„Zintegrowane Programy Uczelni” to kolejny projekt Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – agencji wykonawczej Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (MNiSW) – którego celem jest rozwijanie szkolnictwa wyższego w taki sposób, by jak najpełniej realizowało aktualne potrzeby społeczne i gospodarcze. Konkurs jest realizowany przy użyciu trzech strumieni finansowania – przeznaczonych dla różnego typu uczelni. Jedna uczelnia mogła składać wniosek o dofinansowanie tylko w ramach jednej ścieżki.
- Systematycznie ubiegamy się o środki zewnętrzne, a dofinansowanie z NCBR-u to kolejny dowód na ciągły rozwój naszej uczelni. Pieniądze zostaną przeznaczone na uruchomienie nowych, praktycznych specjalności, dwóch kierunków studiów w jęz. angielskim - Stosunki międzynarodowe oraz Zarządzanie, szkoleń dla studentów, szkoleń dla kadry akademickiej i administracyjnej oraz informatyzację uczelni. Projekt rozpoczynamy w październiku 2018, a zakończymy w maju 2022 roku – mówi JM Rektor Akademii WSB prof. nadzw. dr Zdzisława Dacko-Pikiewicz.
W ramach projektu zorganizowane zostanie m.in. 89 certyfikowanych szkoleń i 120 warsztatów dla blisko 3 tys. uczestników, zarówno studentów, jak i pracowników Akademii WSB. Zorganizowane zostaną 174 spotkania z praktykami, wizyty studyjne, szkolenia dla kadry dydaktycznej w najlepszych europejskich uniwersytetach. Akademia WSB zainwestuje także w nowoczesne systemy informatyczne do zarządzania uczelnią.
Symboliczny czek na blisko 9,5 mln zł Rektor Akademii WSB oraz Władze Uczelni odebrali z rąk reprezentanta Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Jana Strzeżka.
Konkurs jest realizowany ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Szkoły wyższe mogą je przeznaczyć na bardzo szeroki katalog działań. Przykładowe cele to: zwiększanie doskonałości dydaktycznej, polepszenie współpracy między nauką a biznesem, zwiększenie umiędzynarodowienia, zmianę struktury organizacyjnej, stosowanie bodźców motywacyjnych dla wykładowców, rozwój kompetencji zarządczych kadr kierowniczych i administracyjnych w uczelniach.
– Te cele mogą wynikać z konkretnych potrzeb rozwojowych, mogą być odpowiedzią na deficyty, które zostały obnażone przez nowy algorytm, mogą też pomóc pozycjonować się poszczególnym uczelniom w kontekście planowanego (wraz z przyjęciem Ustawy 2.0) wyraźnego zróżnicowania uczelni – podkreślał Jarosław Gowin, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego, w maju ubiegłego roku, kiedy ogłosił start programu.
/mpm, 25.04.2018/