PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ- STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | KRAKÓW
PEDAGOGIKA SPECJALNA: „EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ- STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | KRAKÓW
Program na studiach podyplomowych jest zgodny z przepisami Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
zajęcia prowadzone metodami aktywizującymi (zajęcia warsztatowo-treningowe, gry symulacyjne)
szczególny nacisk położony na metodykę pracy z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie
wizyty studyjne w szkołach specjalnych, ośrodkach terapii zajęciowej, świetlicach terapeutycznych
wśród prowadzących zajęcia trenerzy grupowi, psychologowie, terapeuci, psychiatrzy
możliwość korzystania z doskonale wyposażonej Biblioteki Akademickiej WSB, m.in. cyfrowych zasobów czasopism pedagogicznych w zakresie oligofrenopedagogiki (Edukacja bez granic -mimo barier, Szkoła Specjalna)
Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań rewalidacyjnych i psychokorekcyjnych w stosunku do uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną w różnym stopniu, od lekkiego do głębokiego.
Adresatami studiów są osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne, z dyplomem ukończenia studiów wyższych (magisterskich lub zawodowych), chcący pracować z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną.
Absolwent studiów uzyska kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, uczącą się w placówkach szkolnictwa specjalnego i ogólnodostępnych integracyjnych placówkach oświatowych. Będzie także posiadał kompetencje do pracy w klasie integracyjnej jako nauczyciel wspierający ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w jego procesie uczenia się oraz do organizacji na terenie swoich placówek kształcenia i wychowania integracyjnego.
Oligofrenopedagogika – (cele, zadania, przedmiot pedagogiki osób z niepełnosprawnością intelektualną)
Psychologia dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
Rozwój mowy i języka u dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
Medyczne aspekty funkcjonowania dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i uczniów z niepełnosprawnością intelektualną – edukacja włączająca, integracyjna, ogólnodostępna
Diagnostyka psychologiczna dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
Diagnostyka pedagogiczna i edukacyjna dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie
Metody rewalidacji, rehabilitacji i terapii dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną
Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
Dydaktyka dzieci i uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
Kulturowe i społeczne aspekty niepełnosprawności intelektualnej
Prawne aspekty funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną
Praca z rodziną dzieci i osób z niepełnosprawnością intelektualną
Metodyka nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w edukacji wczesnoszkolnej
Organizacja i specyfika kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na II i III etapie edukacyjnym
Metodyka wychowania i kształcenia uczniów z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek systemu oświaty, na różnych etapach edukacyjnych
Metodyka pracy rewalidacyjno-wychowawczej z osobami ze sprzężoną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną
Praca opiekuńczo-wychowawcza w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty, zadania oligofrenopedagoga
Opracowanie Indywidualnego Programu Edukacyjno -Terapeutycznego, programu rewalidacji oraz pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.