Kierunek

LOGOPEDIA - STUDIA KWALIFIKACYJNE DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH | NYSA

Tryb: Hybrydowe Zapisz się
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Program studiów podyplomowych jest zgodny z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).

Celem studiów jest praktyczne przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu logopedy. Studia zapewniają pełne przygotowanie teoretyczne oraz intensywną, aktywną formę praktyki zawodowej, umożliwiającą absolwentom prowadzenie samodzielnej terapii poważnych zaburzeń mowy.

Absolwenci studiów będą przygotowani do profesjonalnego postępowania logopedycznego, a w szczególności: 

  • zdobędą wiedzę z zakresu m. in. kształtowania się mowy i psychologii rozwojowej, fonetyki i nauki o języku,
  • będą posiadali umiejętność diagnozowania oraz określania kierunków pracy terapeutycznej zaburzeń mowy.

Studia przygotowują do wykonywania zawodu logopedy dyplomowanego w placówkach przedszkolnych, szkołach, szkołach specjalnych, poradniach pedagogiczno - psychologicznych, gabinetach logopedycznych oraz szpitalach i przychodniach specjalistycznych.  

Studia przeznaczone są przede wszystkim dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, a także osób z wykształceniem medycznym, które ukończyły studia wyższe i uzyskały tytuł magistra oraz posiadają kwalifikacje z pedagogiki specjalnej (surdopedagogika, tyflopedagogika, oligofrenopedagogika, logopedia, pedagogika lecznicza, socjoterapia, resocjalizacja, terapia pedagogiczna, wczesne wspomaganie rozwoju małego dziecka).

Podstawa prawna:

Program studiów podyplomowych  uwzględnia wszystkie wymagania wynikające z:

  • Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450).
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli - zgodnie z Rozporządzeniem absolwent Logopedii, zdobędzie również kwalifikacje  do prowadzenia zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  • Atuty

    • ukończenie studiów daje uprawnienia do zakładania  gabinetów logopedycznych,
    • Słuchacze uzyskują uprawnienia i kompetencje do podjęcia pracy w zawodzie logopedy w placówkach medycznych, oświatowych oraz pomocy społecznej, zgodnie z etycznymi zasadami udzielania takiej pomocy,
    • wykłady i ćwiczenia prowadzone są przez logopedów, psychologów, terapeutów, lekarzy, praktyków, na co dzień zajmujących się tematyką logopedii.
  • PARTNER

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum (ECES Vademecum) Nysa, ul. Poznańska 1 działa od 1 stycznia 2009 roku, chociaż właściciel tej firmy edukacyjnej dr Bożena Węcka zdobywała doświadczenie w edukacji pracując  w instytucjach z nią związanych od 1982 roku. ECES Vademecum działa głównie na terenie województwa opolskiego i województw ościennych. Tworzą ją: Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe, Placówka Doskonalenia Nauczycieli, Szkoła Policealna dla dorosłych, Liceum dla dorosłych. Dodatkowo Vademecum współpracuje z 3 uczelniami wyższymi w tym także z  Akademią WSB w Dąbrowie Górniczej.

    Wiodącą działalnością  ECES Vademecum jest działalność edukacyjna prowadzona na szeroką skalę na rzecz doskonalenia zawodowego nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych oraz pracowników samorządów terytorialnych zarządzających oświatą w zakresie wiedzy i umiejętności zgodnych z założeniami zreformowanego systemu oświaty. ECES Vademecum jest także organizatorem kursów zawodowych, warsztatów, szkoleń z różnych dziedzin.

    Potencjał techniczny ECES Vademecum to budynek w Nysie, przy ulicy Poznańskiej 1. Przebudowany i zmodernizowany składa się z trzech kondygnacji o powierzchni 1450 m2. W budynku mieści  się 14 sal do prowadzenia zajęć w tym także studia nagrań do zajęć zdalnych. Dodatkowo do dyspozycji studentów są: biblioteka, strefy rekreacyjne: wewnętrzna i zewnętrzna. W budynku jest dostępny Internet bezprzewodowy (łącza światłowodowe).

