Kontrola najwyższą formą zaufania - egzaminowanie studentów, czyli jak zrobić to dobrze
Jednym z największych wyzwań w dobie pandemii dla uczelni okazało się przeprowadzanie egzaminów w sposób zdalny i zapewnienie, że w odpowiedni sposób weryfikują one osiąganie przez studentów efektów uczenia.
Podczas webinarium porozmawiamy o trudnościach, na które napotykają uczelnie organizując proces egzaminowania zdalnego i możliwych sposobach ich zaadresowania. Dyskusja będzie dotyczyć m.in. doboru odpowiednich form pytań egzaminacyjnych, zapewnienia samodzielnej pracy studentów, odpowiedniego przygotowania technicznego i narzędziowego, a także sprostania wymogom RODO. Porozmawiamy też o tym, czy egzaminowanie elektroniczne ma sens jedynie w dobie pandemii, czy też może być sposobem na unowocześnienie i usprawnienie weryfikacji wiedzy studentów także w warunkach normalnego funkcjonowania uczelni. W ramach profesjonalizacji Uczelni – istotną będzie także kwestia oddzielenia procesu dydaktycznego od weryfikacji efektów uczenia.
W drugiej części webinarium przedstawimy narzędzie Inspera, które może działać jako zintegrowana z Moodle wyspecjalizowana platforma do egzaminowania, zarówno stacjonarnego, jak i na odległość. Pokażemy jak w oparciu o Inspera można przeprowadzić proces egzaminowania – od stworzenia banku pytań, przez przygotowanie zestawu egzaminacyjnego, zaplanowanie egzaminu i jego przeprowadzenie, po ocenę i przekazanie wyników studentom. Pokażemy także komponent Inspera Remote, który dzięki rejestracji obrazu kamery, dźwięku i pulpitu studenta oraz automatycznemu oznaczaniu nietypowego zachowania, umożliwia zabezpieczenie procesu egzaminowania na odległość.