Działania sprzedażowe, a także efektywna komunikacja z klientami to dwa kluczowe aspekty funkcjonowania współczesnych organizacji. Wymagają one fachowej i rzetelnej, a przede wszystkim praktycznej wiedzy, także znajomości branży i świata biznesu oraz właściwych metod i narzędzi pracy. Praca z klientami i sprzedażą wymaga od osób zajmujących się tymi obszarami ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętności, stałego rozwoju i edukacji.
Studia przygotowane przed doświadczonych menedżerów sprzedaży. Zapewniamy maksimum wiedzy praktycznej
Celem studiów podyplomowych Akademia Menedżera Sprzedaży realizowanych w Cieszynie jest profesjonalne przygotowanie do roli menedżera sprzedaży w firmie. Słuchacze poznają metody i techniki organizowania i zarządzania sprzedażą, narzędzia kształtowania i wpływania na relację z klientem i otoczeniem. Zostaną zapoznani także z różnorodnymi technikami i sposobami postępowania z trudnym klientem. Absolwenci będą również przygotowani do profesjonalnej prezentacji produktów i usług oraz poznają współczesne kanały pozyskiwania bazy klientów, która jest podstawą w efektywnej sprzedaży.
Wykładowcy kierunku studiów podyplomowych Akademia Menedżera Sprzedaży są najwyższej klasy specjalistami w zakresie sprzedaży, komunikacji, motywacji, budowania marki, marketingu, e-marketingu, coachingu i mentoringu oraz merchandisingu.
Wszyscy są wykładowcami wyższych uczelni, trenerami biznesu lub psychologami. Wielu z nich jest autorami książek i poradników z zakresu efektywnej sprzedaży lub autorami artykułów w prasie specjalistycznej i branżowej. Trenerzy i wykładowcy są wieloletnimi praktykami, pracowali w korporacjach na stanowiskach menedżerskich i zarządzali zespołami pracowników, zdobywając ogromne doświadczenie, którym dzisiaj dzielą się z innymi.
Studia podyplomowe Akademia Menedżera Sprzedaży adresowane są przede wszystkim do:
- specjalistów ds. sprzedaży, pracowników działów marketingu i sprzedaży,
- osób zajmujących się tworzeniem i realizacją strategii sprzedaży,
- menedżerów sprzedaży, dyrektorów handlowych,
- opiekunów klienta,
- przedstawicieli handlowych,
- doradców handlowych,
- team liderów,
- właścicieli firm handlowych,
- właścicieli firm produkcyjnych,
- właścicieli firm usługowych.
-
Atuty
-
Partner kierunku: Pasja Grupa Dobrych Trenerów
-
Połączenie rzetelnej i praktycznej wiedzy sprzedażowej z nowoczesnymi technikami wspierającymi sprzedaż.
-
Zdobycie i wzmocnienie kompetencji efektywnego zarządzania zespołem sprzedażowym.
-
Warsztat efektywnej obsługi klienta.
-
Opracowywanie strategii/celów sprzedaży.
-
Metody nawiązywania i utrzymywania relacji w biznesie.
-
Zdobycie wiedzy na temat nowoczesnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.
-
Program
„Nowoczesne trendy w sprzedaży”
- Wprowadzenie do meritum Akademii Menedżera Sprzedaży. Mowa Motywacyjna Kapitana Polskiej Reprezentacji AMP Futbol, Przemysława Świercza
- Struktura i funkcjonowanie rynku
- Uwarunkowania sprzedaży
- Analiza sytuacji ekonomicznej
- Rozwój rynku produktów i usług
- Podstawy Sprzedaży 3.0
- Analiza strategii sprzedażowych w XX i XXI wieku.
- Powstanie nowego podejścia do sprzedaży i promocji
- Marketing 3.0
- Sprzedaż 3.0
- Badanie potrzeb klienta
- Dlaczego warto badać potrzeby klienta?
