Kierunek

INTEGRACJA SENSORYCZNA Z TERAPIĄ RĘKI | ŻYWIEC

Zapisz się
 *
 *
 *
 *

 *


_____________________



Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Zaburzenia integracji sensorycznej prowadzą często do problemów komunikacyjnych, emocjonalnych, czy społecznych dziecka. Oznacza to po prostu, że zmysły dziecka niewłaściwie ze sobą współpracują i trzeba im pomóc. Studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej z terapią ręki przeznaczone  są dla nauczycieli, pedagogów, nauczycieli  pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających przygotowanie pedagogiczne. Studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej oraz terapii ręki.

Studia wyposażają absolwentów w wiedzę i kompetencje do prowadzenia procesu terapeutycznego. Po ukończeniu kierunku student przygotowany jest do przeprowadzania konsultacji i diagnozy integracji sensorycznej. Dodatkowym atutem jest umiejętność diagnozy i terapii ręki. Celem terapii ręki jest usprawnienie motoryki małej czyli ruchów precyzyjnych dłoni i palców. Wskazania do jej prowadzenia to m.in.: problemy z czynnościami samoobsługowymi, np. ubieranie się, zapinanie guzików; unikanie czynności  manualnych np. rysowania,  lepienia z plasteliny; obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej; problemy z wykonywaniem czynności wymagających precyzyjnych ruchów, niemożność skoordynowania obu rąk podczas wykonywania czynności manipulacyjnych czy nieprawidłowa postawa ciała.

  • Atuty

    • studia zapewniają przygotowanie teoretyczne oraz kształcą umiejętności prowadzenia diagnozy i terapii zaburzeń integracji sensorycznej
    • zajęcia prowadzone są metodami aktywizującymi w formie seminariów i warsztatów w sali Integracji Sensorycznej
    • dodatkowe wsparcie Absolwentów - Absolwenci mogą wziąć udział w cyklu warsztatów doszkalających oraz konsultacjach diagnozy dla terapeutów z uwzględnieniem korzystnej zniżki
  • Program

    1. Podstawy anatomii i fizjologii człowieka
    2. Wybrane zagadnienia z neurofizjologii rozwojowej  i psychoruchowej dziecka
    3. Budowa i funkcjonowanie zmysłów i układów sensorycznych
    4. Wybrane zagadnienia z psychologii rozwojowej dziecka do 7 r. życia
    5. Wczesne wspomaganie rozwoju, kształcenie specjalne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w ujęciu całościowym
    6. Zachowania trudne podczas terapii
    7. Teoria Integracji Sensorycznej
    8. Wczesna interwencja , diagnoza i terapia
    9. Stymulacja sensoryczna dziecka do 2r. życia
    10. Zaburzenia SI w grupach klinicznych ( MPD, ASD, Zespół Aspergera, FAS, ADHD, wady genetyczne)
    11. Zaburzenia przetwarzania słuchowego i jego wpływ na rozwój dziecka
    12. Lateralizacja
    13. Kamienie milowe rozwoju ruchowego.
    14. Zmysł wzroku Stymulacja systemu wzrokowego u dzieci z deficytami procesów Integracji Sensorycznej
    15. Wpływ niezintegrowanych odruchów na funkcjonowanie dziecka
    16. Współczesne problemy rodzin z dysfunkcjami rozwojowymi
    17. Specyfika deficytów sensorycznych dzieci w chorobach psychicznych
    18. Wybrane zagadnienia  neurologii dziecięcej
    19. Praksja i dyspraksja
    20. Rola terapeuty w pracy z dzieckiem i rodzicem
    21. Wywiad z rodzicem
    22. Badania w gabinecie SI dziecka powyżej  4 roku życia
    23. Diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci do 3 r. ż
    24. Obserwacja Kliniczna
    25. Testy Południowo-Kalifornijskie- teoria i praktyka
    26. Rola dotyku, propriocepcji i przedsionka w rozwoju dziecka
    27. Praca z dzieckiem z obniżonym/wzmożonym napięciem mięśniowym
    28. Diagnoza i terapia dzieci z różnymi deficytami z MPDz, zespół Downa, FAS Warsztaty
    29. Związek terapii logopedycznej z terapią Integracji sensorycznej
    30. Sfera orofacjalna- wybiórczość pokarmowa w terapii integracji sensorycznej
    31. Organizacja terapii Integracji Sensorycznej. Dieta sensoryczna       
    32. Proces tworzenia diagnozy zaburzeń przetwarzania  Sensorycznego
    33. Kształtowanie chwytu, manipulacji, koordynacji wzrokowo-ruchowej
    34. Etapy rozwoju grafomotoryki i chwytu pisarskiego
    35. Propozycje ćwiczeń ruchowych i zabaw pomocnych w profilaktyce zaburzeń motoryki małej
    36. Studium przypadków
    37. Praktyka zawodowa

    Informacje dodatkowe

    • Kandydaci powinni posiadać co najmniej wyższe wykształcenie.
    • Czas trwania: 3 semestry
    • Podstawa zaliczenia: studia kończą się 3 egzaminami po każdym semestrze studiów oraz napisaniem i nagraniem diagnozy i terapii - studium przypadku
    • Dni odbywania się zajęć: dwa razy w miesiącu: soboty, niedziele
    • Liczba godzin – 435 (w tym 375 h zajęć dydaktycznych + 60 h praktyki zawodowej)

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 1300 zł do 5 października 2024
    II 1300 zł do 5 listopada 2024
    III 1300 zł do 5 stycznia 2025
    IV 1300 zł do 5 lutego 2025
    V 1200 zł do 5 marca 2025
    Ogółem 6700 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Kontakt

    Akademia WSB
    Wydział Zamiejscowy w Żywcu
    ul. Komisji Edukacji Narodowej
    34 - 300 Żywiec

    Rekrutacja: mgr inż. Paulina Cader-Kania

    tel: 32 1110120 
    pcader@wsb.edu.pl