    Kadra dydaktyczna (136 wykładowców) prowadząca zajęcia w ECES Vademecum, rekrutuje się z uczelni wyższych co jest gwarantem akademickiej jakości nauczania. Ponadto zajęcia prowadzą także praktycy: metodycy, dyrektorzy bibliotek, szkół i przedszkoli, psychologowie, pedagodzy.

    Potencjał społeczny wynika z wieloletniej działalności ECES Vademecum na niwie edukacyjnej. Współpraca z 3 uczelniami wyższymi oraz własne firmy edukacyjne są potężnym orędziem na drodze zaspokajania potrzeb edukacyjnych województwa opolskiego i województw ościennych. ECES Vademecum to także organizator dużych imprez kulturalnych o zasięgu ogólnokrajowym, poświęconych dialogom międzykulturowym. Zorganizowano do tej pory 10 wieczorów kultury krajów śródziemnomorskich. Na niwie naukowej ECES Vademecum jest organizatorem Europejskich Dni Nauki, skierowanych są do różnych grup społecznych: nauczycieli, przedstawicieli biznesu, pracowników administracji, służby zdrowia i wielu innych.

    ECES Vademecum jest wysoko notowane przez: jednostki samorządu terytorialnego, instytucje edukacyjne, odbiorców oferty edukacyjnej, wykładowców, partnerów. Dnia 1 wrzesień 2019 r. - Placówka Doskonalenia Nauczycieli Vademecum otrzymała akredytację Opolskiego Kuratora Oświaty na kolejne 5 lat, dnia 5 październik 2018 r. – ECES Vademecum otrzymało podziękowanie w formie kryształu okolicznościowego z okazji XX-lecia Powiatu Nyskiego za wzorową współpracę, okazaną pomoc i wspieranie Zarządu i Rady Powiatu w realizacji ich zadań. Od lat zajmuje czołowe miejsca w konkursie Orły Edukacji czy Firma Godna Zaufania.

    Adres:

    Europejskie Centrum Edukacyjno-Szkoleniowe Vademecum

    48-300 Nysa, ul. Poznańska 1, tel. 77435 12 54

    www.poznanska.nysa.pl www.vademecum.nysa.pl

  • Program

    1. Wprowadzenie do logopedii
    2. Biologiczne podstawy mowy i myślenia; anatomia i fizjologia układu nerwowego.
    3. Medyczne podstawy logopedii, neurologia, neonatologia i fizjoterapia w logopedii;
    4. Podstawy audiologii i foniatrii; zaburzenia głosu; podstawy ortodoncji.
    5. Elementy psychopatologii i psychiatrii, zaburzenia genetyczne i niepełnosprawności sprzężone
    6. Językoznawcze podstawy logopedii
    7. Fonetyka i fonologia współczesnego języka polskiego; fonetyka akustyczna i wizualna
    8. Teoretyczne podstawy wiedzy o języku, podstawowe zagadnienia z zakresu słowotwórstwa języka polskiego, składnia i fleksja języka polskiego.; 
    9. Podstawowe pojęcia i główne teorie socjolingwistyki.
    10. Psychologiczno-pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno- wspomagających; podstawy neuropsychologii.
    11. Rozwój i kształtowanie mowy dziecka
    12. Psychologiczne uwarunkowania rozwoju języka i myślenia dziecka, dwujęzyczność i jej rodzaje oraz konsekwencje dwujęzyczności dla rozwoju dziecka
    13. Integracja sensoryczna w rozwoju mowy i przyswajaniu języka.
    14. Metody pedagogiczne w terapii logopedycznej
    15. Metody komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC); metoda fonogestowej wizualizacji mowy (Cued Speech);
    16. Podstawy języka migowego
    17. Profilaktyka logopedyczna.
    18. Logorytmika.
    19. Logopedia międzykulturowa, artystyczna, rola komputera, mediów i nowych technologii w terapii logopedycznej.
    20. Zasady organizacji pomocy logopedycznej, warsztat pracy logopedy.
    21. Specyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się -  teoria dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia. (przyczyny, objawy, ryzyko dysleksji, profilaktyka). 
    22. Praktyki

