1) Psychologia rozwoju - główne koncepcje rozwojowe, podstawy diagnostyki psychologicznej
2) Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej – klasyfikacje zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania
3) Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
4) Wybrane zagadnienia neurologii dziecięcej i psychiatrii
5) Ogólna charakterystyka zaburzeń ze spektrum autyzmu
6) Dziecko/uczeń ze spektrum autyzmu w oświacie, podstawy prawne kształcenia oraz organizowania pomocy i wsparcia
7) Specjalne potrzeby edukacyjne osób ze spektrum autyzmu
8) Diagnoza psychopedagogiczna uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
9) Metody i formy usprawniania rewalidacyjnego dzieci i uczniów ze spektrum autyzmu
10) Praca z rodziną osób ze spektrum autyzmu
11) Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Liczba godzin: 450 h zajęć dydaktycznych + 180 h praktyki zawodowej
Informacje dodatkowe
- Warunek przyjęcia na studia: wykształcenie wyższe; w procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego
- Czas trwania: 3 semestry.
- Dni uczęszczania: soboty i niedziele (co dwa tygodnie) w godz. 09.00-17.00
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
- Część zajęć w formule online (Blended learning).
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.