A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

09.11.2022

Samorząd Studencki Akademii WSB wybrany!

W środę 9 listopada br. odbyło się Posiedzenie Rady Starostów, podczas którego wybrany został nowy skład Samorządu Studenckiego Akademii WSB.

Skład Samorządu Studenckiego Akademii WSB na rok akademicki 2022/2023:

Przewodnicząca Samorządu Studenckiego - Justyna Haberka  

I Zastępca Przewodniczącej Samorządu Studenckiego - Marcelina Pilarska 

II Zastępca Przewodniczącej Samorządu Studenckiego - Wiktoria Kolano 

Sekretarz - Justyna Iwaniak 

Skarbnik - Krzysztof Psuj  

Samorząd w nowym składzie spotkał się z władzami rektorskimi Akademii WSB: dr hab. Zdzisławą Dacko-Pikiewicz, prof. AWSB – Rektor Akademii WSB oraz Prorektorami.

Do głównych zadań Samorządu Studenckiego Akademii WSB należą:

  • nadzór nad przestrzeganiem praw i obowiązków studentów określonych konstytucją RP, ustawą o szkolnictwie wyższym, statutem Akademii WSB, regulaminem studiów, zarządzeniami Rektora Akademii WSB i innymi przepisami prawa,
  • dbałość o interesy społeczności studenckiej,
  • współpraca z innymi samorządami i organizacjami studenckimi,
  • wspieranie naukowych, turystycznych, kulturalnych i sportowych inicjatyw dla studentów,
  • organizowanie spotkań integrujących studentów Uczelni,
  • opiniowanie projektów dotyczących dydaktyki i organizacji uczelni; przedstawiciele Samorządu Studentów uczestniczą w posiedzeniach Senatu oraz w pracach Komisji Stypendialnych, opiniują programy kształcenia oraz proponują nowe kierunki i specjalności.

W nowym roku akademickim 2022/2023 Samorząd Studencki Akademii WSB podejmie działania w zakresie m.in.:

  • współpracy z najzdolniejszymi studentami w zakresie publikacji naukowych,
  • udziału studentów w Klubie Innowatora - wykłady praktyków biznesu, wizyty studyjne,
  • rozwoju kompetencji i umiejętności studentów poprzez szkolenia i rozwoju ich pasji,
  • tworzenia współpracy w ramach kół naukowych, udział w konferencjach krajowych i międzynarodowych,
  • reprezentowania uczelni m.in. w Parlamencie Studentów RP, podczas spotkań z Polską Komisją Akredytacyjną,
  • popularyzacji nauki, kultury, sztuki.