Autor - Łukasz Wróblewski - w książce Strategie marketingowe w instytucjach kultury:
• przedstawia marketing instytucji kultury i jego specyfikę,
• wyjaśnia kształtowanie strategii marketingowej na rynku upowszechniania dzieł sztuki,
• wskazuje instrumenty marketingu i ich miejsce w sferze kultury wysokiej,
• przybliża narzędzia marketingowe oparte na relacjach z głównymi uczestnikami rynku,
• omawia działania i strategie marketingowe stosowane przez takie instytucje kultury, jak filharmonie.
Książka jest adresowana przede wszystkim do menedżerów kultury, osób zatrudnionych w instytucjach kultury, animatorów kultury, impresariów, a także niezależnych artystów, którzy samodzielnie upowszechniają swoją twórczość. Konstrukcja pracy oraz poruszone w niej zagadnienia sprawią, że będzie ona przydatna dla studentów zgłębiających wiedzę z zakresu marketingu kultury. Na uczelniach ekonomicznych można już zaobserwować pierwsze udane próby wprowadzenia marketingu kultury jako przedmiotu specjalizacyjnego w ramach studiów podyplomowych: „Zarządzanie w kulturze”. Niniejsza publikacja może również stanowić uzupełnienie kursów akademickich z zakresu podstaw marketingu, marketingu usług, marketingu organizacji non profit czy zarządzania marketingowego.