A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

19.02.2024

Ekspert Akademii WSB dla Portalu Samorządowego

Dr Krystian Dudek o krytyce w mediach społecznościowych podczas kampanii wyborczej

W dobie powszechnego dostępu do internetu popularne stało się zakładanie np. na Facebooku profilów nastawionych wyłącznie na krytykę, m.in. samorządowców. Te z największą siłą przebicia mogą faktycznie obniżyć poparcie dla rządzących, ale zaniżają też poziom debaty publicznej.

- Pretendenci do foteli prezydenckich nie mają wyjścia - zgodnie ze starą, wywodzącą się z Ameryki, czyli kolebki PR-u politycznego, zasadą - muszą opowiedzieć siebie i opowiedzieć konkurenta. Muszą też wskazać i udowodnić mieszkańcom, dlaczego warto zagłosować za zmianą włodarza - podkreśla dr Krystian Dudek. - W kampaniach rządzą emocje i one są najlepszym i najskuteczniejszym nośnikiem informacji oraz motywatorem do udziału w wyborach. Jednym z narzędzi i kanałów komunikacji są profile krytykujące i ośmieszające błędy władzy.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ

Dr Krystian Dudek

Ekspert z zakresu marketingu politycznego, komunikacji kryzysowej i społecznej, wykładowca Akademii WSB.

Więcej