- Metody badania potrzeb i oczekiwań klienta oraz jego preferencji
- Przekładanie wyników badań na sukces biznesowy
- Warsztaty
„Efektywne techniki sprzedaży”
Komunikacja w sprzedaży
- Techniki sprzedaży
- Spójność w sprzedaży – jedność tego co mówię, myślę i robię
- Motywy zakupowe
- Kroki sprzedaży 7 Z
- Kanapka cenowa – masowanie ceny
- Efektywna komunikacja z klientem
- Wzmacniaczy i osłabiacze językowe
- Transformacje językowe
- SPIN – metody zadawania pytań w procesie sprzedaży
- Challenger sale – sprzedaż prowokatywna, nauczanie komercyjne
- Sprzedaż przez pytania
- Prezentowanie produktów językiem korzyści
„Zarządzanie zespołem sprzedawców/handlowców”
- Zarządzanie zespołami handlowymi
- Budowanie zespołu sprzedażowego
- Rola motywacji w realizacji efektów sprzedażowych
- Zasady podziału obowiązków i przypisanie odpowiedzialności menedżerom sprzedaży
- Wykorzystanie zespołu sprzedażowego w sezonie oraz poza sezonem sprzedażowym
- Finansowe i niefinansowe systemy motywacyjne
- Metody kontroli pracy handlowców i rozliczania ich z realizacji celów sprzedażowych
- Regulaminy pracy, zasady pracy
- Systemy oceny pracowników
- Nagrody i kary jako efektywne narzędzia motywacyjne
- Warsztaty w tworzeniu regulaminu motywacyjnego dla handlowców / sprzedawców
- Rekrutacja pracowników jako pierwsze ogniwo w procesie sprzedażowym
- Określenie liczebności zespołu
- Nowoczesne wsparcie rekrutacji
- Sposoby rekrutowania
- Prawne formy zatrudniania handlowców / sprzedawców
- Dostosowanie ludzi do procesu
„Organizacja sprzedaży”
- Zarządzanie strategiczne sprzedażą
- Prognoza popytu i sprzedaży – planowanie długofalowe
- Założenia strategii sprzedaży – określenie celów sprzedażowych (krótko- i długoterminowych) firmy
- Warsztaty – tworzenie prognoz sprzedaży na kolejny rok
- Strategie sprzedaży – tworzenie i realizacja
- Badanie i analiza rynku
- Przyjmowanie (warunkowanie) założeń sprzedażowych
- Tworzenie budżetu, jego realizacja i kontrola
- Warsztaty – przygotowanie planu budżetu na kolejny rok
- Tworzenie planu sprzedaży, kontrola, analiza, stymulacja wyników
- Okresy / terminy tworzenia planów sprzedażowych i ich weryfikacja
- Proces kontroli realizacji planów
- Narzędzia wykorzystywane w nadzorowaniu procesu sprzedażowego – CRM i inne platformy do zarządzania sprzedażą.
„Stymulacja sprzedaży na niestabilnym rynku”
- Efektywne zarządzanie wieloma kanałami dystrybucji
- Analiza i badanie efektywności dostępnych kanałów dystrybucji
- Zarządzanie kanałami dystrybucji – kontrola opłacalności sprzedaży
- Wspieranie zewnętrznych kanałów dystrybucji – budowanie sieci dystrybucji
- Praktyczne metody reaktywacji sprzedaży
- Promocje sezonowe i pozasezonowe
- Sprzedaż wiązana lub kaskadowa – cross selling, up-selling, front-end, back-end
- Systemy lojalnościowe, karty stałego klienta
- Warsztaty – aktywizacja sprzedaży przez zwiększanie wartości zakupowej klienta
- Nowoczesne kanały dotarcia do klienta – Dystrybucja informacji o produkcie w Internecie
- Komunikacja internetowa
- Promocja produktów w Internecie
- Sprzedaż internetowa
- Sprzedaż telefoniczna
- Kontakty powitalne
- Telefony okazjonalne
„Rola neuronauki w procesie sprzedażowym”
- Co to jest neuronauka i jej rola w sprzedaży i zarządzaniu – wprowadzenie;
- Zarządzanie emocjami z poziomu naszego mózgu – jak działać racjonalnie i czy zawsze warto;
- Jak zbudować efektywny zespół w oparciu o neuronaukę;
- Motywacja i kreatywność z poziomu mózgu, a efektywność handlowca;
- Szablony myślowe i zalety ich tworzenia dla efektywnego działania;
- Wielozadaniowość – mit czy hit?