    Liczba godzin: 490h zajęć dydaktycznych + 120h praktyki zawodowej

    Informacje dodatkowe

    Warunek przyjęcia na studia: wykształcenie wyższe magisterskie; w procesie rekrutacji kandydaci składają oświadczenia potwierdzające posiadanie przygotowania pedagogicznego oraz przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej, a także zaświadczenie od logopedy, foniatry lub laryngologa o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy.
    Czas trwania: 4 semestry
    Dni uczęszczania: soboty, niedziele.
    Podstawa zaliczenia: Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.
    Część zajęć w formule online (Blended learning).

    Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.

  • Kadra

    dr Orłowska Wiktoria

    doktor nauk medycznych w zakresie medycyny. Adiunkt na Wydziale Elektroradiologii w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu. Wykładowca na kierunku Logopedia w Instytucie Studiów Podyplomowych. Wykładowca w Instytucie Promocji Zdrowia WSTH w Podkowie Leśnej. Ratownik medyczny w centrum diagnostycznym. Kilkunastoletnie doświadczenie w pracy naukowo-dydaktycznej. Obszarem zainteresowań naukowych są zagadnienia medyczne związane ze zdrowiem populacji oraz jednostki.

    Więcej

    Borecka-Sierpina Beata

    logopeda, terapeuta pedagogiczny, pedagog specjalny, specjalistka w dziedzinie wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego z wieloletnim doświadczeniem w oświacie. Certyfikowany terapeuta ręki. Posiada zawodowe doświadczenie w edukacji ogólnodostępnej, specjalnej i integracyjnej na wszystkich poziomach edukacyjnych. Nauczyciel dyplomowany. Wieloletnia działaczka Zarządu Głównego Polskiego Związku Logopedów oraz Przewodnicząca Wojewódzkiej Organizacji Związkowej Śląsk-Opole PZL. Doradca metodyczny oraz konsultant  ośrodka doskonalenia nauczycieli. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, studentów, jest autorką i realizatorką wielu programów kursów grantowych Kuratora Oświaty. Przez szereg lat organizowała i prowadziła kursy kwalifikacyjne, warsztaty oraz konferencje, w tym międzynarodowe. Jest redaktorką publikacji Mózg Mowa Terapia, 2006 Opole i Nasze dzieci różne są… Jak im pomóc, by osiągnęły sukces? Część 2, Poradnik dla nauczycieli, 2014 Opole oraz współredaktorką Rzeczywistość a przyszłość edukacyjna ucznia z dysleksją. Modelowa opieka, 2004 Opole. Za zasługi w oświacie otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej oraz Srebrny Krzyż Zasługi.

    Więcej

    Cugier Agnieszka

    neurologopeda, logopeda i terapeuta, pracująca we własnych Gabinetach LogAfa we Wrocławiu oraz w przedszkolu specjalnym. Współzałożycielka i członkini Stowarzyszenia Razem Rozkodujmy Afazję. Prekursorka "Spotkań z sercem", czyli grupy wsparcia dla rodziców dzieci z afazją "rozwojową" i ORM, systematycznie odbywających się już w kilku miastach Polski. Specjalizująca się w diagnozie i terapii dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy o różnych podłożach i charakterystyce (m. in. afazja "rozwojowa", alalia, ORM, afazje nabyte, spektrum autyzmu, choroby genetyczne) oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (m. in. dysleksja rozwojowa).

    Więcej

    Dudzik Iwona

    Od 24 lat Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej i Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Nysie, Logopeda, doradca metodyczny, prowadzi diagnozę i terapię logopedyczną, surdopedagogiczną, pedagogiczną, posiada doświadczenie w doskonaleniu nauczycieli w obszarach edukacji wczesnoszkolnej, wychowania przedszkolnego, specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wykładowca akademicki.

