A-
Zmniejsz czcionkę
A+
Zwiększ czcionkę
Powiększ kursor
Pomniejsz kursor
Tłumacz migowy
Zmień kontrast
Przywróć ustawienia

Data

31.12.2023

Ekspert Akademii WSB dla portalu Wirtualne Media

Dr Krystian Dudek o marketingu politycznym w 2023 roku i prognozach na 2024

Najważniejszy trend roku 2023 Pierwszy trend - zaangażowanie społeczne obywateli. Rekordowa w historii frekwencja wynosząca 74,38 % pokazuje, że ludzie poczuli się odpowiedzialni i poczuli sprawczość w kwestii zarządzania państwem. Poczuli, że nawet najpewniejsza siebie władza – musi się obawiać surowej oceny obywateli. Oby trendem wieloletnim pozostała świadomość polityków, że obywatele nie zapominają i chcą decydować, a trendem wśród obywateli świadomość o współdecydowaniu za przyszłość ojczyzny. Drugi trend – rola komunikacji. Obecny wynik wyborów pokazał jak ważna jest umiejętność komunikowania oraz zarządzania wizerunkiem i emocjami. Dwa marsze w stolicy, pokazujące fizyczną większość, zadziałały na instynkt stadny ludzi i wywołały chęć bycia w większości, bycia razem, tworzenia wspólnoty. W obliczu wojny na Ukrainie, inflacji, podziałów – społeczeństwo może stać się głodne poczucia tego co wspólne. Umiejętne komunikowanie jedności po stronie opozycji, umiejętne wystąpienie Sz. Hołowni, umiejętna komunikacja na spotkaniach z wyborcami, umiejętne pokazanie, że UE nie jest zagrożenie, a szansą, którą potrafi wykorzystać D. Tusk – to klocki, z których budowane było zwycięstwo.

Cały artykuł dostępny jest TUTAJ

 

Dr Krystian Dudek

Ekspert z zakresu marketingu politycznego, komunikacji kryzysowej i społecznej, wykładowca Akademii WSB.

Więcej