Kierunek

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „PEDAGOGIKA KOREKCYJNA – STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | OLKUSZ

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Adresatami studiów podyplomowych są nauczyciele przedszkoli, szkół i placówek nie posiadający kwalifikacji z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).

Absolwenci mogą być zatrudnieni na zasadach określonych w miarodajnych przepisach prawa (wskazano poniżej) na stanowisku: 

  • nauczyciela prowadzącego wczesne wspomaganie rozwoju,
  • terapeuty pedagogicznego,
  • nauczyciela prowadzącego zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz inne o charakterze terapeutycznym, dla dzieci i uczniów ze specyficznymi (dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz dyskalkulia) i niespecyficznymi (dla dzieci i uczniów niepełnosprawnych, zagrożonych niedostosowaniem społecznym i niedostosowanych społecznie) trudnościami w rozwoju i uczeniu się.

     

    Podstawa prawna:

    Program studiów podyplomowych uwzględnia wszystkie wymagania wynikające z:

    * Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
    * Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.
    * Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

  • Kadra pedagogika korekcyjna - studia kwalifikacyjne

    Anita Wieloch

    Anita Wieloch

    Wykładowca Akademii WSB. Nauczyciel, wychowawca, dyrektor szkoły specjalnej, konsultant Regionalnego Ośrodka Metodyczno-Edukacyjnego Metis w Katowicach. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na  różnych poziomach edukacyjnych (niepełnosprawność intelektualna, spektrum autyzmu, choroby psychiczne). Pomysłodawca Kampanii Autyzm. Codziennosć… prowadzonej na Śląsku w latach 2018 – 2019. W 2019 r. otrzymała Wyróżnienie Rektora AWSB za wysoką jakość prowadzonych zajęć dydaktycznych oraz wysokie wyniki w studenckich ocenach jakości kształcenia na studiach podyplomowych.

    Więcej
    Adam Spendel

    Adam Spendel

    Wykładowca Akademii WSB, logopeda, specjalista z zakresu terapii pedagogicznej, psycholog, socjoterapeuta, surdopedagog, tyflopedagog. Terapeuta pedagogiczny w poradni psychologiczno-pedagogicznej, przedszkolu oraz w Zespole Szkół w Siemianowicach Śląskich. Obecnie sprawuje funkcję koordynatora pomocy  psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole, placówce. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozowania dzieci i młodzieży oraz w udzielaniu im wsparcia.

    Więcej
    Mirosława Bochner

    Mirosława Bochner

    Wykładowca Akademii WSB. Psycholog, trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nr I/335, coach International Coach Federation. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi oraz kurs kwalifikacyjny z zarządzania w oświacie. Absolwentka wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy i wsparcia psychologicznego prowadzonych przez specjalistów z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego w Łodzi, Instytutu Gestalt w Krakowie, Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodka Synapsis w Warszawie. Ukończyła szkolenie w zakresie terapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.

    Więcej
    Małgorzata Spendel

    Małgorzata Spendel

    Psycholog, logopeda, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy diagnostycznej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą. Jest autorką wielu narzędzi i metod diagnozy psychologicznej i logopedycznej dzieci i uczniów, a także programów terapeutycznych.

    Od 1999 r. prowadzi działalność szkoleniową, doradczą i ekspercką dla dyrektorów, nauczycieli i specjalistów przedszkoli, szkół i placówek.

    Opracowała  wiele projektów i programów o zasięgu regionalnym, wojewódzkim i krajowym dla nauczycieli m.in. w zakresie rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz udzielania im pomocy i wsparcia.

    Od 2001 r. współpracuje z poradnictwem psychologiczno-pedagogicznym.

    Od 17 lat jest nauczycielem akademickim w  AWSB na studiach dziennych, zaocznych i podyplomowych.

    Prowadzi w AWSB Ogólnopolską sieć doskonalenia i współpracy dla dyrektorów poradni psychologiczno-pedagogicznych, aktualnie uczestniczy w niej 89 osób.

    Od 2016 r. współpracuje z MEiN oraz ORE w obszarze edukacji włączającej oraz prowadzenia oceny funkcjonalnej dzieci i uczniów.

    Więcej