Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
Studia są kierowane do osób, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.
Tylko teraz: do 31 grudnia 2024 r. bonifikata 1000 zł
Zainwestuj w rozwój własny i swoich pracowników, skorzystaj z dofinansowania do studiów podyplomowych i szkoleń nawet do 80%
Chcesz uzyskać więcej informacji – wypełnij formularz zgłoszeniowy KLIKNIJ
Szczegóły:
Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I
Lista z wynikami oceny projektów
Wszystkie dostępne bonifikaty obowiązujące w Akademii WSB dostępne są tutaj.
* Bonifikata obowiązuje od kwoty całkowitej zamieszczonej w zakładce "Opłaty", która znajduje się na dole strony.
-
Atuty kierunku
- zajęcia prowadzone metodami aktywizującymi (zajęcia warsztatowo-treningowe, gry symulacyjne)
- szczególny nacisk położony na metodykę pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie
- wśród prowadzących zajęcia trenerzy grupowi, psychologowie, terapeuci, psychiatrzy
- możliwość korzystania z doskonale wyposażonej Biblioteki Akademickiej WSB, m.in. cyfrowych zasobów czasopism pedagogicznych w zakresie oligofrenopedagogiki (Edukacja bez granic -mimo barier, Szkoła Specjalna)
-
Praca
Studia przygotowują do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną zarówno do pracy w szkołach specjalnych jak i w ośrodkach wychowawczych.
-
Opłaty
RATA |
WYSOKOŚĆ RATY |
TERMIN PŁATNOŚCI |
wpisowe |
300 zł |
w dniu zapisu |
I |
1000 zł |
do 5 marca 2025 |
II |
1000 zł |
do 5 kwietnia 2025 |
III |
1000 zł |
do 5 maja 2025 |
IV |
1000 zł |
do 5 czerwca 2025 |
V |
600 zł |
do 5 września 2025 |
|
4 900 zł |
|
-
Program
- Oligofrenopedagogika – (cele, zadania, przedmiot pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną)
- Psychologia dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Rozwój mowy i języka u dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Medyczne aspekty funkcjonowania dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – edukacja włączająca, integracyjna, ogólnodostępna
- Diagnostyka psychologiczna dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Diagnostyka pedagogiczna i edukacyjna dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
- Metody rewalidacji, rehabilitacji i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
- Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Dydaktyka dzieci i uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
- Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
- Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej
- Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
- Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych
- Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej z osobami ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną
- Praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty, zadania oligofrenopedagoga
- Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
-
Cel
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w różnym stopniu, od lekkiego do głębokiego.
-
Uczestnicy
Studia są kierowane do osób, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Adresatami studiów są osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne, z dyplomem ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub zawodowych), chcący pracować z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
-
Warunki przyjęcia na studia
W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające:
- posiadanie przygotowania pedagogicznego,
- posiadanie przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
-
Kwalifikacje i kompetencje
Absolwent studiów uzyska kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, uczącą się w placówkach szkolnictwa specjalnego i ogólnodostępnych integracyjnych placówkach oświatowych. Będzie także posiadał kompetencje do pracy w klasie integracyjnej jako nauczyciel wspierający ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w jego procesie uczenia się oraz do organizacji na terenie swoich placówek kształcenia i wychowania integracyjnego.
-
Wykładowcy
Kadrę wykładowców i trenerów stanowią pracownicy naukowi Akademii WSB, psycholodzy, pedagodzy i doświadczeni praktycy.
Wśród kadry m.in.:
dr Małgorzata Kitlińska-Król - wykładowca akademicki, specjalista z zakresu pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagog, logopeda
-
Informacje dodatkowe
Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie oraz przygotowanie pedagogiczne.
Liczba godzin: 390 h zajęć dydaktycznych + 120 h praktyki zawodowej
Czas trwania: 3 semestry
Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki oraz zaliczeniem praktyk/