Podczas spotkań i wrasztatów partnerzy projektu przedstawili pierwsze rezultaty narzędzi, które opracowali i upowszechnili w fazie pilotażowej, m.in.: wideo-tutoriale dla osób poszukujących pracy, autorskie karty „memory” jako pomoc w nauce języka czy krótkie ilustrowane instruktaże dla rodziców dzieci imigrantów oraz petentów urzędów. Materiały te zostały dostosowane do potrzeb użytkowników poszczególnych krajów i będą wykorzystywane w działaniach edukacyjnych.
Celem projektu ALPHABETTER jest ograniczenie występowania wtórnego i funkcjonalnego analfabetyzmu u osób dorosłych. W skład konsorcjum projektowego, której liderem jest Akademia WSB, wchodzą partnerzy z ENAIP Veneto z Włoch, MEPCO, s.r.o. z Czech i ECECE Austrii, a także Uniwersytet Kalifornijski w San Diego. W ramach działań projektowych opracowywane są materiały edukacyjne oraz metodologia specjalnie dostosowane do różnych grup docelowych takich jak imigranci, rodziny imigrantów czy bezrobotni powyżej 30 roku życia.