    Więcej

    Lewandowska Justyna

    Właścicielka prywatnego gabinetu logopedycznego, z wykształcenia magister filologii polskiej i logopeda, logopeda w Poradni psychologiczno-pedagogicznej w Nysie, członkini zespołu diagnostycznego całościowe zaburzenia rozwoju ASD, Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie diagnozowania dzieci i młodzieży oraz prowadzeniu terapii zaburzeń mowy i wad wymowy u dzieci, zwłaszcza młodszych. Wieloletni wykładowca w Instytucie Studiów Podyplomowych w zakresie logopedii, pedagogiki korekcyjnej, nauki o języku.

    Więcej
  • Rekomendacje

    Studia mają na celu praktyczne i teoretyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z dziećmi i dorosłymi wykazującymi różnego rodzaju nieprawidłowości funkcji komunikacyjnych. Jako logopeda-praktyk, specjalizujący się w terapii osób z zaburzeniami płynności mówienia, jestem pod wrażeniem programu studiów, który ma charakter interdyscyplinarny, co sprawia, że obejmuje blok przedmiotów medycznych, językoznawczych, psychologicznych i ściśle terapeutycznych w zakresie zaburzeń mowy, głosu i słuchu.

    Katarzyna Ploch
    Wykładowca Akademii WSB
    Logopeda w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Świętochłowicach,
    Założycielka Klubu Samopomocy Osób Jąkających się

  • Opłaty

    RATA WYSOKOŚĆ RATY TERMIN PŁATNOŚCI
    wpisowe 300 zł w dniu zapisu
    I 500 zł do 5 marca 2022
    II 500 zł do 5 kwietnia 2022
    III 500 zł do 5 maja 2022
    IV 600 zł do 5 października 2022
    V 500 zł do 5 listopada 2022
    VI 500 zł do 5 grudnia 2022
    VII 500 zł do 5 lutego 2023
    VIII 500 zł do 5 marca 2023
    IX 300 zł do 5 kwietnia 2023 
    Ogółem 4700 zł  


    Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.

    Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU

  • Promocje

    Bonifikaty terminowe:

    - przy zapisie w terminie od 03.01.2022 r. do 31.01.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 500 zł.;

    - przy zapisie w terminie od 01.02.2022 r. do 15.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 300 zł;

    - przy zapisie w terminie od 16.02.2022 r. do 28.02.2022 r. przysługuje bonifikata w wysokości 200 zł.

    Bonifikaty:

    - Bonifikata absolwencka - absolwenci wszystkich form edukacyjnych ECES Vademecum w roku akademickim 2020/2021, mają prawo do 20% bonifikaty w opłatach czesnego, po przedstawieniu w dniu zapisu kserokopii dokumentu uprawniającego do zniżki; bonifikata obowiązuje do 31.01.2022 r.

    - Bonifikata z tytułu wyboru dwóch kierunków studiów podyplomowych - kandydaci przy wyborze drugiego kierunku studiów podyplomowych otrzymuje zniżkę w wysokości 50% od kwoty czesnego (zniżka dotyczy kierunku o niższym czesnym);

    - Bonifikata dla pracowników instytucji oświatowych - pracownicy instytucji oświatowych stanowiący grupę co najmniej 5 pracowników instytucji otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowne zaświadczenie o zatrudnieniu;

    - Bonifikata rodzinna - słuchacze studiów podyplomowych, którzy z członkiem rodziny tj. ojcem, matką, synem, córką, bratem, siostrą, mężem, żoną równocześnie podejmują naukę w Akademii WSB, otrzymują bonifikatę w wysokości 300 zł (bonifikata dotyczy ostatniej raty czesnego) – należy przedstawić stosowny dokument;

     

  • Kontakt

    PDN Vademecum Nysa
    Koordynator Magdalena Ziółkowska
    * tel. 77 409 04 58
    * tel. 77 435 12 54 w.23
    * tel. kom. 691 564 567
    * e-mail: dos@poznanska.nysa.pl

Sprawdź dostępność miejsc
 *
 *
 *
 *


Administratorem Twoich danych osobowych jest Akademia WSB. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ


Na stronach internetowych Akademii WSB stosowane są pliki cookies zgodnie z polityką prywatności.

Akceptuj Więcej informacji