W trakcie obrad dyskutowano nad problemami: reguł prowadzenia dyskusji, negacji i marginalizacji poglądów w dyskursie naukowym, metodyki prowadzenia sporów w chińskim środowisku kulturowym oraz analizy przykładu scholastycznej dyskusji z odpowiedziami na zadane pytanie.
W seminarium udział wzięło udział 68 osób związanych, między innymi, z: Akademią WSB, Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, Akademią Sztuki Wojennej, Akademią Marynarki Wojennej, Wojskową Akademią Techniczną, Akademią Wojsk Lądowych, Akademią Pomorską w Słupsku, Akademią Kaliską, Akademią Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Akademią Kaliską, Szkołą Główną Służby Pożarniczej, Politechniką Rzeszowską, Wyższą Szkołą Bankową, Wyższą Szkołą Policji, Wyższą Szkołą Bezpieczeństwa Publicznego i Indywidualnego w Krakowie, Międzynarodową Wyższą Szkołą Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Uczelnią Państwową w Sanoku, Centrum Naukowo-Badawczym Ochrony Przeciwpożarowej w Józefowie, Instytutem Bezpieczeństwa Społecznego we Wrocławiu oraz Sudeckim i Śląsko-Zagłębiowskim oddziałami Polskiego Towarzystwa Nauk o Bezpieczeństwie.