- Mataprogramy – klucz do decyzyjności klientów
- Od problemu / do celu
- Podobieństwa / różnice
- Ogół / szczegół
„Efektywne zarządzanie klientami oraz zarządzanie coachingowe zespołem”
- Zarządzanie sprzedażą przez osobowość klientów
- Typy osobowości handlowców i strategie ich sprzedaży
- Typy osobowości klientów i strategie kupowania
- Discovery Insights lub Facet 5 – testy osobowości zawodowej pracowników i dostosowanie się do osobowości klienta w procesie sprzedaży
- Teoria i praktyka coachingu
- Definiowanie coachingu
- Rodzaje coachingu
- Cel procesu coachingowego
- Struktura procesu coachingowego
- Struktura sesji coachingowej
- Menedżer jako Coach – osobowość i trening
- Świadomość coacha w relacji
- Kształtowanie coachingu w zależności od osoby coachowanej
- Umiejętność rozpoznawania i rozumienia ukrytych podstaw reakcji, zachowań i stylu działania podwładnych
- Towarzyszenie pracownikowi podczas rzeczywistych sytuacji zawodowych, poznawanie jego sposobów działania i radzenia sobie z problemami
- Obserwacja pracownika w relacjach ze współpracownikami i zespołem
- Udzielanie informacji zwrotnych, pomoc w uświadomieniu pracownikowi wpływu, jaki wywiera na otoczenie
- Rola coachingu w budowaniu kultury organizacyjnej
- Wdrażanie coachingu w organizacjach
- Coaching wewnętrzny jako narzędzie zarządzania
- Coaching zespołu
- Warsztat coachingowy
„Prezentowanie oferty handlowej – wystąpienia publiczne”
- „Przygotowanie materiałów prezentacyjnych i prezentacji produktu
- Przygotowania wizyty handlowej – cel wizyty i materiały,
- Struktura materiałów (właściwych i uzupełniających)
- Materiały szkoleniowe do ćwiczeń (rozdawane podczas szkolenia)
- Prezentacja multimedialna, jako wsparcie i urozmaicenie procesu sprzedaży
- Wykorzystanie różnych metod wspierających efektywność prezentacji
- Struktura prezentacji
- Zasady tworzenia efektywnych i efektownych prezentacji
- Wykorzystanie środków wspomagających prezentowanie oferty
- 8 zasad efektywnej prezentacji
- Inspirowanie zamiast prezentowania
- Praca z obrazami
- Praca na emocjach klienta
- Warsztaty prezentacyjne – analiza materiału video
- Wystąpienia przed kamerą
- Feed back
- Analiza wystąpienia
- Poprawa prezentacji i ponowne wystąpienie
„Negocjacje podnoszące efektywność sprzedaży”
- Zachowanie podczas negocjacji
- Argumentacja czy negocjacja?
- Dostosowanie się do klienta
- Przejmowanie prowadzenia w negocjacjach
- Lingwistyka perswazyjna
- Słowa klucze
- Dostosowanie do klienta
- Asertywność w komunikacji
- Negocjacje/Manipulacje
- Techniki negocjacyjne
- Przygotowanie do negocjacji
- BATNA
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
- Techniki utylizacji obiekcji klienta
- Rozmowy z trudnymi klientami
Liczba godzin: 162
Informacje dodatkowe
- Kandydaci na studia powinni posiadać wykształcenie wyższe
- Czas trwania: 2 semestry
- Dni odbywania się zajęć: soboty, niedziele
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminem zaliczającym studia
- Część zajęć w formule online (Blended learning).
