Data

22.12.2020

O manipulacji, czyli kolejne spotkanie Akademii Młodego Przedsiębiorcy w Częstochowie

Jaki związek ma psychologia z zarządzaniem i prowadzeniem własnego biznesu? Czy potrafimy kontrolować zachowania innych ludzi? Jak radzić sobie z pełnym perswazji światem reklamy? Oto tematy marcowego wykładu, który dla częstochowskiej młodzieży wygłosił dr Maciej Witkowski, antropolog i psycholog kulturowy, adiunkt Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Tym razem spotkanie miało charakter popularnonaukowy, połączony z elementami warsztatowymi. Uczestnicy wykładu „Psychologia manipulacji w biznesie” poznali praktyczne zastosowania eksperymentów psychologicznych w obszarze działalności biznesowej. Wydarzenie odbyło się w środę 16 marca 2016 r.  w IV Liceum Ogólnokształcącym im. H. Sienkiewicza w Częstochowie.

Podczas spotkania młodzież dowiedziała się, jak duży wpływ możemy mieć na zachowanie i stany wewnętrzne innych ludzi, czy przeciętny człowiek jest w stanie samodzielnie decydować o swoim życiu oraz jak radzić sobie w świecie wszechogarniającej reklamy, oddziaływań "coachingowych", kampanii marketingu społecznego, manipulacji medialnej i public relations.

We współczesnym marketingu i zarządzaniu wykorzystywanie odkryć współczesnej psychologii  stało się rutynową praktyką. Jednocześnie dostrzeżono liczne zagrożenia wynikające z masowego wdrażania pozornie niewinnych odkryć  w obszarze tzw. praktyki społecznej - mówił dr Maciej Witkowski.

Wszystkich zainteresowanych udziałem w spotkaniach AMP serdecznie zapraszamy do kontaktu z koordynatorem projektu - Panią Katarzyną Łopacińską (tel. 32 295 93 15, e-mail: klopacinska@wsb.edu.pl). Udział w projekcie jest bezpłatny.

Mężczyzna z brązowymi włosami, ubrany w niebieską koszulę, na tle jasnej ściany.

dr Maciej Witkowski

jest antropologiem i psychologiem kulturowym, członkiem European Association of Social Anthropologists. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Socjologii Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Od kilkunastu lat zajmuje się wiedzą psychologiczną wykorzystywaną na użytek integrowania Romów w Polsce i innych krajach oraz metodologią badań kulturowych w różnych obszarach nauk społecznych. Brał udział w licznych antropologicznych badaniach terenowych poświęconych problematyce funkcjonowania mniejszości etnicznych w Europie Wschodniej. Jest autorem książek Menedżer czy antropolog? Jak powstaje dyskurs w międzykulturowym marketingu i zarządzaniu (2007) oraz Polityka i antropologia. Praktyki integrowania Bergitka Roma w karpackich wioskach w Polsce (2016).

Więcej