PEDAGOGIKA SPECJALNA: „WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA -STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | BIELSKO - BIAŁA
PEDAGOGIKA SPECJALNA: „WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA -STUDIA KWALIFIKACYJNE” (dla nauczycieli nieposiadających kwalifikacji z zakresu pedagogiki specjalnej) | BIELSKO - BIAŁA
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela
Kierunek studiów Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka należy do obszaru pedagogiki, która umiejscowiona jest zarówno w obszarze nauk społecznych jak i humanistycznych. Wiedza, umiejętności oraz kompetencje w ramach kierunku studiów podyplomowych zostały określone w szczegółowych aktach prawnych z zakresu oświaty.
Absolwenci studiów podyplomowych Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka otrzymają świadectwo ukończenia studiów podyplomowych dające, w połączeniu z pozostałymi wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych, innych formach wychowania przedszkolnego, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodkach wychowawczych, ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, w których mogą być tworzone zespoły wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w celu pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, prowadzonego bezpośrednio z dzieckiem i jego rodziną.
Kwalifikacje i kompetencje Absolwenci otrzymują kwalifikacje do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w ośrodkach wczesnego wspomagania, dziennych ośrodkach rehabilitacji, ośrodkach rehabilitacyjnych oraz placówkach edukacyjnych realizujących zadania wczesnego wspomagania rozwoj
RATA
WYSOKOŚĆ RATY
TERMIN PŁATNOŚCI
wpisowe
300 zł
w dniu zapisu
I
1100 zł
do 5 marca 2025
II
1100 zł
do 5 kwietnia 2025
III
1100 zł
do 5 maja 2025
IV
1100 zł
do 5 czerwca 2025
V
800 zł
do 5 września 2025
Ogółem
5 500 zł
Istnieje możliwość ustalenia indywidualnych rat.
Osoby zainteresowane otrzymaniem faktury proszone są o wypełnienie WNIOSKU
Uzyskanie wymaganego prawem przygotowania do pracy i kwalifikacji w zakresie wczesnego wspomaganie rozwoju dziecka
Wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności potrzebne do podejmowania skutecznych działań edukacyjnych, terapeutycznych i rewalidacyjnych w stosunku do dzieci wymagających wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju,
Adresatami studiów są osoby legitymujące się dyplomem ukończenia studiów wyższych na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna lub psychologia oraz posiadające przygotowanie pedagogiczne. Studia kierowane są szczególnie do kadry pedagogicznej żłobków, przedszkoli, poradni psychologiczno - pedagogicznych, ośrodków wczesnej interwencji oraz pozostałych osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi oraz ich rodzinami.
Osoby ubiegające się o przyjęcie na kierunek Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka – powinny posiadać wykształcenie wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe z zakresu pedagogiki (po studiach pedagogicznych lub posiadających dyplom innych kierunków z przygotowaniem pedagogicznym uprawniających do pracy w szkole, w przedszkolu i innych placówkach edukacyjnych) lub wykształcenie wyższe z zakresu psychologii. Osoby które nie ukończyły uprzednio studiów/kursu w zakresie pedagogiki specjalnej realizują dodatkowo moduły z dydaktyki specjalnej i diagnostyki w pedagogice specjalnej w wymiarze 60 godzin wraz z praktyką zawodową w wymiarze 60 godzin.
Wybitni i doświadczeni eksperci, w tym pedagodzy i psychologowie. Nauczyciele akademiccy Akademii WSB.
mgr Małgorzata Spendel - psycholog, logopeda. Ekspert i dydaktyk z zakresu: psychologii uczenia się i nauczania, psychologii rozwoju z elementami psychologii edukacji oraz z psychologii rozwoju dziecka.
mgr Elżbieta Skrzypiec-Kucharzewska - logopeda, praktyk z zakresu diagnozowania i metod wspomagania rozwoju dzieci z zaburzeniami w rozwoju mowy i języka.
Podstawy pedagogiki specjalnej
Organizacja procesu kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Dydaktyka specjalna
Zasady i metody prowadzenia diagnozy psychopedagogicznej
Poradnictwo i orzecznictwo psychopedagogiczne dla osób z zaburzeniami w rozwoju
Praktyki zawodowe
Moduły przeznaczone do realizacji przez studentów posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej
Choroby wieku dziecięcego i wybrane problemy medyczne
Podstawy psychologii rozwojowej i klinicznej
Podstawy neurologii dziecięcej
Psychiatria dziecięca
Technologie informacyjne we wczesnym wspomaganiu rozwoju
Wczesna diagnoza i terapia dziecka zagrożonego niepełnosprawnością
Wczesna interwencja logopedyczna.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ze spektrum autyzmu
Metody komunikacji alternatywnej i wspomagającej dzieci z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera i innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcją wzroku
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcją słuchu
Arteterapia w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
Animaloterapia w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
Diagnoza i terapia dzieci zaburzeniami sensorycznymi z wykorzystaniem metody SI
Metody neurofizjologiczne w rehabilitacji małego dziecka
Metodyka konstruowania programów terapeutycznych
Metodyka pracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego, zagrożonego niepełnosprawnością, z zaburzeniami w rozwoju
Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach od 4 do 7 roku życia.
Wspomaganie uczenia się małego dziecka
Metodyka treningu umiejętności społecznych
Metodyka pracy z dziećmi o specyficznych
Metody opieki i pielęgnacji dziecka z zaburzonym rozwojem
Praktyki zawodowe
Rehabilitacja dziecka z wczesnymi symptomami autystycznego spektrum zaburzeń
Opracowanie dokumentacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Opracowanie kompleksowego wieloprofilowego programu wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia jego rodziny
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Studia kończą się egzaminami zaliczającymi poszczególne semestry nauki.