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
-
Kadra
Jakub Lewandowski
Wykładowca Akademii WSB. Właściciel firmy PASJA Grupa Dobrych Trenerów, coach ICC, trener. Swoje bogate doświadczenie zawodowe zdobywał w takich firmach jak IBM, Dr Oetker, Sara Lee, Walther Meble, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Ma talent do prowokatywnego inspirowania ludzi do tego, aby chciało im się chcieć, a także przekazywania wiedzy i swojego doświadczenia innym, a jego entuzjazm jest zaraźliwy. Jest autorem wielu treningów i warsztatów z zakresu zarządzania coachingowego, zarządzania zespołami sprzedażowymi, psychologii sprzedaży, rozwoju osobistego i merchandisingu w firmach o profilu usługowym, handlowym i produkcyjnym.
Więcej
dr Tomasz Grzelak
Trener, Manager, Certyfikowany Trener NeuroColor Profiles. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, zarządzaniem zespołami, psychologii sprzedaży, przywództwa, motywacji. Propagator szkoleń opartych na dowodach (EBT) i doświadczeniu. Jeden z nielicznych certyfikowanych trenerów NeuroColor Profiles w Polsce, teście bazującym nie tylko na wiedzy z zakresu psychologii, ale także aspektach biologicznych. Pasjonuje go neuronauka i wykorzystanie wiedzy o mózgu w biznesie.
Więcej
-
Rekomendacje
Naszą pasją jest realizacja celów, które stoją przed Państwa zespołem, firmą lub organizacją. Zapraszam do skorzystania z oferty edukacyjnej Akademii WSB na kierunku studiów podyplomowych Akademia Menedżera Sprzedaży, którego program kształcenia został przygotowany z ekspertami na co dzień zajmującymi się obsługą przedsiębiorstw w zakresie nowoczesnego marketingu, innowacyjnych strategii biznesowych i komunikacji z rynkiem opartej na nowych technologiach.
Jakub Lewandowski
Wykładowca Akademii WSB
Pasja Grupa Dobrych Trenerów
-
Opłaty
RATA |
WYSOKOŚĆ RATY |
TERMIN PŁATNOŚCI |
wpisowe |
300 zł |
w dniu zapisu |
I |
800 zł |
do 5 października 2022 |
II |
800 zł |
do 5 listopada 2022 |
III |
800 zł |
do 5 grudnia 2022 |
IV |
800 zł |
do 5 lutego 2023 |
V |
800 zł |
do 5 marca 2023 |
VI |
700 zł |
do 5 kwietnia 2023 |
Ogółem |
5000 zł |
|
Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU
-
Bonifikaty
BONIFIKATA DO 31.05.2022
Bonifikata terminowa na studia podyplomowe w wysokości 1000 zł. Liczy się czas rejestracji na studia. Zgłoś się przed 31 maja 2022
Więcej
PROMOCJA "ABSOLWENT"
Absolwenci Akademii WSB mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu
w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki;
Więcej
BONIFIKATA RODZINNA
Słuchacze studiów podyplomowych, których członek rodziny tj. ojciec, matka, syn, córka, brat, siostra, mąż, żona jest studentem studiów I-go lub II-go stopnia albo słuchaczem studiów podyplomowych w Akademii WSB, bądź równocześnie podejmują naukę, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego)
Więcej
BONIFIKATA DLA FIRM
Pracownicy firm i instytucji stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników jednej firmy (instytucji) otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego)
Więcej
PROMOCJA DLA SŁUŻB MUNDUROWYCH
Pracownicy służb mundurowych, m.in.: żołnierze, pracownicy służby więziennej i policjanci, otrzymują bonifikatę w wysokości 10% zniżki w opłacie czesnego na wybrane studia podyplomowe
Więcej