A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia
Kierunek

PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ -STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej) | KRAKÓW

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Studia są kierowane do osób, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej.

  • Atuty kierunku

    • zajęcia prowadzone metodami aktywizującymi (zajęcia warsztatowo-treningowe, gry symulacyjne)
    • szczególny nacisk położony na metodykę pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie
    • wśród prowadzących zajęcia trenerzy grupowi, psychologowie, terapeuci, psychiatrzy
    • możliwość korzystania z doskonale wyposażonej Biblioteki Akademickiej WSB, m.in. cyfrowych zasobów czasopism pedagogicznych w zakresie oligofrenopedagogiki (Edukacja bez granic -mimo barier, Szkoła Specjalna)
  • Praca

    Studia przygotowują do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną zarówno do pracy w szkołach specjalnych jak i w ośrodkach wychowawczych.

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1000 zł do 5 października 2024
    II 1000 zł do 5 listopada 2024
    III 1000 zł do 5 stycznia 2025
    IV 1000 zł do 5 lutego 2025
    V 600 zł do 5 marca 2025
      4 900 zł  

     

  • Program

    • Oligofrenopedagogika – (cele, zadania, przedmiot pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną)
    • Psychologia dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
    • Rozwój mowy i języka u dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
    • Medyczne aspekty funkcjonowania dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
    • Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – edukacja włączająca, integracyjna, ogólnodostępna
    • Diagnostyka psychologiczna dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
    • Diagnostyka pedagogiczna i edukacyjna dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
    • Metody rewalidacji, rehabilitacji i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
    • Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
    • Dydaktyka dzieci i uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
    • Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
    • Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
    • Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
    • Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej
    • Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
    • Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych
    • Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej z osobami ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną
    • Praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty, zadania oligofrenopedagoga
    • Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno - pedagogicznej

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Cel

    Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w różnym stopniu, od lekkiego do głębokiego.

  • Uczestnicy

    Studia są kierowane do osób, które posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Adresatami studiów są osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne, z dyplomem ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub zawodowych), chcący pracować z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.

  • Warunki przyjęcia na studia

    W procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające:

    1. posiadanie przygotowania pedagogicznego,
    2. posiadanie przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej.
  • Kwalifikacje i kompetencje

    Absolwent studiów uzyska kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, uczącą się w placówkach szkolnictwa specjalnego i ogólnodostępnych integracyjnych placówkach oświatowych. Będzie także posiadał kompetencje do pracy w klasie integracyjnej jako nauczyciel wspierający ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w jego procesie uczenia się oraz do organizacji na terenie swoich placówek kształcenia i wychowania integracyjnego.

  • Wykładowcy

    Kadrę wykładowców i trenerów stanowią pracownicy naukowi Akademii WSB, psycholodzy, pedagodzy i doświadczeni praktycy.

    Wśród kadry m.in.:

    dr Małgorzata Kitlińska-Król - wykładowca akademicki, specjalista z zakresu pedagogiki specjalnej, oligofrenopedagog, logopeda

  • Informacje dodatkowe

    Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie oraz przygotowanie pedagogiczne.

    Liczba godzin: 390 h zajęć dydaktycznych + 120 h praktyki zawodowej

    Czas trwania: 3 semestry 

    Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki oraz zaliczeniem praktyk/