Zaburzenia integracji sensorycznej prowadzą często do problemów komunikacyjnych, emocjonalnych, czy społecznych dziecka. Oznacza to po prostu, że zmysły dziecka niewłaściwie ze sobą współpracują i trzeba im pomóc. Studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej z terapią ręki przeznaczone są dla nauczycieli, pedagogów, nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających przygotowanie pedagogiczne. Studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej oraz terapii ręki.
Studia wyposażają absolwentów w wiedzę i kompetencje do prowadzenia procesu terapeutycznego. Po ukończeniu kierunku student przygotowany jest do przeprowadzania konsultacji i diagnozy integracji sensorycznej. Dodatkowym atutem jest umiejętność diagnozy i terapii ręki. Celem terapii ręki jest usprawnienie motoryki małej czyli ruchów precyzyjnych dłoni i palców. Wskazania do jej prowadzenia to m.in.: problemy z czynnościami samoobsługowymi, np. ubieranie się, zapinanie guzików; unikanie czynności manualnych np. rysowania, lepienia z plasteliny; obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej; problemy z wykonywaniem czynności wymagających precyzyjnych ruchów, niemożność skoordynowania obu rąk podczas wykonywania czynności manipulacyjnych czy nieprawidłowa postawa ciała.
studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz kształcą umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej
zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi w formie seminariów i warsztatów w sali Integracji Sensorycznej
dodatkowe wsparcie Absolwentów - Absolwenci mogą wziąć udział w cyklu warsztatów doszkalających oraz konsultacjach diagnozy dla terapeutów z uwzględnieniem korzystnej zniżki
W programie :
Wstęp do integracji sensorycznej i jej założenia teoretyczne
Klasyfikacja zaburzeń sensorycznych
Budowa i działanie bazowych systemów sensorycznych
Budowa i działanie systemów wzrokowego, słuchowego, węchowego.
Ćwiczenia ruchowe i zabawy pomocne w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
Wywiad i obserwacja dziecka
Obserwacja kliniczna
Testy południowo-kalifornijskie
Diagnostyka dziecka do 4 r.ż.
Diagnoza nastolatka
Profil sensoryczny osoby dorosłej
Układanie i praktyczne wykorzystanie ćwiczeń dla zmysłów bazowych na sali SI
Układanie i praktyczne wykorzystanie ćwiczeń dla zmysłów wzroku, słuchu i węchu na sali SI
Rozumowanie kliniczne w diagnozie SI
Standardy pisania diagnoz
Organizacja przestrzeni terapeutycznej
Dieta sensoryczna, konstruowanie i praktyka
Nowe narzędzia diagnostyczne w integracji sensorycznej.
Wpływ zaburzeń SI na problemy logopedyczne i wybiórczość pokarmową.
Zaburzenia SI w zespołach genetycznych i pozostałych zaburzeniach rozwojowych
Wpływ zaburzeń SI na specyficzne problemy edukacyjne
Interdyscyplinarna współpraca terapeuty SI
Studium przypadku
Praktyka zawodowa
Informacje dodatkowe Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie. Czas trwania: 3 semestry Podstawa zaliczenia: studia kończą się egzaminami po każdym semestrze studiów oraz napisaniem i nagraniem diagnozy i terapii - studium przypadku Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele Liczba godzin – 400 (w tym 60 h praktyki zawodowej) Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
RATA
WYSOKOŚĆ RATY
TERMIN PŁATNOŚCI
wpisowe
300 zł
w dniu zapisu
I
1300 zł
do 5 marca 2025
II
1300 zł
do 5 kwietnia 2025
III
1300 zł
do 5 maja 2025
IV
1300 zł
do 5 czerwca 2025
V
1200 zł
do 5 września 2025
Ogółem
6700 zł
Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU
Akademia WSB Wydział Zamiejscowy w Żywcu ul. Komisji Edukacji Narodowej 34 - 300 Żywiec