Data

04.12.2014

Zakończył się Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w WSB

„Bo przedsiębiorczość ma wiele twarzy”  - to hasło przewodnie tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, który miał miejsce w dniach 17 – 23 listopada 2014r. Podstawowy cel wydarzenia to: promocja kreatywności i przedsiębiorczości oraz zachęcenie młodych osób do podjęcia własnej działalności gospodarczej.

Uczestnicy ŚTP w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej dowiedzieli się m.in.: jak skutecznie napisać biznesplan? jak zaplanować efektywną strategię w social media? jakie są nowe horyzonty prowadzenia własnego biznesu? jak zwiększyć swoją kreatywność i zdolność do twórczego myślenia?

W tym roku wśród inicjatyw, jakie uczestnikom zaproponowała Uczelnia i z których skorzystało ponad 1500 osób, znalazły się wykłady, szkolenia, prezentacje firm, a także – tradycyjnie – debata oksfordzka, podczas której z tezą „Warto prowadzić własną firmę” zmagali się uczniowie dwóch szkół: Zespołu Szkół Ekonomicznych w Dąbrowie Górniczej oraz Technikum Ekonomicznego nr 1 z Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu.

Partnerami przedsięwzięcia w WSB byli m.in.: ING Bank Śląski, Inkubator Przedsiębiorczości, Centrum Organizacji Imprez i Szkoleń CONTENTUM, IntegraScreen, Thomson Reuters Busines, SINE QUA NON TS Centrum Telemarketingu.

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) jest globalną inicjatywą promującą przedsiębiorczość, szczególnie wśród młodzieży, organizowaną od 2008 r. Udział w Światowym Tygodniu Przedsiębiorczości 2014 zgłosiło 147 krajów  z całego świata z 6 kontynentów: Afryka (34 kraje), Azja (37 krajów), Europa (42 kraje), Ameryka Północna (7 krajów), Oceania (2 kraje), Ameryka Południowa (25 krajów).