A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

15.02.2023

Ekspert Akademii WSB dla portalu NaTemat

Dr Krystian Dudek o kampaniach wyborczych

Dr Krystian Dudek wychodzi z założenia, że nikt nie jest święty, ale kampanię wyborczą można zbudować wokół realnie mocnych cech kandydata. – Jeśli na tym etapie nie ma ze strony polityka szczerości, kampania, bez względu na to, jak dobry ma się zespół i jak duży budżet, może się nie udać – komentuje.
 
Pamiętam historię jednego z kandydatów, któremu przygotowywałem kampanię. W odpowiedzi na pytanie o jego mocne strony usłyszałem, że jest dobrym mężem i ojcem. Zapytałem więc, czy ma kochankę. Usłyszałem: "Kto panu powiedział?" To doskonały przykład kampanii, która może być skazana na porażkę wyłącznie dlatego, że zostanie oparta na niewłaściwych filarach. Gdyby ta sytuacja wyszła na jaw, człowiek byłby przegrany.

Ekspert tłumaczy, że przykłady stawiania na złą kartę (albo niewyciągania dobrych) można było zauważyć w kampanii wyborczej Duda-Komorowski. – Andrzej Duda grał na rodzinie, chociaż miał wyłącznie jedno dziecko, tymczasem Bronisław Komorowski ukrywał najbliższych, choć jest ojcem piątki. Kiedy pod koniec kampanii zaczął używać tego argumentu, okazało się, że jest już za późno – tłumaczy dr Krystian Dudek.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ

Dr Krystian Dudek

Specjalista z zakresu PR i reklamy, wykładowca Akademii WSB

Więcej