Wśród tematyki, jaka zostanie poruszona w trakcie konferencji, pojawią się między innymi zagadnienia dotyczące: ekonomii wydarzenia kulturalnego, wdrażania założeń koncepcji marketingowych przez instytucje kultury, roli strategii marketingowej w zarządzaniu rozwojem instytucji kultury czy zastosowania controllingu w zarządzaniu instytucją kultury (pełny program konferencji można znaleźć TUTAJ). Sesje plenarne odbędą się w Książnicy Cieszyńskiej, a Goście będą mieli również okazję zwiedzić Teatr im. A. Mickiewicza w Cieszynie czy wziąć udział w warsztatach organizowanych w siedzibie Polskiego Związku Kulturalno-Oświatowego w Republice Czeskiej.
Konferencja została objęta Patronatem Honorowym Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Polskiej Akademii Nauk, Starosty Powiatu Cieszyńskiego, Burmistrza Miasta Cieszyna, Polskiej Akademii Umiejętności oraz Narodowego Centrum Kultury. Z kolei wśród Sponsorów wydarzenia możemy wyróżnić firmę Bomar S.A. oraz cieszyńskie Przedsiębiorstwo Poligraficzne "Modena". Partnerami wydarzenia są także: Książnica Cieszyńska, Teatr im. A. Mickiewicza w Cieszynie oraz Stowarzyszenie "Klub Kobiet Kreatywnych". Patronat medialny nad konferencją objęli: Wydawnictwo PWN, "Zwrot - Gazeta Polaków w Republice Czeskiej", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Portal prasowy haloCieszyn.pl i czasopismo "Marketing i Rynek".