSB oraz Absolwenci studiów podyplomowych Akademii WSB mają prawo do bonifikaty 20% w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki (opłata wpisowa nie podlega bonifikacie). 2
Pracownicy firm i instytucji, stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy (instytucji), otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) - należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu. 2
Słuchacze studiów podyplomowych, których członek rodziny tj. ojciec, matka, syn, córka, brat, siostra, mąż, żona jest studentem studiów I lub II stopnia albo słuchaczem studiów podyplomowych w Akademii WSB, bądź równocześnie podejmują naukę, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) - należy przedstawić stosowny dokument. 2
Pracownicy służb mundurowych, m.in. żołnierze, pracownicy służby więziennej i policjanci, otrzymują bonifikatę w wysokości 10% zniżki w opłacie czesnego na wybrane studia podyplomowe (warunkiem jest okazanie stosowanego dokumentu czasie rekrutacji, opłata wpisowa nie podlega bonifikacie). 2
Ulga w opłatach za studia dla posiadaczy "Karty Dużej Rodziny" wynosi 5%2
Ulga w opłatach za studia dla posiadaczy karty Dąbrowska Rodzinka w wysokości 5% 2
Ulga w opłatach za studia dla posiadaczy karty Dąbrowska Rodzinka PLUS w wysokości 10% 2
Bonifikata jednej ostatniej raty dla „Ekipa z pracy”
Bonifikata dla osób wspólnie rozpoczynających studia, stanowiących grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy - otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł czesnego (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego). 2
Bonifikata dla pracowników firm partnerskich - pracownicy otrzymują bonifikatę w wysokości 10% czesnego (opłata wpisowa nie podlega bonifikacie). 2
Bonifikata urodzinowa 5% (opłata wpisowa nie podlega bonifikacie). 2
Dwa dyplomy w ciągu dwóch lat? Studia magisterskie i podyplomowe w jednym czasie? To możliwe! Wykorzystaj szansę i przystąp do programu "2 dyplomy w 2 lata". 2
1 Bonifikata nie obowiązuje na kierunkach: Badanie zdarzeń kolejowych. Prawo. Technika. Metody. Organizacja pracy komisji, Bocznice kolejowe i terminale intermodalne w kolejowych procesach przewozowych, Bezpieczeństwo realizacji kolejowych inwestycji budowlanych, Budowa i eksploatacja pojazdów szynowych, Infrastruktura i sterowanie ruchem kolejowym, Logistyka i spedycja w transporcie kolejowym, Zarządzanie bezpieczeństwem transportu w sytuacjach kryzysowych, Zintegrowany system zarządzania bezpieczeństwem w transporcie kolejowym, Zarządzanie zrównoważonym rozwojem w przedsiębiorstwach transportowych., Inżynieria i zarządzanie w transporcie kolejowym.
2 Bonifikaty nie obowiązują na kierunku: Executive MBA, Master of Business Administration, ACCA po polsku – Zarządzanie finansami i rachunkowość w środowisku międzynarodowym, ACCA Strategic Professional oraz Manager ESG.
Bonifikata obowiązuje od kwoty całkowitej zamieszczonej w zakładce "Opłaty", która znajduje się na dole strony każdego z kierunków. Bonifikaty nie obowiązują w przypadku korzystania z dofinansowania z BUR. Bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB nie łączą się.
Marzanna Kazanecka-Mendakiewicz
marzanna.kazanecka@wsb.edu.pl
tel. 885 544 299
Centre for Postgraduate Studies and Training
tel. 32 295 93 11
tel. 32 295 93 95
Enrolment office
tel. 32 295 93 10
tel. 32 295 93 12
tel. 32 295 93 88